Citat:
Ursprungligen postat av Achivai
Vad har du för problem med korta människor Tidenrinnerivag? Han du blivit antastad av en kort pedofil som ung eller något?

Nee, jag såg en kort man 3 days back och dog av flabb bara.
Sa till min kompis "han är fan lika kort som bilarna" för att överdriva lite bara, sen gick han ner från trottoaren och gick jämsides med en bil OCH HAN
VAR LIKA KORT SOM BILARNA. HAHA fyfan vad min mage tog stryck där.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBetty
Jag antog att du blir kvinnan om hon blir karln
När du blir äldre min unga pojke kommer du förstå att den största styrkan sitter i ditt huvud . Jag känner mig inte som en mus som försvarar ett lejon om jag skulle dejta en kvinna på 185. Jag känner mig som en MAN och det kommer du också förstå när du blir en man

Pff. Ha, OK. Du kan sluta agera vuxen nu. Vad är du, 3 år äldre än mig som alla andra FB:are som kallar sig för vuxna och mig för pojke? Visst är man en man no matter ens längd, jag tycker bara fortfarande att det ser konstigt ut om mannen är kortaren än hans kvinna. Det finns massor med folk som hade sagt "han är ju skitkort" till sin dotter (på 175cm) om hon kommit hem med en kille som är kortare (172cm) än henne, däremot så hade de aldrig sagt tvärtom, dvs om en kille på 180cm kommit hem med en tjej på 177cm så hade de aldrig sagt "hon är ju skitkort". Kanske lite konstiga och förvirrande exempel, men vad jag menar är att man är i regel längre än kvinnor, och det är mer konstigt om mannen är kortare än sin kvinna än tvärtom, säger ni emot det så vet jag fan inte vilken planet ni kommer ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Det är väl klart att längden spelar roll om det gäller stora mängder, dvs ett huvud eller mer i skillnad. Tror inte att det är så stor skillnad på ~10cm.
Tyson var som bäst under sent 80-tal/tidigt 90-tal som jag skrev, då han spöade "varenda en som kom i hans väg".
Den bästa tungviktsboxaren någonsin var 1.80 och hans namn var Rocky Marciano.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rocky_Marciano
Han hade 0 förluster i hela sin karriär.
Också anses väl Sugar Ray Robinson vara den bäste boxaren någonsin, men han boxades väl i medelvikt och lätt tungvikt?
Iofs så kan man personligen tycka att vem som helst är bäst, men rent generellt sätt så är Rocky Marciano bäst som "oövervinnerlig".
Tyson var bra, ta det inte fel, men 80% av hans häftiga knockouts var mot halvdanna bums. Marciano har helt klart ett record som ingen slår, men jag skulle inte kalla han den bästa genom tiderna för det. Robinson var en bra boxare med flera hundratals vunna matcher men jag tycker ändå att Ali var som mest komplett. Nu hör väl kanske inte denna diskussionen i denna tråden, men jag ville svara iaf.
Hoppas moderatorerna kan ta hänsyn till att om de tar bort "off-topic" (som de är så värst inne på just nu, "OMG ETT OFFTOPIC ORD!!1 TA BORT HELA TRÅDEN"-sirenen) så kan de väl skippa i att ta bort hela min post och endast det som är off-topic? Jag postar allt i samma inlägg för att inte spamma... ni vill nog helst inte att jag ändrar på det...
ANGÅENDE LÄNGD: Som du sa, små centimeter spelar väl egentligen ingen större roll, men när man ska på bröllop (eller bara ut) så blir flickvännen 10cm längre rent automatiskt när hon sätter på sig sina Buffalo-skor (

), så... there's my point.
Citat:
Ursprungligen postat av sinxen85
Lika trött blir man på folk som tror att bara för att man är lång så kan man slåss! För det stämmer lika sällan det också!
Många av mina vänner kan slåss, men det finns en kille jag känner som är extrem! Den killen är 165cm och baserat på sannolikhet kan jag säga att han spöar skiten ur dig hur lätt som helst! Inget dåligt menat mot dig, han spöar skiten ur mig lika lätt! Det jag menar är att längden inte är avgörande hurvida man kan slåss eller inte! Inte heller muskler är speciellt avgörande! Uppväxt och uppfostran är sannolikt en mer avgörande faktor!
Mjeh. Jag menar att proffsiga kroppsbyggare på 130kg on-season i princip aldrig kan slå ett korrekt utfört slag för att få ut maxkraft bakom det. De har för mycket muskler i vägen för att göra det helt enkelt, det blir omöjligt för dem att få in tekniken och därför är de oftast helkassa på att slåss, de är för klumpiga, och så mycket muskler är endast praktiskt när man står på en scen och spänner sig. Långa personer, som korta, har ju iaf alltid förutsättningarna till att utföra ett korrekt slag bortsett från att de då inte är lika fullpumpade.
Så jag säger inte att om man är lång så är man bra på att slåss, tolkar du det så så behöver du nog läsa om vad jag skrivit. Men räckvidd (SOM SAGT) är helt klart ett övertag i ett slagsmål.
Men folk här går ofta "OMG HAN HAR 62CM BICCE-OMKRETS, HAN WTFSPÖAR DIG KOMPIZ", och det är det som är så skrattretande. "Likzåm, nej? Han spöar mig inte?"...
Sedan kan jag ju säga vad jag vill här över internet, men jag vill ändå svara... Nej, din kompis spöar mig inte. Han är för liten. Det är ungefär som att sätta Oscar De La Hoya mot Wladimir Klitschko, hur bra Oscar än är (och var) så hade han aldrig haft en chans. Klitschko är inte bara för tung, utan även för lång (och därmed mycket längre räckvidd).