2009-03-02, 18:24
Medlem
spchks avatar
har läst hur sjukt mycket som helst om genotropin nu. Men hur mycket jag än läser så kommer jag aldrig underfund med själva blandningen. Om man har 1st norditropin 24iu 8mg, en lösning på 3ml, 1 pump som rymmer 0,5ml (20 units). hur mycket vätska ska norditropinet blandas med? och om jag vill ha i mig 2iu hur mycket ska jag fylla pumpen med? får verka som att jag är dum och o på läst men jag och siffror har aldrig varit goda vänner.
Citera
2009-03-02, 20:26
Medlem
highstakess avatar
Har läst lite om gh, verkar ha katabol verkan på folk som är "friska"
Så där är väll en dyr fettförbrännare kan man säga
Citera
2009-03-02, 20:28
Medlem
soppskals avatar
Intressant läsning i vilket fall som helst. Så tack för att du postade
Citera
2009-03-02, 21:18
Medlem
Inzaneswedens avatar
Det med muskeltillväxt har man ju hört, resterande var riktigt intressant men ändå hade velat ha källor, alltid intressant att läsa studierna också.

Tack för en grym post!!
Citera
2009-03-02, 21:20
Medlem
Låt oss säga att man är 20, då har man väl en högre egen produktion av hgh än om man är ex. 30. OM man då tillför ex 4-5 iu om dagen skulle det då ge bättre resultat än om en som är 30 kör på samma dos?`

Så Hgh året runt är inget du rekomenderar?
Citera
2009-03-03, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mixe
Om muskelceller: alla påståenden om ökat antal är LÖGN. Inget hormon ger fler. Det finns muskelstamceller som kan växa till, kallade satellitceller, men de aktiveras som svar på stora skador, inte hormonnivåer.

`Stor skada´ som vid hård träning??
Kan inte igf 1 ha en roll i att dessa satelitceller ökas?

Om inte...
Bortse från ALLA bieffekter ett tag och säg om det finns någon anledning alls att ta IGF-1. (för oss byggare alltså)

Helt otroligt kul att du orkar och har tid att skriva på FB om vad du har lärt dig.. Dig skulle jag vilja hyra en helg och sen fråga ihäl på saker

mvh Dell
Citera
2009-03-03, 10:39
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Den gör det genom feed-back, men också genom att minska antalet receptorer som tar emot hormonet ute i musklerna och andra vävnader. Därför är det onödigt, farligt och korkat att gå på kurer längre än en eller två månader för AAS

Bra info!

Ge oss mer läkarkunskaper Mixe! Du gör samhället en tjänst, faktiskt
Rätt många ha FB som enda källan liksom =)

Keep up the good work!
Citera
2009-03-03, 15:59
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzanesweden
Det med muskeltillväxt har man ju hört, resterande var riktigt intressant men ändå hade velat ha källor, alltid intressant att läsa studierna också.

Tack för en grym post!!

+1

Sugen själv om dessa källor ang. om hgh, alltid rolig lära sig mer...

Mvh M
Citera
2009-03-04, 11:33
Medlem
Källor

Det där med källor är lite krångligt... om ni tittar närmare på min originalpost kan ni se att det finns med en länk till en svensk undersökning. Den ligger upplagd på en sida som heter PubMed, en söksida som innehåller alla publicerade artiklar om medicinska forskningsresultat från de senaste, tja, 20 åren.

Med rätt sökord och lite tålamod kan man hitta ALLT där. Problemet är bara att artiklarna är skrivna av fackfolk för fackfolk, och inte helt lätta att tyda för de som inte har vissa grundkunskaper. Svåra uttryck förklaras inte, och en viss grundförståelse förutsätts. HAr man inte den är det mycket lätt att feltolka eller sitta som ett frågetecken.

Nåväl, pubmed har länken www.pubmed.com (vad annars?). I övrigt rekommenderar jag boken "Fysiologi" av Jan Lännergren, eller vilka andra läroböcker som helst i fysiologi eller endokrinologi.
Citera
2009-03-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dell
`Stor skada´ som vid hård träning??
Kan inte igf 1 ha en roll i att dessa satelitceller ökas?

Om inte...
Bortse från ALLA bieffekter ett tag och säg om det finns någon anledning alls att ta IGF-1. (för oss byggare alltså)

mvh Dell

Intressant fråga faktiskt... ja, IGF (och androgener) kan ha en roll i att aktivera och få satellitceller att proliferera, men det är mest intressant i laboratoriet , inte i gymmet. Läsa mera? Vassego:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16002532?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez. Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.P ubmed_Discovery_RA&linkpos=5&log$=relatedreviews&l ogdbfrom=pubmed
Citera
2009-03-04, 13:29
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixe
Det där med källor är lite krångligt... om ni tittar närmare på min originalpost kan ni se att det finns med en länk till en svensk undersökning. Den ligger upplagd på en sida som heter PubMed, en söksida som innehåller alla publicerade artiklar om medicinska forskningsresultat från de senaste, tja, 20 åren.

Med rätt sökord och lite tålamod kan man hitta ALLT där. Problemet är bara att artiklarna är skrivna av fackfolk för fackfolk, och inte helt lätta att tyda för de som inte har vissa grundkunskaper. Svåra uttryck förklaras inte, och en viss grundförståelse förutsätts. HAr man inte den är det mycket lätt att feltolka eller sitta som ett frågetecken.

Nåväl, pubmed har länken www.pubmed.com (vad annars?). I övrigt rekommenderar jag boken "Fysiologi" av Jan Lännergren, eller vilka andra läroböcker som helst i fysiologi eller endokrinologi.
Tack för bok tippset
Citera
2009-03-15, 00:22
Medlem
[quote=Micke_stenhård]tjena!

Har hört en del om GH och det låter ju onekligen intressant.
men sen om allt som sägs är sant är ju en annan historia, så tänkte kolla ifall nån här kunde rätta eller berätta lite mer om det.

vad jag har förstått ger det bra kvalitets massa men man bygger rätt långsamt på endast gh.
en kur ska hålla på minst 6månader.
Men tar man en låg dos testo kur i början skulle det ge sjuka ökningar, ordagrant.

GH hjälper en mot en del bieffekter som kommer med testo,
Tex att GH ger dig finare hy, starkare hår-säckar.

Det ska även hjälpa en att bränna fet väldigt bra.

Detta är i stort sett det jag hört. det enda negativa är att Gh i sig är dyrt sen eftersom det ger riktigt bra ökningar med testo så blir kosten väldigt dyr för det kosta att föda en så snabbt växande stor kropp. sen att man ska underhålla den oxå.

Hur man lägger upp en kur med det är jag inte säker på men hörde något om
4-6iu om dagen samtidigt som man tar låg dos testo e5d. detta skulle man göra första veckorna sen skulle man lägga sig på en lägre dos gh för att underhålla minst 6månader. då skulle man lägga på sig bra kvalitets massa och behålla den hyfsat bra även när man kliver av.

Kan hända att allt detta är lögn och att inget stämmer..
Skulle jätte gärna se någon bekräfta eller slumpa detta.

Berätta gärna lite mer allmänt om GH, för/naktdelar.

jag hade själv planerat testo E 250ml/e5d i 12v som första kur,
(självklart HCG och pct)
men har blivit sugen på att köra en GH med låg dos testo istället ifall nu detta är så bra som folk jag pratat med påstår.

du tog orden ur mun på mig =D hoppas på svar nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in