2008-11-08, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, den handlar ju om droger i allmänt, och det finns inget sådant forum, detta är det närmaste jag kommer om jag vill fråga de som sysslar med olika droger.

Mycket kul, och främst intressant tråd faktiskt! Bra trådstart, hoppas bara den inte stängs ner pga dåligt med diskussionsunderlag!

Citat:
Det jag vill är att folk ska svara på några frågor angående sina drogvanor.

Citat:
1. Vilka droger använder du?

Tjack, Subutex, Benso IBLAND, en jävla massa röka, Tramadol, Svamp, Kola nån gång, Oxy med flera.. Men jag är påväg till total drogfrihet i resten av mitt liv nu snart! Ska bara knarka upp allt jag har hemma, sen blir det Robin goes nykter! Även från alkohol. Dock kommer jag inte att sluta röka!

Citat:
2. Varför använder du droger?

Deslvis för att det är roligt, allt blir roligare! Jag har rätt trist ofta med annars, och mycket tid över! Sen vill jag ha provat allt som är kul innan man dör! Liksom om man hör från folk att ecstasy är det bästa dom gjort i sitt liv.. Klart man vill prova då liksom!
Sen så är det nog FBs fel lite med.. Då jag fick liberalare syn på droger än jag hade innan!

Citat:
3. Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?

Jag var nöjd med det förut, för jag har alltid haft så bra kontroll (oftast) på vad och hur mycket jag ´stoppar i mig! Och det har aldrig gått ut över nått, så bara positiva erfarenheter! :P

Citat:
4. Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?

Nej absolut inte! Jag skulle aldrig chanska på att personen jag skulle ge något har psyke och klarar av att inte bli beroende! Och ALDRIG småungar.. = mindre än 18.
Dock skulle jag faktiskt rekomendera folk att prova svamp, nån lagom dos så att den som provar inte blir rädd.. Typ 1,5g thai cubensis. Detta skulle jag rekomendera för att det kan verkligen förändra ens LIV! Man är dessutom på bra humör hur länge som helst efteråt!
Samt skulle jag vilja att folk provade röka och fick känna på hur det är bara! ´Nuff said..

Citat:
5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.

Cannabis eller allt? Om dom tog allt så skulle jag sätta mig ner och prata med dem riktigt ordentligt!
Citera
2008-11-08, 11:29
Bannlyst
Mestadels brass o tradolan men även tjack o benso..
För att slippa ångest o tankar
Vet inte
Aa fan, testa iallafall.
5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.
Skulle ge personen i fråga smäll
Citera
2008-11-08, 12:01
Medlem
shazbots avatar

1. Mest alkohol och cigg. ~3 gånger om året röker jag cannabis.

2. Svår fråga. Beror nog mest på att umgängeskretsen gör det, och på att det är så förbannat gött. Ciggaretterna röks nog mest för att jag är beroende av dom, lite i lugnande syfte ibland.

3. Nej, jag är inte nöjd med mitt bruk. Men jag skulle inte vilja sluta heller. De mängder alkohol jag dricker på helger (ibland onsdagar) är inte hälsosamma, och ett pack cigg om dagen kommer nog ta livet av mig förr eller senare. Att kunna byta ut en kväll med alkohol till en kväll med cannabis oftare skulle nog hjälpa mig avsevärt.. tyvärr gillar jag inte "olaglighets-känslan" över att röka cb, blir alltid (mer eller mindre) nojjig.

4. Nej, att rekommendera någon att ta en drog är i mina ögon fel. Möjligtvis rekommendera någon som tar en grövre drog på ett destruktivt sätt att försöka övergå till en lättare drog..

5. Om dom gör det kontrollerat, inga problem. (om det inte är ett barn). Farsan vill jag aldrig se dricka något alkoholbaserat igen, men han har varit nykterist i några år nu, och jag hoppas det fortsätter så.
Citera
2008-11-08, 16:15
Medlem

1. Spice Diamond, nikotin och alkohol. Har även testat Hawaiian Baby Woodrose och cannabis.

2. Svårare fråga.. Men anledningen skiftar. Oftast för att hamna i ett väldigt härligt sinnestillstånd. Ibland använder jag det istället för sprit, då det ger skönare effekt och man slipper baksmällan.

3. Jag är nöjd. Med Spice gör jag absolut inget olagligt. Jag är inte heller beroende. Så ja, jag är "nöjd".

4. Jag vill inte påverka någon eller rekommendera drogbruk. Visst är jag för en legalisering av cannabis, men jag har inga planer på att få folk att börja. Det är ett eget beslut.

5. Eftersom jag är uppfostrad i ett hem utan fler droger än alkohol så skulle det kännas väldigt konstigt.
Citera
2008-11-09, 10:28
Medlem
Mycket oftare förut än nu, Cannabis som standarddrog med Amfetamin, Ecstasy, äh typ det mesta jag kom över kunde krydda till dagen då och då.

För att jag tycker det är så jävla njutbart att vara påtänd!

Personligen helt nöjd, dock så är inte min omgivning lika glad så borde kanske lägga av p.g.a dem.

Absolut, med en mening som varning "Detta är något du kommer älska som fan och vara glad över att du hittade, men inte vilja sluta".

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.[/b]
Helt klart missnöje
Citera
2008-11-09, 23:31
Medlem
Syljens avatar
Det jag vill är att folk ska svara på några frågor angående sina drogvanor.

Ecstasy,cannabis,kokain

För känslan man får

Så länge jag inte använder dagligen så e jag nöjd

nej

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.[/quote]
Då skulle jag försöka den och sluta
Citera
2008-11-09, 23:54
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:

Allt jag kommer över, all ätare

för att det är spännande, coolt och praktiskt när man tar det vid rätt tillfällen

har tagit det väldigt lugnt hittills i år pga. varierande omständigheter, men jo jag är nöjd än så länge, sen finns det väll vissa perioder då man funderar på om man kanske är i riskzonen.

Nej, diskuterar inte droger med folk som inte droger, har inget som helst behov att få folk att testa massa droger, om dom vill ta så är det helt och hållet deras beslut.

beror på vilken inställning de har till det.
Om jag anser att de kan hantera det och inte faller illa utav det så ser jag ingen som helst fara med det, tycker dock det är väldigt dålig stil av föräldrar som inte kan bespara sitt droganvänande från barnen, det är ingenting som man skall behöva komma i kontakt med när man inte ens kommit i puberteten.
Citera
2008-11-09, 23:59
Medlem
N2O/THCs avatar
Psykedeler. Jag har även provat på några opiater, som jag fick utskrivna efter en operation (Dumt att inte prova, tänkte jag).

Upplevelsen, insikterna och givetvis för att det är roligt och spännande.

Jag är helnöjd. Jag har inga planer på att sluta, då jag än så länge enbart har fått ut positiva resultat av drogerna.

4. Skulle du rekommendera andra att bruka samma droger som du?
Nej. De flesta är inte mogna eller öppna nog för att göra det.

Det hade varit helt lugnt för mig, så länge som jag fick vara med och resa så...

Till detta faller även alkohol... No surprises there.
Citera
2008-11-10, 00:09
Medlem
Citat:

För tillfället använder jag inte mycket, lyckats dra ner rejält på det. Men det jag ibland tar är främst: Alkohol. Tjack. Kodein.
Utöver det använder jag ibland lite av allt möjligt, undantag psykadeliska vilket jag inte gillar, samt tunga opiater, vilka jag lagt på hyllan.

Citat:

För att jag är en knarkare.
Hela mitt liv har jag mer eller mindre varit knarkare. Droger för mig är vad lite chips framför let's dance är för dig.
Jag har aldrig varit en vanlig svensson och narkotika har följt mig längre än något annat.
Hur det blev så vet jag inte till 100%, handlar väll främst om hur jag levt mitt liv. Vilket kortfattat kan förklars som ett pundar/halv-kriminellt sådant.

Citat:

För tillfället är jag jävligt nöjd. Egentligen borde jag nog vara död sedan länge. Men än lever jag och än är hälsan ok. Visst brukar jag än, men kontrollerat och inte inte alls i samma mängder som när jag var yngre.
Vad man måste ha med i beräkningen är att jag suttit där med sprutor i armen.
Min situation idag visar onekligen att det hela gled åt ett, låt oss säga, fördelaktigt håll om man jämför med vissa av mina vänner t.ex.
Så jag måste absolut påstå att jag är nöjd med mitt bruk.
Att vara helt ren skulle väll vara bra på sitt sätt, men jag tror inte jag någonsin kommer att vara en människa som är vit som snö.

Citat:

Nej. Villl de bruka droger får de leta sig ditt själva. Hjälp och tips för att det inte ska gå åt helvete och liknande ställer jag dock självklart upp med.
Valet vill jag inte involvera mig i helt enkelt, allt annat är däremot open game.

Citat:

Majoriteten av mina flickvänner och sambos har alla brukat droger i någon mån. Tror inte jag någonsin varit ihop med en tjej som ALDRIG rört något.
Barn har jag inte och vill inte ha.
Farsan var alkis, och dog relaterat till detta. Kändes inte bra alls.
Lillbrorsan brukade liknande droger men sitter idag inne. Såvitt jag vet tar han än idag och röker lite benso då och då, men sysslar (av förklarliga skäl) inte alls med narkotika i större utsträckning längre. Hur det blir när han kommer ut vet jag dock inte.
Sedan har jag även andra, lite mer avlägsna släktingar som brukar/brukat, varav en god vän och kusin vilken tragiskt dog i sviterna av sitt missbruk.
Överlag, känns det inte bra, men det är inget man går runt och tänker på hela tiden.
Citera
2008-11-10, 00:19
Medlem
fittlampas avatar
Alkohol, Cannabis, Tobak.

För att festa till närvaron lite

Alkohol är så sällan, cannabis blir det kanska en eller två gånger i månaden och snusandet är ju så satans dyrt. Jag är egentligen ganska mycket emot droger, rädd för att bli fast osv. Men jag tycker att jag håller mitt rökande/drickande på en lagom nivå.

Nej, men om dom är sugna och inte slänger sig in i något som dom inte har koll på så skulle jag kunna tipsa och hjälpa till.

Min bror röker ibland, jag tycker inte han verkar ha några problem med det, så visst. Däremot om lillsyrran som är 14 skulle börja röka skulle jag nog inte bli så glad..
Om jag nu fick veta att mina föräldrar rökte, så skulle jag nog bli ganska rädd.. Känns inte som om föräldrar i femtioårsåldern borde röka ner sig.
Om mina kompisar röker så skiter jag fullständigt i det, det är deras val och inget jag kan göra nåt åt.
Citera
2008-11-10, 01:45
Medlem
CoreTechs avatar
Cannabis enbart!

Tycker de är avslappnande och väldigt socialt i min kompiskrets.

Njae röker så sällan så de känns som de är oviktigt om ja slutar eller inte.

Skulle ALDRIG rekomendera det till NÅN men jag skulle inte säga nej om nån vill prova röka.

Är rätt säker på att min bror röker... bara inte vågat fråga honom! :P
Skulle gilla om han gjorde de då man kan sitta och röka med honom...
Han är dock 10 år äldre än mej så han är ju mogen!
Citera
2008-11-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inte_som_du
För tillfället använder jag inte mycket, lyckats dra ner rejält på det. Men det jag ibland tar är främst: Alkohol. Tjack. Kodein.
Utöver det använder jag ibland lite av allt möjligt, undantag psykadeliska vilket jag inte gillar, samt tunga opiater, vilka jag lagt på hyllan.

För att jag är en knarkare.
Hela mitt liv har jag mer eller mindre varit knarkare. Droger för mig är vad lite chips framför let's dance är för dig.
Jag har aldrig varit en vanlig svensson och narkotika har följt mig längre än något annat.
Hur det blev så vet jag inte till 100%, handlar väll främst om hur jag levt mitt liv. Vilket kortfattat kan förklars som ett pundar/halv-kriminellt sådant.

För tillfället är jag jävligt nöjd. Egentligen borde jag nog vara död sedan länge. Men än lever jag och än är hälsan ok. Visst brukar jag än, men kontrollerat och inte inte alls i samma mängder som när jag var yngre.
Vad man måste ha med i beräkningen är att jag suttit där med sprutor i armen.
Min situation idag visar onekligen att det hela gled åt ett, låt oss säga, fördelaktigt håll om man jämför med vissa av mina vänner t.ex.
Så jag måste absolut påstå att jag är nöjd med mitt bruk.
Att vara helt ren skulle väll vara bra på sitt sätt, men jag tror inte jag någonsin kommer att vara en människa som är vit som snö.

Nej. Villl de bruka droger får de leta sig ditt själva. Hjälp och tips för att det inte ska gå åt helvete och liknande ställer jag dock självklart upp med.
Valet vill jag inte involvera mig i helt enkelt, allt annat är däremot open game.

Majoriteten av mina flickvänner och sambos har alla brukat droger i någon mån. Tror inte jag någonsin varit ihop med en tjej som ALDRIG rört något.
Barn har jag inte och vill inte ha.
Farsan var alkis, och dog relaterat till detta. Kändes inte bra alls.
Lillbrorsan brukade liknande droger men sitter idag inne. Såvitt jag vet tar han än idag och röker lite benso då och då, men sysslar (av förklarliga skäl) inte alls med narkotika i större utsträckning längre. Hur det blir när han kommer ut vet jag dock inte.
Sedan har jag även andra, lite mer avlägsna släktingar som brukar/brukat, varav en god vän och kusin vilken tragiskt dog i sviterna av sitt missbruk.
Överlag, känns det inte bra, men det är inget man går runt och tänker på hela tiden.

Det är något i din historia som inte går ihop riktigt. Du säger att du är nöjd, men iaf jag tycker att det lyser igenom att du egentligen inte alls vill leva det liv du lever. Attityden verkar vara lite att "ja, nu är det som det är och jag kan inte rå för det eller göra något åt det, så då är det bara att gilla läget och göra det bästa av det"

Har jag fel? Du vet, det är aldrig försent att bli den person man innerst inne vill vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in