1. Vilka droger använder du?
Har två olika sorters brukande, helg-festandet som består av t.ex
tjack, ladd, syra, E, mephedrone (hm, drog.. nja) lustgas
och ett vardagsbruk som i stort består av tramadol som får mig att klara dagen och iktoiviril men självklart stundvis andra opiater och opioider + benso.
på listan finns oxy, sub, metadon,kodein, ketogan och typ de flesta benso.
Självklart är CB en del av både fest och vardag
2. Varför använder du droger?
Dels för att uppleva mer av livet, ha roligare på helgerna och komma närmre människor. Dels för att göra mitt annars rätt mediokra liv lättare att stå ut med, dels för att döva fysisk smärta i rygg och leder och för att våga vara mig själv mer.
3. Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?
Jag är helt och hållet nöjd med mitt bruk, och effekterna det har på mitt liv.
Jag önskar självklart att jag kunde må som jag gör med droger i livet utan dem men då det är omöjligt är jag lycklig sålänge jag kan leva såhär överhuvudtaget. Allt kan inte gå på naturlig väg :P och jag är "lyckligt lottad" som kommit i kontakt med - men kunnat hantera mitt droganvändande.
Ser mig inte som en missbrukare, men självklart som en knarkare och är stolt över det

Sen att det bränner hål i plånboken får jag acceptera.
4. Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?
CS och helgfestandet skulle jag rekommendera för alla, men bara ett fåtal jag någonsin skulle tro skulle få ut ngt positivt av mitt dagliga bruk...
5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.
Syskon - som sagt, festandet på helgerna skulle jag bara uppmuntra men aldrig ngra opiater/opioider eller benso, och aldrig i vardagen.
Röka, men inte som jag utan kanske 1ggn i månaden skulle jag stötta.
Barn - har inga men kommer troligen få och skulle vara väldigt överbeskyddande när det gällde dem och droger men om de är psykiskt stabila ser jag ingen anledning till varför de inte skulle kunna röka på helgerna efter 18-årsdagen, och jag skulle verkligen unna dem några magiska kvällar med MDMA och nära kompisar.
Föräldrar - Jag tror att det vore nyttigt om mina föräldrar bytte ut sitt alkoholmissbruk mot lite benso.. men självklart skulle jag inte vilja ha narkotikamissbrukande föräldrar.
Tror inte att de skulle uppskatta röka, men även de skulle nog vara lyckligare om de hade fått uppleva lite mdma-mys.