2008-11-24, 22:19
Medlem
1. Vilka droger använder du?
De flesta. Cannabis 4-5 gånger i veckan, övriga mer sällan men i genomsnitt kanske tjack och opioider 1-3 gånger i månaden, benso när jag tar tjack eller opioider (2-6 gånger i månaden alltså), MDMA, kokain och hallucinogener 4-6 gånger om året.

2. Varför använder du droger?
Svår fråga. Antar att det fyller ett behov som jag inte har lyckats fylla med något annat i livet. Det är roligt, jag har inget bättre för mig på helgerna, och på sätt och vis har väl droger blivit en del av ens personlighet.

3. Är du nöjd med ditt bruk, eller skulle du vilja sluta?
Både ja och nej. Beroendet har på inget sätt tagit över mig - jag fattar varje gång jag stoppar i mig en drog ett "rationellt" beslut om huruvida jag ska göra det eller inte. Å andra sidan tror jag att droger på många sätt hämmar mig från att växa som person - kanske främst socialt, men även psykologiskt och intellektuellt. Jag strävar som de flesta andra människor efter att bli lycklig, och så länge jag tar droger i denna omfattning har jag svårt att se hur jag ska kunna bli det. Istället för att söka och klara av utmaningar i livet och därmed bli säkrare i mig själv tar jag till droger för att slippa ta ansvar för min utveckling.

4. Skulle du rekomendera andra att bruka samma droger som du?
Nej. Vissa människor verkar inte ha någon självbehärskning överhuvud taget och då är det lätt hänt att man blir beroende utan att man hinner blinka. Cannabis har jag inga problem med att bjuda människor (som är myndiga) på, i övrigt vill jag inte vara anledningen till att någon blir missbrukare, så då får dom själva ha provat innan jag knarkar med dem. Såklart finns det undantag även från denna riktlinje, men det är inget som det känns lönt att gå in på här.

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.
Har varken barn eller syskon. Om mina föräldrar hade brukat samma droger som jag hade vi kanske fått en bättre förståelse för varandra och därmed en mindre krystad och mer äkta kommunikation, så på det sättet hade det säkert varit bra. Nackdelarna är väl att de skulle kunna bli beroende med alla konsekvenser som hör dit, vilket förstås inte är något jag önskar mina föräldrar. Hade varit roligt om min morsa hade provat psykadelia, och om min pappa hade börjat röka lite brass istället för att kröka så mycket.
Citera
2008-11-24, 22:52
Medlem
Förstår inte riktigt om du vill veta dagligen eller någon gång i månaden?

Meph är min drog för tillfället ifal.

Hatar alkohol, har mycket roligare med knark. Ger än extra känsla av att sysla med något olagligt och höjer spänningen.

känslan, friheten, ruset, spänningen.

Jag är otroligt glad att jag började knarka och vill aldrig sluta. Gör mig själv till en bättre och självsäkrare människa, inte bara vad jag själv tycker utan till och med mina föräldrar.

Beror på, är det inte någon som jag känner skulle jag enbart gjort det för att kunna tjäna på det själv. Är det en kompis så väljer dom själva, spelar mig ingen roll.

5. Hur skulle du känna om någon av din nära släkt skulle bruka samma droger som du, t.ex ditt barn, syskon eller föräldrar.

Fan va gött, morsan kan beställa meph!!!
Citera
2008-11-24, 23:01
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85

Alkohol, nikotin, opioider, MDMA och mer sällan amfetamin, kokain, bensodiazepiner och cannabis.

Citat:

För att det är det bästa som finns; det är vad som ger mig stört njutning, kickar och tillfredställelse i livet. Opioider, nikotin, alkohol och MDMA är jag även mer eller mindre beroende av.

Citat:

Ibland ja, men för det mesta inte. Droger är en stor del av mitt liv och hela min tillvaro, men eftersom jag fortfarande har det bra socialt så är inte de positiva konsekvenserna av att sluta tillräckligt stora för att jag ska lägga av i nuläget.

Citat:

Cannabis har jag absolut ingenting ont att säga om (även om jag själv inte gillar själva ruset) så det får vem som helst använda i min omgivning, oavsett om det är vänner eller familj. För alkohol gäller detsamma, med undantag för min gravt alkoholiserade far (har för mycket dåliga barndomsminnen för att säga att jag tycker att det ok att han dricker). Bensodiazepiner ser jag heller inget fel i att man använder, men jag skulle aldrig introducera någon i min familj till det.

Nikotin och opioider skulle jag aldrig rekomendera någon i min omgivning att testa, utan det är någonting de själva får ge sig in på om de är intresserade av. Jag säger inte att det är dåligt, men iom att det är så pass förslavande drogtyper så vill jag inte ha någonting med det beslutet att göra.

Centralstimulantia, min egen favoritdrogtyp och då i synnerhet MDMA, hamnar i någon slags gråzone. Jag har fått flera av mina vänner att testa det och det är ingenting jag ångrar. Dock måste jag dubbelmoraliskt säga att jag aldrig skulle rekomendera min lillebror att testa det, eftersom jag vet hur starkt det är. Som jag känner i detta nu vill jag inte vara den som ger honom den pusselbit som slår ut all annan naturlig lycka i världen, ty det är det bästa man kan uppnå, och väl där, går det aldrig att få tillbaka, tyvärr. (Jag talar om MDMA huvudsakligen, men när det gäller brorsan skulle jag aldrig introducera honom till amfetamin eller kokain heller.)

Citat:

Har inga barn. Min pappa är alkoholist och min moder antidrogaktivist. Jag vet att min lillebror testat cannabis flertalet gånger och det ser jag inget fel i. Han har heller inte haft några problem med det, det syns. Om han själv uppsöker och tar cs-droger ibland är det också lugnt, bara det inte går till överdrift. Har han själv redan testat är det heller inte omöjligt att vi tar tillsammans någon gång, skulle gärna ta t ex MDMA och tala ut med honom om saker. Vi har inte så bra kontakt numera, även om det går mot förbättring.

Om jag visste att han var inne på opioider, skulle jag ge honom ett varningens ord, hålla koll på honom och se till att han inte faller dit värra än jag själv.

Citat:
Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, den handlar ju om droger i allmänt, och det finns inget sådant forum, detta är det närmaste jag kommer om jag vill fråga de som sysslar med olika droger.

Tråden bör flyttas till Övriga Droger, den har ingenting att göra i Tripprapporter.
Citera
2008-11-24, 23:19
Medlem
Tightflesks avatar
Cannabis, svamp och nån CS då och då. Men bara lagliga grejer just nu (Spice, Mephedrone och annat som inte syns på piss) för torskade nyligen.

Antingen för att det är kul eller för att det är skönt =)
Samma som alla andra.

Jaa, håller mig på ganska bra nivå, skulle kunna hålla på lite mindre dock, men är inte på en farlig nivå än =)
Inte beroende av nått annat än nikotin heller.

Beror på vilka. Skulle rekomendera cannabis framför alkohol till alla.

Beror på vem det är och om jag tycker dom kan hantera det =)
Vem som helst har rätt att bruka droger om man har kontroll och vet när det blir för mycket.
Citera
2008-11-27, 19:43
Medlem
On fires avatar
Cannabis, benzo, rcs, hallucinogener

Omväxling i vardagen

Jag är nöjd med det sker sporadiskt och inte så ofta.

Nej, onödigt att börja.

Min bror brukar redan, inte speciellt mycket och bara cannabis och koks någon enstaka gång. Annars vet jag inte sålänge det inte hade eskalerat till ett missbruk får de sköta sej själva.
Citera
2008-11-30, 16:03
Medlem
fetttos avatar
Förut en del cb, men insett nu vilken skitdrog det är (för mig iaf) Det blir väl sub, men aldrig mer än en gång i veckan. Även tjack lite då och då, för att förgylla vardagen.
Som sagt, för att förgylla vardagen, även för att expandera mitt sinne och medvetande.
Skulle vilja bruka mer, har dock enorm respekt för droger och skulle aldrig tillåta mig själv att hamna i ett beroende.
Smaken är som baken, men kan definitivt rekommendera tjack när lägenheten behöver städas
Smutsigheten i droger sitter ju endast i personerna som är beroende, men skulle väl kännas lite knasigt om farsan var opiatad under söndagsmiddagen...
Citera
2008-11-30, 16:45
Medlem
jiggediis avatar

Svar : cb, cs och tagit tramadol ett par ggr.

Svar: För att jagkänner att jag får tillbaka en liten lycka som jag gick miste om under min barndom.

Svar : Vet inte riktigt, har inte blivit torsk, men har inga planer på att knarka hela livet ut, tills jag tröttnar på droger och hittar något annat i mitt liv som skänker lite lycka

Svar : nej, de flesta skulle inte palla det

jag skulle bjuda på en lina tjack
Citera
2008-11-30, 17:42
Medlem
Thubbes avatar
Alkohol, cannabis och hallucinogener
För att kunna släppa verkligeheten lite grann, och ibland bara för att ha roligt.
Är ganska nöjd. Tycker möjligtvis att jag brukar alkohol lite väl ofta och hallucinogener lite för sällan.
Ja. Jag tycker definitivt att alla borde få möjligheten att någon gång prova en hallucinogen drog. Och en vanlig fylla då och då är inte fel.
De flesta i min familj super mer än jag, dock använder de inte illegala droger. Skulle mamma och pappa mot all förmodan få för sig att prova LSD skulle jag vara all for it.
Citera
2008-11-30, 18:57
Medlem
Alkohol, cannabis (med tobak som stoppning). Ibland nikotin av misstag på fyllan.
Alkohol för att festa och cannabis för myskvällar med mig själv eller vänner.
Både mitt bruk av alkohol och cannabis är helt under kontroll och på en jämn, låg, hälsosam nivå. Jag är nöjd
Ja!
Ett yngre syskon(14) brukar både alkohol, cigaretter och cannabis. Kanske även andra substanser. Hittills så är syskonets alkoholvanor betydligt mer destruktiva än cannabisvanorna. Rökningen är förstås ohälsosam också. Egentligen vore det bäst om syskonet höll sig borta från droger, lagliga och olagliga, i ett par år till. Förutom det så tycker jag att cigaretter är dumt, men alkohol och cannabis är ok. Självklart är det inte ok för en fjortonåring!
Citera
2008-11-30, 19:32
Medlem
antagonistens avatar
Tripprapporter -> Övriga droger
/Mod
Citera
2008-11-30, 20:49
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:

Koffein, nikotin, alkohol, cannabis (när jag kan, vilket är mer sällan numera pga kranbrist), Spice, tramadol, benso, samt (mycket sällan) psykedelier, då främst psilocybinsvamp.

De mer fysiskt beroendeframkallande av dessa är jag mycket noggrann med att inte använda för ofta.

Citat:

Avkoppling, plus självmedicinering mot långvariga ångest- och sömnproblem som psykvården varit till föga hjälp med.

Citat:

Naturligtvis är jag inte helt nöjd med att mitt drogbruk delvis är självmedicinering utan skulle hellre vara ångestfri utan droger. Jag skulle dock ändå använda droger i friskt skick (och gjorde så innan mina ångestproblem uppstod).

Citat:

Vilka droger man vill bruka beror ju på vad för effekt man vill uppnå. Men vill man uppnå avslappning, stressreduktion samt lite uppiggande till morgonen och en och annan tripp, så visst, absolut. Bara man har koll på vilka droger man bör använda försiktigt.

Citat:

Föräldrar och vuxna syskon (jag är dock enda barnet) skulle jag inte ha något att invända mot, så länge de verkade hantera dem på rätt sätt. Med mina teoretiska barn (eller underåriga syskon) skulle det nog vara lite känsligare, men jag skulle nog tycka det var helt OK att de använde cannabis om de var 14-15. Snarare än att bara säga åt dem "håll inte på med det där, det är farligt" så skulle jag nog förklara att det är helt OK att bruka cannabis så länge man gör det med någon måtta och sköter det snyggt så man inte torskar. Hellre det än att de super sig redlösa.
Citera
2008-12-01, 10:49
Medlem
RoidRage2Ks avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, den handlar ju om droger i allmänt, och det finns inget sådant forum, detta är det närmaste jag kommer om jag vill fråga de som sysslar med olika droger.

Det jag vill är att folk ska svara på några frågor angående sina drogvanor.

1.Nu efter tredje behandlingen så är de mest cb,cs,bzo annars så är ju gbl de ultimata.. billigt o allt.

2. vet inte alltid funnits där, tror de började gå snett när jag va liten o hittade sprutor i morsans nattduksbord.

3. nja asså cb skiter jag i stort sett i men gobben, kör aldrig mer än 2veckor i stöten på gbl längre då jag inte orkar med AT m.m

4. Ja som sagt cb kan jag förstå, men önskar fan inte min värsta fiende en riktig gobbe AT asså.

5. Jo hela släkten är väl i stort sett aktiva brukare och har inte tänkt mkt mer på de än att de alltid finns att få tag i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in