2009-03-15, 14:24
Medlem
Hgh

jag är 22 år och funderar på tillväxt (HGH Blue Top, Shanghai pharmacy)

vikt 78
bf under 10
183 lång

tänkte köra 3iu's per dag 5 dagar och 2 dagar off i 3 månader. lagom? vad bör jag förövrigt tänka på i samband med intag och förbrukning?

tack tack
Citera
2009-03-15, 15:20
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvink
jag är 22 år och funderar på tillväxt (HGH Blue Top, Shanghai pharmacy)

vikt 78
bf under 10
183 lång

tänkte köra 3iu's per dag 5 dagar och 2 dagar off i 3 månader. lagom? vad bör jag förövrigt tänka på i samband med intag och förbrukning?

tack tack

Du kastar pengarna i sjön, det ända Gh gör att öka din förbränning markant, så det är en väldigt dyr fettförbrännare.
Gh har ingen effekt på muskel-tillväxt hos friska människor.
Citera
2009-03-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Du kastar pengarna i sjön, det ända Gh gör att öka din förbränning markant, så det är en väldigt dyr fettförbrännare.
Gh har ingen effekt på muskel-tillväxt hos friska människor.

ett stort frågetecken
Citera
2009-03-15, 21:10
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvink
ett stort frågetecken

Okey då kan du ju förklara hur Gh ökar muskel-massan eller vad du nu menar....
Citera
2009-03-22, 22:26
Medlem
tillverkning

stod ingenting om tillverkningsländer? vilka är isf "bäst"? tillverkning i sverige? bra / dåligt?

tacksam för svar
Citera
2009-04-03, 15:58
Medlem
highstakess avatar
Läste på http://anabola.se/steroider/anavar.htm att En annan ovanlig biverkning av tillväxthormon är leukemi, som drabbas under 1/10000.

Undrar hur tusan man kan få leukemi av gh...
Citera
2009-04-03, 17:25
Medlem
MrHills avatar
En fråga till Trådskaparen, var tror du om HGH vid tilltagande ålder, om man t.e.x får sänkt egenproduktion av testosteron hänger det samman på något sätt med mängden egenproducerat GH.
Jag menar hur kan man som 40+ justera GH & Testosteron till en 20-årings nivåer, eller menar du att det finns inga som helst terapeutiska effekter bevisade i den stora HGH-rörelsen som finns "over there".
Vi får väl alla "lite" GHD med tilltagande ålder inte sant?
Citera
2009-04-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHill
En fråga till Trådskaparen, var tror du om HGH vid tilltagande ålder, om man t.e.x får sänkt egenproduktion av testosteron hänger det samman på något sätt med mängden egenproducerat GH.
Jag menar hur kan man som 40+ justera GH & Testosteron till en 20-årings nivåer, eller menar du att det finns inga som helst terapeutiska effekter bevisade i den stora HGH-rörelsen som finns "over there".
Vi får väl alla "lite" GHD med tilltagande ålder inte sant?

Japp, jag menar att det inte finns några dokumenterade effekter. Det har fastslagits i studie efter studie. Men det gäller INTE kombinationsbehandling med testosteron, det som har undersökts och avfärdats är monoterapi med hGH.

Och det är inte så konstigt. Man måste förstå att kroppen är en helhet, och det är mer än bara hormonnivåerna som sjunker med stigande ålder. Bindväv, kärl, muskulatur, bentäthet och deras fysiologiska manifestationer cirkulation, respiration, motilitet mm- allt påverkas av åldern. Att hälla mer hormoner i en nedsliten kropp är som att hälla mer bensin i en dålig motor- den går inte fortare eller bättre för det.

Det finns inget bevisat sammanhang mellan hGH-hormonaxeln och HPTA (testosteron)-axeln, men kroppen är ju som sagt en helhet och det vore märkligt om de båda inte har någon inverkan på varandra. Bara ingen direkt eller lätt påvisbar.
Citera
2009-04-03, 20:08
Medlem
Citat:
Läste på http://anabola.se/steroider/anavar.htm att En annan ovanlig biverkning av tillväxthormon är leukemi, som drabbas under 1/10000.

Ja, hur tusan? Jo, hGH (eller egentligen IGF1) är en tillväxtfaktor som stimulerar tillväxt i alla vävnader. Ökad tillväxtsignalering betyder att balansen mellan de onkogena (tillväxtökande och cancerskapande) och de antionkogena (tillväxthämmande och cancerhindrande) faktorerna i cellerna rubbas. Ökad tillväxt i högreaktiva vävnader som blodceller riskerar alltid att löpa amok. Förloras kontrollen över tillväxten i en cell blir den en cancercell, enkelt uttryckt.

Det är också farligt att ta både AAS och hGH om man har en mindre, slumrande tumör i kroppen. Att rubba kroppens naturliga balans är alltid riskfyllt.
Citera
2009-04-03, 21:41
Medlem
MrHills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixe
Japp, jag menar att det inte finns några dokumenterade effekter. Det har fastslagits i studie efter studie. Men det gäller INTE kombinationsbehandling med testosteron, det som har undersökts och avfärdats är monoterapi med hGH.

Och det är inte så konstigt. Man måste förstå att kroppen är en helhet, och det är mer än bara hormonnivåerna som sjunker med stigande ålder. Bindväv, kärl, muskulatur, bentäthet och deras fysiologiska manifestationer cirkulation, respiration, motilitet mm- allt påverkas av åldern. Att hälla mer hormoner i en nedsliten kropp är som att hälla mer bensin i en dålig motor- den går inte fortare eller bättre för det.

Det finns inget bevisat sammanhang mellan hGH-hormonaxeln och HPTA (testosteron)-axeln, men kroppen är ju som sagt en helhet och det vore märkligt om de båda inte har någon inverkan på varandra. Bara ingen direkt eller lätt påvisbar.

Har du några kunskaper om Andropaus, min husläkare visste inte mycket mer än vad jag själv visste efter att ha läst på lite i ämnet.
Är det med Testosteronterapi man behandlar konstaterad DHEA.
Vid vilken ålder nekas man hjälp?
SHBG-Värdet kan du förklara det?
Citera
2009-04-03, 21:45
Medlem
Zekiels avatar
Citat:

Leta efter lite fakta om leukemi så förstår du varför.

Nu om jag förstått det rätt är leukemi blodtillväxt och vita blodkroppar som proppar igen leder och kärl? eller blandar jag ihop det där med artrit?
Citera
2009-04-03, 22:20
Medlem
MrHills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zekiel
Leta efter lite fakta om leukemi så förstår du varför.

Nu om jag förstått det rätt är leukemi blodtillväxt och vita blodkroppar som proppar igen leder och kärl? eller blandar jag ihop det där med artrit?

Leukemi är blodcancer, det går ut på att vita blodkroppar förökar sig okontrollerat, detta resulterar i brist på blodplättar, det kan också orsaka blodbrist och även angripa CNS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in