Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Javisst är det i de allra flesta fall sämre service och långt till serviceanläggningar på Sveriges landsbyggtd, även i många andra länder med liknande samhällsstruktur.
Men (nästan) ingenstans är landsbygden så totalt omekaniserad som på Nordkoreas landsbyggd, Juchideologin har fullständigt misslyckats med att modernisera dess jordbruk.
Även det minsta jordbruk i Sverige är fullt mekaniserat, det är det inte Diktaturstaten Nordkorea.
Du kan nämna empiri hur mycket som helst, men det hjälper inte den undernärda nordkoreanska befolkningen det minsta.
Face the music.
Det börjar bli fruktansvärt tröttsamt att ”Traggla” samma frågor om och om igen i denna tråd om Nordkorea.........
Vi har ju konstaterat tidigare, att Nordkorea tillhör världens sämsta länder vad gäller agrikultur och dess utveckling.
Och det är systemets fel, inte de ”Terroir” förutsättningar som råder i Nord, dessa hade man kunnat komma tillrätta med för 30 år sedan om man tagit emot västerländsk sakkunskap. Jag har belyst detta utförligt, tidigare i tråden, jag hade full insyn i dessa olika företag, på den tiden, och de förhandlingar som fördes med regimen i Nordkorea.
Orkar inte dra detta en gång till, jag talar för döva öron, och skriver för blinda ögon , även i det avseendet i denna tråd!
Hade regimen i Nord satsat på, och samarbetat med de olika företag i väst, istället för att fokusera på militären och kärnvapen, hade nöden och svälten varit ett minne blott i dag.
Dessutom hade vi sluppit den fruktansvärda tragiska internationella situationen vi haft avseende Nordkorea i snart 70 år.
Tyvärr valde Nordkorea fel väg, istället för den rätta vägen, som Sydkorea gjorde.
Nordkorea hade kunnat vara ett med syd idag om man valt en annan väg än den destruktiva Stalinistiska Juche vägen!
70 idiotiskt bortkastade år!
Kommunismen ”Juche” har skördat lik, men väldigt lite agrikulturell eller konkurenskraftig industriproduktion.
De som fortfarande förnekar detta faktum, kan dessvärre inte betraktas som annat än en förhatlig neokommunist eller cynisk ”Rå Stalinist”.