Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Du är varken redbar eller trovärdig i mina ögon, jag har i alla inlägg förklarat, varför och i detalj beskrivit de orsaker som gör att min uppfattning, om vad den fortfarande relativt UNGA nationen USA, inneburit för att demokratiutvecklingen i världen de senaste 150 åren. Det tar Du inte in.
Jag har lika väl beskrivit min hållning och uppfattning avseende Nordkoreaproblematiken, och att vi har USA och tacka för att kommunismens utbredning stoppades.
Den vidriga Juche regimen i norr, kan vi allt om vid det här laget och deras vitbok anser jag vara fullt ut tillräcklig för att vidta Internationella åtgärder för att belysa de brott man begår och har begått.
Att USA har dragit sig tillbaka som"Världspolis" och försvarare av demokrati, i världen, ser Du säkert som något lyckosamt, men faktum är, att vi faktiskt ser en ökning av ickedemokratier i världen efter det beslutet från USA.
Terrorismen och de politiska restriktioner som USA har blivit tvingade att införa, i samband med detta, gör att man fått kritik Internationellt för att inte längre vara "Det fria ordets högborg".
Läser man Dina inlägg för övrigt förstår man, att Du är en förespråkare för diktaturer och repressiva regimer, och därför inte kan ge USA den "Cred" som dom så rättmätigt förtjänar i historien.
Att Du inte vill ha någon "Mördartopplista", förstår jag därför mycket väl!
https://freedomhouse.org/report/freedom-world/freedom-world-2018
I vilka länder anser du att USA har infört demokrati? Du vet väl att man måste gör en reality check ibland, man kan inte lita på de vackra talen som hålls. Man måste faktiskt se verkligheten bakom orden! Det har du uppenbarligen inte alls gjort!
Men varför skall "kommunism" stoppas? Och vad är det egentligen som USA har hållit på med I VERKLIGHETEN?
I Vietnam, Laos och Kambodja bombade USA i så stor omfattning att hela världen vände sig emot dem. Ingen kunde rättfärdiga napalm och att man brände ner stora skogar i jakten på "kommunister". Det var ju vanligt folk man dödade! I massor! Och stora områden blev så förgiftade att barn föddes missbildade för lång tid framåt. Det var ju inte alls så att USA försökte införa demokrati där. Det förstår ju alla utom du, att demokrati inte kan skapas genom att massmörda folk.
I Chile avsatte USA den demokratiskt valde presidenten Allende och satte in en militärregim istället. Massor av människor fick sätta livet till eller tvingades fly.
PÅ liknade sätt har USA massakrerat folk i många länder i Latinamerika, Asien mm. Man har satt in USA-trogna diktaturer, så fort folk har krävt frihet från förtryck, att deras länder skall vara självständiga, jordreformer för att förbättra människors villkor mm. När folk har försökt förbättra sina liv, har USA kommit dit och dödat dem och inrättat ett styre som passar amerikanska företag.
För naturligtvis är det vinstjakt som gjort att USA har satsat så mycket militärt i andra länder. Den fria marknaden och vinstmöjligheter åt de egna företagen. Skattebetalarna i USA har ovetande bekostat krigen medan rika har gjort fina förtjänster, där USA har bekämpat "kommunism".
Och nu på senare tid har de genomfört 'regime change' i Irak och Libyen. Afghanistan har haft krig länge och i Syrien har USA äntligen mött tillräckligt motstånd, trots att de använder terrorister för att störta Assad.
USA:s brott mot mänskligheten är otaliga och hur många som har dött lär vi aldrig få veta. Men USA kommer undan med detta bara därför att de har hegemonin över världen. Alla andra länder, i synnerhet de små, som inte räknas till Väst, skall hålla sig till internationell rätt, medan USA och deras allierade kommer undan med allt.
Du anser tydligen att alla dessa offer helgar ändamålet att "bekämpa kommunismen", som du uttrycker det. Massmord i flera länder. Folk som kämpat för bättre villkor och demokrati har istället fått militärdiktatur. I själva verket är det ju en mycket omfattande folklig vilja som USA har krossat.
Mycket av detta har förtigits i "vår" media. Men läs Naomi Kleins utmärkta bok Chockdokrinen, så får du veta sanningen om USA:s framfart i världen.
Som kronan på verket har USA hotat med krig mot Nordkorea (sedan de nästan hade totalförstört området med bomber mellan 1950-1953) i över ett halvt sekel. Man har drivit en hatkampanj mot ett fattigt land bara för att de inte låtit sig kuvas. Och när USA säger något, så stämmer alla in i kören. USA har pekat ut ett mobboffer och hela väst och median hakar villigt på, utan att blinka.
Och utan eftertanke, inga moraliska invändningar mot att den mest överlägsna makten hotar ett litet fattigt land med krig!
Det är så vidrigt och orättfärdigt att man saknar ord. Det är inte konstigt att vi har så mycket problem och elände i världen, när folk kan bete sig så illa och så länge. Och du din stackare sitter tydligen alldeles fast i ditt hat.
Men nu ser vi slutet på den här eran, vi andra i alla fall. Och det bästa av allt är nog att USA har förstört sin ekonomi på sina krig och militärkupper runtom i världen. Det kan man kalla karma!