2009-07-23, 18:24
Medlem
Naturvetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Testa vettja. Chansen att det skulle hända något är obefintlig. Möjligen kan det foffa till av hårsprayen och luften i behållaren när det kommer en gnista. (Potatiskanonsprincipen). Fast det är högst osannolikt, då du säkerligen får till för fet blandning.
Gå och lägg dig om kvällarna, det står ingenstans att det skulle blandas med lim från limstiftet
Citera
2009-07-23, 18:52
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Gå och lägg dig om kvällarna, det står ingenstans att det skulle blandas med lim från limstiftet

Är det Björnklister så är det jag som ätit upp det. Så behållaren är m.a.o. tom.

*rap*

*foff*
Citera
2009-08-10, 01:52
Medlem
pyrosapienss avatar
kan män tillverka perklorat gjenom at värma klorat?
Citera
2009-08-10, 11:16
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyrosapiens

reaktionsformel?

Kaliumklorat smälter, sedan sönderfaller, så svaret är NEJ
Citera
2009-08-11, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyrosapiens

Ja, vid måttlig uppvärmning strax över smältpunkten sönderfaller kaliumklorat till perklorat och klorid. Metoden är dock knappast lämpad för praktisk tillverkning.

Mvh,
Kaj
Citera
2009-08-11, 11:35
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkerinörd
Ja, vid måttlig uppvärmning strax över smältpunkten sönderfaller kaliumklorat till perklorat och klorid. Metoden är dock knappast lämpad för praktisk tillverkning.

Mvh,
Kaj

Jaså? intressant, men pga, klsriden som är svår att få bort, så tyverr.
Citera
2009-08-11, 12:25
Medlem
eckick1s avatar
Är CaCO3 lösligt i kolsyra? (H2CO3)
Citera
2009-08-11, 12:53
Medlem
Är det rekommenderat att dumpa "budgetnapalm" (cellplast+bensin) på miljöstationer, eller någon annanstans där man kan vara relativt anonym?
Citera
2009-08-11, 12:56
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poeni
Är det rekommenderat att dumpa "budgetnapalm" (cellplast+bensin) på miljöstationer, eller någon annanstans där man kan vara relativt anonym?

Ja, det fungerar. Lämna i lämplig behållare (gammal bensindunk eller dylikt) och skriv på vad det innehåller. Alternativt låt bensinen dunsta och släng plastresterna i soptunnan.

Mvh
Citera
2009-08-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fox 2
Ja, det fungerar. Lämna i lämplig behållare (gammal bensindunk eller dylikt) och skriv på vad det innehåller. Alternativt låt bensinen dunsta och släng plastresterna i soptunnan.

Mvh

Tack!

EDIT: Borttagning av dum fråga.
Senast redigerad av Poeni 2009-08-11 kl. 13:21.
Citera
2009-08-11, 19:05
Medlem
flummbullens avatar
Okej. 150g Salpeter köpt på Willys. Vad ska jag göra? Blandat med socker har jag gjort tillräckligt, tror ni man kan blanda det med mosad tomtebloss och få det att brinna?
Citera
2009-08-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummbullen
Okej. 150g Salpeter köpt på Willys. Vad ska jag göra? Blandat med socker har jag gjort tillräckligt, tror ni man kan blanda det med mosad tomtebloss och få det att brinna?

http://www.youtube.com/watch?v=XczFBQBJEqc

Kolla in denna film

Dock så är det ganska svårt att få tag på stubin, så jag undrar jag med om det går att använda tomtebloss istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in