2008-11-20, 17:11
Medlem
miroslavs avatar
1. Vilka droger använder du?

Meph och E, (Har även kört Svampar, Koks, tjack och röka)

2. Varför använder du droger?

För att, som föregånde skrivare, komma bort från den gråa vardagen.

3. Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?

Så länge jag kan kontrollera mitt bruk samt ej skadar personer eller att nära och kära får reda på det.

4. Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?

Absolut inte. Jag skulle inte rekomendera något som var farligt för kroppen. Möjligtvis grönt för att lugna kroppen och låta muskler vila.

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.

Ett helvete. Ett rent helvete!
Citera
2008-11-20, 17:36
Medlem
pirogs avatar
Cannabis och alkohol främst. Tar väll svamp eller cola ca 1 gång per år.

För att sätta en guldkant på vardagen.

Just nu är jag nöjd, men det finns perioder då jag hellre lägger dom sista slantarna på weed istället för god mat(blir pasta o ketchup istället). Men det smakar ändå jävligt gott stenad. Så nej jag skulle inte vilja sluta men jag kommer nog prioretera om lite i framtiden, tex gå ut och käka på resturang på fredagen istället för att köpa 5g gräs.

Indeed

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.

Mina föräldrar brukar redan alkohol och min syster har vällt rökt på några gånger och jag tycker det är helt ok.
Citera
2008-11-20, 17:49
Medlem
Rullkardins avatar
Allt möjligt så småning om, just nu mest cb, alkohol, tobak, sub olika sorters benso

Droger är till för att brukas

Känner att så länge man kan kontrollera drogerna och inte låta drogerna kontrollera dig (så svårt som det kan vara ibland) så är det helt rätt, och i nuläget vill jag verkligen inte sluta, dock ska man bruka med förnufft

Ifall dom kan kontrollera det rätt så visst.

Har flera syskon som brukar droger, men det beror ganska mycket på om det är missbruk eller vanligt simpelt bruk.
Citera
2008-11-24, 15:09
Medlem
Chilla-Galets avatar
Cb,alkohol och har kört E och mephe

Ser det som lite krydda på den grå vardagen

Jag är nöjd och känner inte att jag vill sluta

Ofc

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar
Om dom vill göra det låt dom göra det
Citera
2008-11-24, 15:30
Medlem
TheDeepSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, den handlar ju om droger i allmänt, och det finns inget sådant forum, detta är det närmaste jag kommer om jag vill fråga de som sysslar med olika droger.

Det jag vill är att folk ska svara på några frågor angående sina drogvanor.

1. Tidigare erfarenheter: Cannabis,Amfetamin,Svamp,LSD,Heroin,Subutex,Tramad ol,Kodein,Ketogan,Mephedrone,MDMA,DXM,Klonazepam,A lprazolam,Diazepam,Spice,Dexofen,Imovane,Zolpidem, Efedrin,Etyl Morfin,Alkohol.

Använder just nu: Tramadol,Mephedrone,Ketogan,Cannabis och ibland andra opiater och hallucinongener.

2. För att det är ett kul gemensamt intresse som mina vänner, min flickvän och jag delar. Det hjälper mig även att lätta på stressen och hjälper mig sova.

3. Nej jag är så nöjd så. Kan sköta mitt jobb och har tid med annat oxå.

4. Det är helt upp till var och en. Alla droger har possitiva och negativa effekter och alla har rätten att välja vad dem gör med sin kropp.

5. Nej det tror jag inte.

Puss och kram.
Citera
2008-11-24, 17:07
Medlem
fools avatar

Alkohol, cannabis och ciggaretter i dagsläget. Är dock på god väg att testa svamp (alt. lsd)

Alkohol -För att festen blir roligare, jag öppnar upp mig och blir mer social
Cannabis -Avslappnande, fly jobbiga tankar m.m.
Ciggaretter -Skönt med en cigg ibland, liten rast på jobbet, efter maten och efter speciella aktiviteter

Är helt nöjd, har mer eller mindre allt under kontroll (t.o.m. ciggaretterna)

Rekommendera och rekommendera!? inte cigg, cannabis -javisst.

En kusin har (har haft) stora problem med droger, varit inne på div. kliniker och behandlingshem.
Men om syskon eller liknande skulle röka på skulle jag inta bli alls besviken. Snarare tvärtom!
Citera
2008-11-24, 17:08
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, den handlar ju om droger i allmänt, och det finns inget sådant forum, detta är det närmaste jag kommer om jag vill fråga de som sysslar med olika droger.

Det jag vill är att folk ska svara på några frågor angående sina drogvanor.

1, Opioider så ofta jag kan utan att bli fast. CB i vågor och väldigt spontant. Hallucinogener vid väl valda tillfällen. CS mest sällan, i mycket små doser och väldigt ansvarsfullt numera. Benso mest som medicin (ex. landningsbana) och extremt sällan i russyfte. Stilnoct för dess syfte och ansvarsfullt.

2, För njutning och krydda i vardagen samt för att bättre och lättare uppleva det goda här i livet. (Exempelvis vid resor, högtider, speciella händelser, osv). För att ta mig ur ej önskvärda sinnestillstånd när tillfället kräver det, t.ex lite kemisk stimulans när det är fest men jag känner mig trött och seg. För att öka min förståelse för världen och mig själv, få erfarenheter och praktiskt uppleva teoretiska kunskaper. Samt för att även stimulera denna tänkande filosofiska sida av mig. Bli en bättre, mer empatiskt, förstående människa och således påverka min omgivning i den nyansen.

3, Jag är nöjd bortsett från att jag i perioder tar för mycket opioider och helst skulle se att jag slutade med tramadol pga dess serotonerga effekter.

4, Både jag och nej. Jag vill gärna utbilda men inte glorifiera. Jag vill gärna få folk att söka information själva och ta egna beslut. Detta mest gällande hallucinogener. De resterande kategorierna vill jag inte längre rekommendera någon att börja med mer än väldigt försiktigt strikt medicinskt.

5, Har släkt som gör det. Det är inte ett problem mer än oro för att det ska bli för mycket och/eller spåra ur. Tar på mig ansvar för att se till att det inte händer då det delvis skulle vara mitt fel och jag skulle ha svårt att leva med den vetskapen.
Skulle aldrig i livet introducera ett hypotetiskt barn för droger men skulle däremot utbilda dom i ämnet vid lämplig ålder och vidta åtgärder vid minsta tecken på fara. Naturligtvis skulle drogbruk innan vuxen ålder vara totalt oacceptabelt.
Rent generellt skulle vetskapen om drogbruk i min familj inte frammana positiva känslor.
Citera
2008-11-24, 17:12
Medlem
kolagodiss avatar
Amfetamin, cannabis & svamp.

Jag gillar det, men rekommenderar inte folk med svag självdiciplin

Supernöjd

Jag vill inte uppmuntra någon till sånt.

Jag skulle inte tyckt om det, men samtidigt är det deras beslut som man får acceptera. Jag skulle antagligen försök att övertala personen att det kanske inte är en bra idé (vet att jag säger emot mig själv lite).
Citera
2008-11-24, 18:03
Medlem
xpitzs avatar
Vilka droger använder du?
1. Använder inga för tillfället. (Jag kallar inte alkohol & nikotin för droger) Använde mest mephedrone och brunt förut.

Varför använder du droger?
2. För att jag gillar att "exprimentera" och vill ha lite extra krydda på livet.

Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?
3. Jag är nästan nöjd, några substanser jag skulle vilja prova. Aldrig haft problem att sluta.

Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?
4. Så länge det är ett bruk och inte ett missbruk så visst.

Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.
5. Skulle försöka få dom att sluta då jag skulle vara rädd att dom skulle fastna. För att det är farligt? Nej, det tror jag inte.
Citera
2008-11-24, 19:00
Medlem
fenazepams avatar
Vilka droger använder du?
1. just nu använder jag bara tramadol, cigg och även alkohol fast väldigt sällan

Varför använder du droger?
2. ta bort tristess
Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?
3. njeaea, det var mycket värre förrut. ska sluta med tram snart och skulle vilja sluta med cigg

Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?
4. nej
Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.
5. folk är så olika. det handlar om man tror att den personen kan ansvarsfullt bruka något eller inte.
Citera
2008-11-24, 19:55
Medlem
accidentallys avatar

Har två olika sorters brukande, helg-festandet som består av t.ex
tjack, ladd, syra, E, mephedrone (hm, drog.. nja) lustgas
och ett vardagsbruk som i stort består av tramadol som får mig att klara dagen och iktoiviril men självklart stundvis andra opiater och opioider + benso.
på listan finns oxy, sub, metadon,kodein, ketogan och typ de flesta benso.
Självklart är CB en del av både fest och vardag

Dels för att uppleva mer av livet, ha roligare på helgerna och komma närmre människor. Dels för att göra mitt annars rätt mediokra liv lättare att stå ut med, dels för att döva fysisk smärta i rygg och leder och för att våga vara mig själv mer.

Jag är helt och hållet nöjd med mitt bruk, och effekterna det har på mitt liv.
Jag önskar självklart att jag kunde må som jag gör med droger i livet utan dem men då det är omöjligt är jag lycklig sålänge jag kan leva såhär överhuvudtaget. Allt kan inte gå på naturlig väg :P och jag är "lyckligt lottad" som kommit i kontakt med - men kunnat hantera mitt droganvändande.
Ser mig inte som en missbrukare, men självklart som en knarkare och är stolt över det
Sen att det bränner hål i plånboken får jag acceptera.

CS och helgfestandet skulle jag rekommendera för alla, men bara ett fåtal jag någonsin skulle tro skulle få ut ngt positivt av mitt dagliga bruk...

Syskon - som sagt, festandet på helgerna skulle jag bara uppmuntra men aldrig ngra opiater/opioider eller benso, och aldrig i vardagen.
Röka, men inte som jag utan kanske 1ggn i månaden skulle jag stötta.

Barn - har inga men kommer troligen få och skulle vara väldigt överbeskyddande när det gällde dem och droger men om de är psykiskt stabila ser jag ingen anledning till varför de inte skulle kunna röka på helgerna efter 18-årsdagen, och jag skulle verkligen unna dem några magiska kvällar med MDMA och nära kompisar.

Föräldrar - Jag tror att det vore nyttigt om mina föräldrar bytte ut sitt alkoholmissbruk mot lite benso.. men självklart skulle jag inte vilja ha narkotikamissbrukande föräldrar.
Tror inte att de skulle uppskatta röka, men även de skulle nog vara lyckligare om de hade fått uppleva lite mdma-mys.
Citera
2008-11-24, 20:12
Medlem
mqas avatar
Citat:

Opioider.

Citat:

Eftersom jag är beroende, och klarar inte av livet utan dem.

Citat:

Givetvis skulle jag vilja sluta, men jag är inte stark nog just nu.

Citat:

Verkligen inte. Rör aldrig opioider.

Citat:

Det vore givetvis mycket otrevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in