2009-05-14, 23:20
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarja
Jo citronsyra kör man ju i kaffebryggaren men då har man ju som sagt kokande vatten att tillgå. Funderade om inte saltsyran skulle vara snabbare och lösa bättre utan värmen? Vill inte att det står framme en längre tid beroende på andra här hemma.... Slänga in 2 påsar citronsyra i diskmaskinen tror jag blir för utspätt men man kan ju alltid testa!

Du vet att diskmaskinen värmer vattnet va?
Citera
2009-05-15, 13:48
Medlem
Skarjas avatar
Aj fan! Säker?

Jo men kokande vatten är oftast varmare än de 65 grader min diskmaskin kommer upp i.
Men man kan ju alltid testa, är ju inte SÅ svårt att få tag på citronsyra, kommer faktiskt på minst 2 kemikalier som är svårare!
Avlägger väl en rapport när det är testat!
Citera
2009-05-30, 16:09
Medlem
blps avatar
fick i mig lite zinkitrök är det farligt
Citera
2009-05-30, 17:05
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blp
fick i mig lite zinkitrök är det farligt
Inte vad jag vet, ZnS är inte giftigt. Vet inte om röken innehåller ZnO i större mängder, det kan ge metallfaber (som går över).
Citera
2009-05-30, 17:17
Medlem
blps avatar
Skönt!Hostade och fick blodsmak i munnen(skriver med en hand)
Citera
2009-05-30, 20:24
Medlem
Algebras avatar
Du kan ringa giftinformationen på 08331231. Dom är väldigt kunniga.
Citera
2009-05-30, 21:35
Medlem
Skarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarja
Aj fan! Säker?

Jo men kokande vatten är oftast varmare än de 65 grader min diskmaskin kommer upp i.
Men man kan ju alltid testa, är ju inte SÅ svårt att få tag på citronsyra, kommer faktiskt på minst 2 kemikalier som är svårare!
Avlägger väl en rapport när det är testat!

**RAPPORT**
Disken verkar bli ren och skalbitarna är som bortblåsta!
2 påsar citronsyra verkar gjort något i alla fall!
Citera
2009-06-13, 20:23
Medlem
alkisvsfjortiss avatar
Vet inte om denna fråga är ställd tidigare: Är det lagligt att ha ett utrustningen som krävs samt experimentera med olika kemikalier?
Citera
2009-06-13, 22:06
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkisvsfjortis
Vet inte om denna fråga är ställd tidigare: Är det lagligt att ha ett utrustningen som krävs samt experimentera med olika kemikalier?

Ja, det är lagligt.

Men om du innehar vissa kombinationer av utrustning och kemiska ämnen så bör det inte vara svårt för en åklagare att åtala dig för narkotikatillverkning eller förberedande till allmänfarlig ödeläggelse. Om domstolen skulle fälla dig, det är däremot svårare att sia om.
Citera
2009-07-22, 19:51
Medlem
Vore det värt besväret att blanda tändstickshuvuden (KClO3), hårspray och en gnista från en engångskamera i en sluten behållare (modell limstift), om man förväntar sig att det ska smälla?

Har varken sett, hört eller läst om en liknande blandning så därför ställer jag frågan här.
Citera
2009-07-22, 22:03
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribunkommando
Vore det värt besväret att blanda tändstickshuvuden (KClO3), hårspray och en gnista från en engångskamera i en sluten behållare (modell limstift), om man förväntar sig att det ska smälla?

Har varken sett, hört eller läst om en liknande blandning så därför ställer jag frågan här.
nej...om du har en "lätt" behållare kanske du kan få ett litet poff
Citera
2009-07-23, 01:08
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribunkommando

Testa vettja. Chansen att det skulle hända något är obefintlig. Möjligen kan det foffa till av hårsprayen och luften i behållaren när det kommer en gnista. (Potatiskanonsprincipen). Fast det är högst osannolikt, då du säkerligen får till för fet blandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in