2014-03-16, 09:27
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoothie559
någon som har koll på hur tillväxthormon påverkar tjejer/kvinnor?
Är det risk att de får ökad kroppsbehåring?

Samma sätt som män. Det ger INTE förmanligad effekt på kvinnor.

Tillväxthormon behöver dock ha någon typ av AAS inblandad för att det ska ge muskelbyggande effekt. Att kvinnor redan har mycket högre nivåer tillväxthormon naturligt är ett bra bevis på det.
Citera
2014-03-17, 15:22
Bannlyst
Hur är det, HGH och IGF får inte tas i närheten av varandra väll? eller så var det hgh och insulin.

Ska köra 3-4iu ed och kommer ta det varje morgon, känns dock mer optimalt att sätta hgh efter man tränat, men vad säger ni om det? t.ex 2iu post tsm med insulin och sedan 2iu på morgonen. Eller t.ex 4iu tsm med insulin direkt 30 min efter träning. Slin direkt, hgh 30 min efter.
Citera
2014-03-17, 15:24
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.joules
Hur är det, HGH och IGF får inte tas i närheten av varandra väll? eller så var det hgh och insulin.

Ska köra 3-4iu ed och kommer ta det varje morgon, känns dock mer optimalt att sätta hgh efter man tränat, men vad säger ni om det? t.ex 2iu post tsm med insulin och sedan 2iu på morgonen. Eller t.ex 4iu tsm med insulin direkt 30 min efter träning. Slin direkt, hgh 30 min efter.

igf, hgh och insulin kan allt tas ihop och görs flitigt av "byggareliten".
Citera
2014-03-17, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
igf, hgh och insulin kan allt tas ihop och görs flitigt av "byggareliten".

Tack för svaret, ska ta och höra med han vad det var jag inte kunde ta tsm med hgh't. Men har för mig att det var IGF'et som jag inte köra samtidigt som HGH'et, under samma timmar alltså. Får höra med swift igen om detta då det var han som nämnde det.
Citera
2014-05-13, 13:06
Medlem
PrePPas avatar
hejsan!

skulle vilja be om hjälp om nån kunde förklara för mig hur jag räknar ut... allså om jag vill ta 5 enheter om dagen tillväxt, och jag har Saizen 8mg /ml . 1,5 ml sylinderampuller ger ju 12mg somatropin per ampull om jag förstår rätt... allså hur många enheter är 1mg somatropin elle 1ml av denna injekttionsvätska av detta? hur räknar man ut detta? jag måste veta hur mkt jag ska suga upp per injektinstillfälle i 1ml insulinnål. plus att jag vill förstå hur man räknar ut detta

De är sagt till mig att det ska vara 36 enheter per ampull , 1,5 ml . kan d stämma? hur kommer man fram till det? Då ska 1ml vara lika med 24 enheter, och då blir en enhet 0,41 på insulinsprutan( = 2 små streck) ? och då blir d upp till 20 strecket(elle ja 2,05) på insulinsprutan som går upp till 10(1ml) ... Blir d så här elle?

mvh trött elle trög kille, återstår att se
Citera
2014-05-13, 15:26
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrePPa
hejsan!

skulle vilja be om hjälp om nån kunde förklara för mig hur jag räknar ut... allså om jag vill ta 5 enheter om dagen tillväxt, och jag har Saizen 8mg /ml . 1,5 ml sylinderampuller ger ju 12mg somatropin per ampull om jag förstår rätt... allså hur många enheter är 1mg somatropin elle 1ml av denna injekttionsvätska av detta? hur räknar man ut detta? jag måste veta hur mkt jag ska suga upp per injektinstillfälle i 1ml insulinnål. plus att jag vill förstå hur man räknar ut detta

De är sagt till mig att det ska vara 36 enheter per ampull , 1,5 ml . kan d stämma? hur kommer man fram till det? Då ska 1ml vara lika med 24 enheter, och då blir en enhet 0,41 på insulinsprutan( = 2 små streck) ? och då blir d upp till 20 strecket(elle ja 2,05) på insulinsprutan som går upp till 10(1ml) ... Blir d så här elle?

Det ska ju stå på paketet hur många IU det är i. Är det 24iu på 8mg så är det bara att räkna ihop med hur mkt vatten du har. Vill du ha 2iu ska du dra till sjätte strecket på en slinpin, tror jag det blir.

Inte illa att du fått tag på saizen btw, ska vara riktigt bra skit.
Senast redigerad av BodyGod 2014-05-13 kl. 15:34.
Citera
2014-05-13, 16:45
Medlem
PrePPas avatar
nej d står inte på paketet hur många iu det är.... de står bara d ja skrivit tidigare , de e färdigblandat , 1,5ml sylinderampuller , 5st i varje kartong, Saizen står de på paketet och MERCK SERONO, märket på grejerna.... 1,5ml innehåller 12mg somatropin...
Citera
2014-05-13, 16:57
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
nej d står inte på paketet hur många iu det är.... de står bara d ja skrivit tidigare , de e färdigblandat , 1,5ml sylinderampuller , 5st i varje kartong, Saizen står de på paketet och MERCK SERONO, märket på grejerna.... 1,5ml innehåller 12mg somatropin...

Kan du pma en bild på det möjligtvis?
Citera
2014-05-13, 18:02
Medlem
Citat:
hejsan!

Kommer jag ihåg rätt så ska 5mg va ca 15iu, hos Saizen med deras 8mg så ska det va 24iu.
Dock så har jag för mig att det är 8,8mg i Saizens pack, inte säker alls på detta dock.
Efter lite googling verkar det även som deras vätskebehållare innehåller 1,37ml.
Finns säkert lite olika varianter på Ght också, easy-click varianter och annat, inte jätte insatt i just Saizen´s produkt utbud.
Citera
2014-05-13, 20:52
Medlem
Hej alla!
Har inte orkat läsa igenom hela tråden..sry! Tänkte kolla läget med en produkt på länken nedan, fungerar detta? Någon som testat?

http://www.shytobuy.se/isotropin-hgh.html
Citera
2014-05-13, 21:00
Medlem
PrePPas avatar
hitta detta nu på fass om saizen tillväxthormon.......

Farmakokinetiken hos Saizen är linjär åtminstone upp till doser på 8 IE (2,67 mg). Vid högre doser (60 IE/20 mg) kan man inte utesluta en viss grad av icke-linearitet men utan klinisk relevans. ... detta innebär att 1 ie är lika med 0.34mg , och d stämmer ju då om man gångar 0.34mg med 24ie som d skulle vara per ml , d blir då 8,16mg , vilket d står på paketen, 8mg/ml somatropin ....

så nu ska ja bara komma på hur jag räknar ut hur mkt ja ska ta på sprutan i ml ... 5 ie är 1,7mg, men hur många ml? 0, ??? ml ... hade 1:a i matte på högstadiet :P haha
Citera
2014-05-13, 21:02
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
hitta detta nu på fass om saizen tillväxthormon.......

Farmakokinetiken hos Saizen är linjär åtminstone upp till doser på 8 IE (2,67 mg). Vid högre doser (60 IE/20 mg) kan man inte utesluta en viss grad av icke-linearitet men utan klinisk relevans. ... detta innebär att 1 ie är lika med 0.34mg , och d stämmer ju då om man gångar 0.34mg med 24ie som d skulle vara per ml , d blir då 8,16mg , vilket d står på paketen, 8mg/ml somatropin ....

så nu ska ja bara komma på hur jag räknar ut hur mkt ja ska ta på sprutan i ml ... 5 ie är 1,7mg, men hur många ml? 0, ??? ml ... hade 1:a i matte på högstadiet :P haha

http://peptidecalculator.com/calculator.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in