• 5
  • 6
2009-08-28, 11:21
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, den handlar ju om droger i allmänt, och det finns inget sådant forum, detta är det närmaste jag kommer om jag vill fråga de som sysslar med olika droger.

Det jag vill är att folk ska svara på några frågor angående sina drogvanor.

1. Vilka droger använder du?

2. Varför använder du droger?

3. Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?

4. Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.

1. Alla man kommer över typ, injicerar dock inte och skulle nog inte testa muskot och datura

2. Man mår bra för stunden när man e påverkad, allt blir roligare och alla bekymmer försvinner

3. Inte sluta helt kanske men mest trippa isf och skita i grejer som jag egentligen inte gillar som tjack och röka ev opiater

4. Skulle väl inte direkt rekomendera droger till nån, eller isf skulle det vara att testa trippa minst en gång iaf på något psykedeliskt eller dissoactivt

5. Vet faktiskt inte, på ett sätt skulle det va lite kul om man kunde göra det tillsammans ibland men skulle inte vilja att nån höll på så mycket som jag gjort eller gör
Citera
2009-08-28, 11:27
Medlem
wsbs avatar
En uppdatering, närmare ett år senare:

1. Vilka droger använder du?

Alkohol, nikotin, koffein, MDMA, psykedelika

(opioider?)

2. Varför använder du droger?

Det varierar beroende på vilken drog det handlar om, men generellt så använder jag det för att jag är farscinerad och nyfiken på allt som förändrar hjärnan och sinnena/olika typer av rus. Dessutom tenderar jag att bli rätt uttråkad i vardagen emellanår, vilket gör att man vill krydda den.

Alkohol - Dricker för verklighetsflykt eller använder det som festdrog.

Nikotin - Har nyligen slutat röka. Jag tar en snus av mina polare ibland när det blir riktigt jobbigt att sträva emot (t.ex. på fyllan). När jag ear och om jag leker med opioider igen kommer jag att röka, för att det är så fantastiskt skönt och gott att röka på dom drogerna.

Koffein - För att det är en del av min vardag. Jag behöver det för att komma igång på morgonen, för att orka koncetrera mig på skoluppgifter mm.

MDMA - För att det är det skönaste ruset i världen. På gott och ont kan jag inte motstå att ta det när tillfälle ges. Dock var det 2 år sedan jag upplevde ett riktigt e-rus i skrivande stund.

Psykedelika - Trots en svamputlöst psykos så kan jag inte låta bli att vara nyfiken på det mest farscinerande som finns i hela världen. Snart blir det comeback efter 2 års uppehåll.

(Opioider?) Tänker att jag vill sluta till och från, men när man en gång gått ner sig i en ordentligt period så är hjärnan förändrad. Opioider är pandoras ask förverkligad; en känsla av att vara perfekt som går att uppnå om och om igen och som bara blir bättre för var dag som går - men ack så förslavande. Det är verkligen choose life or choose opioids i min värld.

3. Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?

Jag vill sluta dricka helt då jag ser få fördelar i alkoholbruk/missbruk, men det är svårt eftersom alla i min omgivning dricker och eftersom det inte är långt till ICA eller systembolaget.

Håller på att sluta röka. Så här bra/länge har jag aldrig klarat mig, så det känns bra. Helst vill jag kunna låta bli att ta en snus också, men hellre att man gör det när det blir jobbigt än att suga på en cancerpinne.

Har slutat med cannabis, amfetaminer, kokain, bensodiazepiner och RC:s.

Jag vet inte om jag vågar/vill släppa greppet om opioider helt...

4. Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?

Nej. Jag är klar med att introducera mina vänner och bekanta till droger. Om man är nyfiken får man fråga efter det själv.

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.

Min brorsa använder samma droger som jag gör/har gjort (ej opioider dock). Jag är orolig för hur mycket han röker och hoppas att han inte tar för mycket CS-droger. Hoppas att han aldrig testar opioider, då blir jag gråtfärdig av oro.
Senast redigerad av wsb 2009-08-28 kl. 11:32.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in