2009-04-02, 18:39
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
Skulle du byta ut vattnet mot nitrometan i plastpåsen då?
Kul test, tråkiga konsekvenser vid eventuell torsk.
Avråder.

Att "torska" är jag inte rädd för. Eftersom det är en kylpåse. Kommer inte byta ut vätskan i påsen utan låta den vara som den är. Men får man igenom 3hg ammoniumnitrat så kan man nog lyckas gömma undan 26g nitrometan. Och att göra en tänd hatt med en plastkapsel bör kunna gå igenom då med. Detta är bara för att se om man lyckas få med ett HE på flygplanet.

Men blir man påkommen så finns det inte mycket de kan göra för att jag har en köpt o modifierad köld påse från Intersport i handbagaget.

//fieldleaf
Citera
2009-04-02, 19:23
Medlem
GalFisks avatar
Undrar om dom inte reagerar på vattnet i påsarna, dom bad mej gräva i min väska sist jag var ute och flög, tills vi hittade en tub solkräm jag hade glömt lägga i min fåniga genomskinliga påse. Den var på kanske 30 ml.
Citera
2009-04-02, 19:41
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Undrar om dom inte reagerar på vattnet i påsarna, dom bad mej gräva i min väska sist jag var ute och flög, tills vi hittade en tub solkräm jag hade glömt lägga i min fåniga genomskinliga påse. Den var på kanske 30 ml.

De tog en flaska schampo av mig när jag va ute och flög senast. Samtidigt så vill jag inte öppna påsen och ta ut vatten behållaren för att åter försluta den. Det kan verka lite för suspekt.

//fieldleaf
Citera
2009-04-02, 21:58
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Att "torska" är jag inte rädd för. Eftersom det är en kylpåse. Kommer inte byta ut vätskan i påsen utan låta den vara som den är. Men får man igenom 3hg ammoniumnitrat så kan man nog lyckas gömma undan 26g nitrometan. Och att göra en tänd hatt med en plastkapsel bör kunna gå igenom då med. Detta är bara för att se om man lyckas få med ett HE på flygplanet.

Men blir man påkommen så finns det inte mycket de kan göra för att jag har en köpt o modifierad köld påse från Intersport i handbagaget.

//fieldleaf
Oki. För att kolla en nivå vassare så vore det sjysst att stänka på några droppar nm och spår av en tändhatts kemikalier som en väl tränad jycke eller annat skulle kunna reagera på.
Citera
2009-04-11, 18:07
Medlem
Har en påse gamla roadflares, rött ljus.

Det står "December 1974" på dom, så jag har aldrig vågat använda dom.
Vad kan hända?

Till saken hör att jag eldar skräp på gården nu, ute på ett gärde, typ 100 meter från bostaden, slängde in ett och tog skydd.
Tog väl c:a en halvminut för satsen att tända, brann med ett klart, rött sken.
Brann väl mer intensivt iochmed att en sats avsedd för 20 minuter brann upp på två minuter då hela hylsan givetvis antändes, och inte bara toppen.

Hur säkra är dessa gamla flares? Vågar man prova dragtändningen? Kan man använda lyssatsen till något, stjärnor, eller så. För den är väl aldrig pyroforisk?
Citera
2009-04-11, 18:26
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highorbit
Hur säkra är dessa gamla flares? Vågar man prova dragtändningen? Kan man använda lyssatsen till något, stjärnor, eller så. För den är väl aldrig pyroforisk?

Tror inte du riskerar något allvarligt med dem. Möjligen är de svårtända och dragtändningen kanske failar. Men de lär inte explodera. Däremot brukar satsen i dem gilla fukt, och då kallbränna. (de blir varma efter fukten och sedan skitsvåra att få fart på)
Citera
2009-04-11, 18:30
Medlem
De fungerar! Haha, tände med en Alfons-Åberg-helikopter liknande lång stång som jag drog tändningen med, funkar hundra och brinner än!

Varför "Bäst före" märktes dessa? Svårt med förvaring av nämnd fukt-anledning kanske?

Ska prova att pilla isär en på min antistat-skiva nån dag... vackert sken..
Citera
2009-04-11, 18:49
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highorbit
Varför "Bäst före" märktes dessa?

Av samma anledning som allt annat som datummärks. Tillverkaren garanterar funktionen en viss tid av säkerhetsskäl. Andra exempel är kondomer, överlevnadsprodukter, ögonskölj, och vissa livsmedel (sådana som inte ruttnar, ex socker, salt bakpulver).

Alla dessa går att använda åratal om inte flera decennier efter bäst före datum.
Citera
2009-04-14, 14:43
Medlem
Har för mig att kravet med datum-märkning på allt; kom betydligt senare än 1974??

En höjdare är salt och socker, som du nämner, stor humor..
Citera
2009-04-14, 17:26
Medlem
blps avatar
Hur många procent natriumacetat måste det vara i vattnet när man gör ''hot ice'' i vikt
Citera
2009-04-14, 18:25
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blp
Hur många procent natriumacetat måste det vara i vattnet när man gör ''hot ice'' i vikt

Gör bara en mättad lösning så blir det bra.
Citera
2009-04-16, 00:02
Medlem
Hej mina vänner...

Har en fråga som kanske är in riktad i droger men frågar här först...

Vad är det igentligen som luktar i cannbis? å med det menar jag själv klart marijuana, är det så enkelnt att det är THC som luktar så stark.. om det inte är så, låt oss säga att det är "enkelt sökt på cannbis " "Cannabigerol"èn som luktar, skulle man inte kunna utvekla en planta som inte har den egensakpen att lukta,? tycker detta verkar ganska enklet å att dom riktiga odlarna, borde tänkt på denna fråga långt innan jag blev föddes hehe...

Finns det något bra sätta att bli av med lukten? Tycker något som verkligen kan tränga bort luften av cannbis? Hjälp mej bröder... Å då menar jag inte "bajse spray"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in