• 1
  • 2
2008-11-06, 23:28
Medlem
Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, den handlar ju om droger i allmänt, och det finns inget sådant forum, detta är det närmaste jag kommer om jag vill fråga de som sysslar med olika droger.

Det jag vill är att folk ska svara på några frågor angående sina drogvanor.

1. Vilka droger använder du?

2. Varför använder du droger?

3. Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?

4. Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.
Citera
2008-11-06, 23:32
Medlem
C8H11Ns avatar
Inga, har slutat. Använt div. CS
Skönt, upplevelse, krydda
Nöjd, då jag slutat
Nej.
5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.
Hmm, min bror har använt det ganska flitigt på sistonde, lite tråkigt då han inte kan hantera det.
Citera
2008-11-06, 23:37
Medlem
13ths avatar
anyways
cannabis, lättare opiater, alkohol. benzo någon gång ibland
det är chill. avkoppling
är nöjd
javisst
go for it, fast jag tänker inte introducera någon till det.
Citera
2008-11-06, 23:50
Medlem
ALessonLearneds avatar
-Amfetamin

-Bra fråga.. för att va pigg.. skönt långt svagt rus..

-Jag är nöjd.. har inga problem att hålla upp om det är så..

-Nej.. jag skulle ju inte säga till folk "fan, börja med tjack vettja! det är asballt" men kan du hantera det och har råd så varför inte.. droger har ju förbättrat mitt liv iaf..

-Skulle ju inte bli glad om mina kusiner använde.. men det är ju för att dom är 11år.. jag har svårt för såna frågor.. jag tror seriöst att jag inte skulle bry mig det minsta..

(det här är egentligen helt påhittat och stämmer inte det minsta om ni ska använda det emot mig!)
Citera
2008-11-06, 23:54
Medlem
flipis avatar

Alkohol, vissa cs, lustgas

Det är en skön brytning mot den grå vardagen.

Ja, det är under kontroll iaf.

Ja, om de kan hantera dem.

Sålänge de kan hantera dem så ser jag inget fel med det.
Citera
2008-11-07, 00:21
Medlem
Övriga droger brukar faktiskt vara där sådana här trådar hamnar.

1.

Jag använder lite allt möjligt favoriterna är dock cannabis, hallucinogener och somliga centralstimulanta.

2.

För att bli berusad.

3.

Blivit lite för mycket cannabis och kanske lite för lite CS och hallucinogener på sistonde. Men det är fan marknadens fel.

4.

Beror helt på vem personen i fråga är och vilken drog. Om jag tror att denne kan hantera drogen och skulle få ut något av det så absolut. Inte konstigare än att tipsa om en bok i det fallet.

5.

Iom att mina föräldrar och syskon är eller bara med något år är myndiga så är det inget problem för mig. Så länge det hanteras snyggt. Barn bör inte pyssla med droger då hjärnan inte är utvecklad ordentligt. Men om mina framtida barn är myndiga och gör ett medvetet beslut att pröva droger är det inga problem för mig.
Citera
2008-11-07, 00:57
Medlem
Alisas avatar

Mest alkohol, CS droger, tramadol och benso.

För att det är kul och i självmedicineringssyfte.

Jag har alltid varit nöjd med mitt bruk... Dock är jag inte det längre.. Vet i fan om jag vill sluta..? Vad ska man liksom göra när man mår piss.. ?

Rekomendera och rekomendera... Uppmuntra någon skulle jag aldrig göra... Däremot så ger jag gärna tips om man vill självmedicinera sig själv... Eller tips om vad man ska tänka på när man tar tjack osv.

Jag skulle bli förvånad. Men sålänge personen inte missbrukar drogen och vet vad h*n håller på med så skulle jag inte reagera på ett negativt sätt.
Barn ska dock ej använda droger!
Citera
2008-11-07, 01:38
Medlem
mephedrons avatar

Lite olika beroende på vad som finns tillgängligt. Helst centralstimulantia och lätta opiater såsom Tramadol. Hallucinogena är trevligt någon gång ibland om man vill få en riktigt upplevelse.
Alkohol intas endast i sociala sammanhang på fester där andra droger inte är accepterade.

Jag gillar att vara berusad och jag tycker det är intressant att testa nya saker. Jag vill inte dö ovetandes.

Jag är nöjd, men har en del droger kvar på listan jag vill testa.
Jag tycker att jag har bra kontroll över mitt bruk för tillfället, enda problemet är väl att jag är fattig och egentligen inte har råd med droger.

Om de ville det själva så skulle jag väl ärligt säga mina åsikter om dessa droger, men jag skulle aldrig försöka övertala någon. Alla människor måste få välja själva.

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar?

Det är helt upp till dem, men jag skulle informera dem om riskerna osv.
Citera
2008-11-07, 03:33
Medlem
Icecrypts avatar

Amfetamin, Alkohol, Ecstacy, Marijuana och Nikotin

Amfetamin änvänder jag om jag behöver bli eller förbli pigg vid hårt arbete eller dylikt.

Alkohol använder jag flitigt vid sociala sammanhang där andra droger är tabu.

Ecstacy brukar jag några gånger om året på Raves i Nederländerna.

Marijuana använder jag som allmän nöjesdrog och medicin.

Nikotin... ja jag röker ju...

Jag är nöjd med mitt bruk, använder i princip bara Alkohol, Marijuana och Nikotin regelbundet, däremot är jag lite orolig för min alkoholkonsumtion, tre fyra öl om dagen är lite väl mycket.

Jag kan rekommendera allt förutom rökning, förutsatt att det är en person som kan bruka drogen och inte börjar missbruka den, dvs tjackad som en gris hela dagarna.

Skulle nog inte bli så glad om min syster började med amfetamin regelbundet, men nån gång ibland rör mig inte i ryggen, samma med ecstacy.
Citera
2008-11-07, 17:50
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, den handlar ju om droger i allmänt, och det finns inget sådant forum, detta är det närmaste jag kommer om jag vill fråga de som sysslar med olika droger.

Jag använder endast psykedeliska droger, inklusive cannabis. Någon enstaka drink kan slinka ned vid speciella tillfällen.

För att se världen fördomsfritt, för att lära mig att tänka i nya banor, vinklar och perspektiv, och som raketbränsle för min kreativitet och mitt estetiska sinne.

Om jag ville sluta hade jag gjort det. De positiva aspekterna av de drogerna jag använder mig av överväger definitivt de negativa. Det är psykedelika det handlar om. Missbrukspotentialen är minimal, och att försöka använda hallucinogener som verklighetsflykt är omöjligt, och resulterar oundvikligen i att man snedtrippar ur totalt. Psykedelika är till för lyckliga, kreativa människor, och gör dessa människor lyckligare och mer kreativa.

Ja. Definitivt. Förutsatt att de är mentalt stabila, lyckliga och öppensinnade.

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar?
De flesta i min nära släkt brukar eller har brukat psykedeliska droger samt cannabis under någon period i livet. Släkten i allmänhet är således relativt öppensinnad på den punkten. Min mor brukade bli arg om jag kom hem full. Pårökt eller trippad, däremot, var betydligt mer okay. Denna avslappnade inställning till sinnesförändrande preparat har agerat rådgivning och kunskapsbank, på sätt och vis. Jag vet vilka ämnen jag inte borde bruka, och jag vet vilka substanser som är relativt harmlösa - Och eftersom det aldrig var "förbjuden frukt", har det aldrig varit särskilt lockande att testa gränser eller pröva tyngre droger.

Om mina framtida barn i myndig ålder vill ägna sig åt hallucinogener, skulle jag helt klart tycka att det var okay. Jag skulle dock råda mot överdrivet bruk, samt beroendeframkallande substanser av alla slag.
Citera
2008-11-07, 22:26
Medlem
Foams avatar
Tramadol, svamp och även cannabis emellanåt. Dessa är mest återkommande.

Förgylla livet

Inga problem än så länge, så jag klagar inte. Jag är absolut ingen heltids-knarkare.

Njae, vill helst inte dra in andra i något som de kan ta skada av, men har man bra självkontroll och självinsikt, så blir svaret "Ja".

Man är ju alltid mån om sina nära och kära, men skulle det fungera lika bra för dem som det hittils gjort för mig, så hade det känts bra.
Senast redigerad av Foam 2008-11-07 kl. 22:29.
Citera
2008-11-08, 05:59
Medlem
Drakmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85

1: För tillfället mest cannabis, men även andra droger när det finns tillgängliga. Då mest E, LSA, BDF och annat smått och gott.

2: Mest för att krydda min tillvaro samt att jag tycker det är mycket roligt att experimentera, framför allt psykadeliska droger.

3: Mitt cannabisbruk är nog på gränsen till att vara missbruk, men det stör mig inte så mycket. Eftersom jag ytterst sällan dricker alkohol så är jag OK med att jag använder CB istället. När det gäller andra droger så skulle jag till och med önska att jag brukade lite mer av dem (framför allt psykadelier).

4: Skulle inte rekommendera någon att använda någon form av drog, men ger gärna tips och råd utifrån egna erfarenheter till de som vill veta.

5: Oj vilken svår fråga. Då jag bara är 19 år så är barn inte riktigt på kartan än. Men om min syster skulle komma till mig och säga att hon brukade cannabis skulle jag nog inte bli överlycklig kanske. Skulle nog inte bli förtvivlad heller för den delen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in