2011-03-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
hej jag har tänkt lite och är av andvändning av pengar. Jag har kollat lite film och i många filmer rånar man just banker, detta är ju jävligt smart för att där finns mycket pengar.
jag har tänkt lite och ska kanske råna swedbank.

Planen:

Klockan 09:12 tar jag och min kompis min snor en mope och kör till swedbank på
No*d*n*ki*lds*ga*an.

09:17 Vi stormar banken med softairgun 1 glock softairgun (ser riktigt ut) 1 shotgun softairgun svart ( ser också jävligt riktig ut )

Vapnet (bild) http://img9.imageshack.us/i/p1220892c.jpg/

09:18 Alla blir chockade och slänger sig på golvet på våra komandon, sedan hoppar vi in bakom disken och klipper av alla sladdar till larm och övervaknings kamer med en liten bultsax, vi har sedan en batteridriven vinklslip som min polare sågar upp valvet med medan jag vaktar folket.

09:19 Vi tar alla pengar i påsar och slänger ut 5 stycken hemmagjorda rökbomber 2 i lokalen och 3 utanför entren, i röken springer vi till moppen och slänger i pengarna under sadlen (pudan), vi ska alltså har en moppe med stor puda.

09:20 kör iväg från banken stannar utan för mitt hus, slänger in pengarna, forsätter till en dunge som inte ligger så långt därifrån, där dumpar vi moppen och bytar kläder sedan går vi hem till mig.

Som ni ser tar allt detta cirka 5 minuter alltså mellan 200 000 - 1 000 000 på FEM MINUTER!

Så jag undrar av er som har lite kunskap inom detta, vad kan jag förbättra i min plan, några fler ideer?

vill endast ha seriösa svar TACK!

Du vet vad larmet sitter och vilka sladdar som ska klippas av för att stänga av det?
Tänk om era hemmagjorda rökbomber inte fungerar?
Ni kommer att bli sedda av säkert en 100+ personer under rånet och flykten.
Något kommer säkert leda Polisen till din dörr.
Tänk om någon på banken attackerar er?
Eller om dom har en dörrsluss?
Citera
2011-03-22, 22:15
Medlem
wellerockss avatar
Obvious troll is obvious. Sen hade jag för övrigt slagit in pannbenet på den 14-åriga rånaren som hade hållit i hagel-softisen. Inte så mycket för att denne skulle försökt råna banken utan snarare för att denne hade förtjänat så jävla mycket stryk för att överhuvudtaget tro att en soft-airgun med orange pipa ser ut som ett riktigt vapen. Jag menar varför inte köra en "Repmånad" och spraymåla "Helikopter" på moppen också så att polis och åskådare blir mäktigt chockade att se hur Helikoptern slickar marken och flyger mellan byggnader och bilar i hela 45km/h?
Senast redigerad av wellerocks 2011-03-22 kl. 22:17.
Citera
2011-03-22, 22:19
Bannlyst
Hahaha hoppas denna trådstarten är ett skämt...

Först och främst, hur ska ni kunna klippa kablar till larmen om ni inte vet vart dom sitter, samt har ni tänkt på att dom flesta telelarm går automatiskt om förbindelsen bryts?

Ett tips till TS, börja med att försöka få upp ett sådant valv med en batteridriven vinkelslip i lugn och ro. Det kan ta några månader.
Citera
2011-03-22, 22:23
Bannlyst
En plan låter alltid bra tills man väl utför den.

Vad gör du om personalen inte lyder dig? Vi säger att det bara är en person som kan öppna dörren till valvet, och han vägrar. Vad gör du då?

Och att klippa av sladdarna till larmen, det är bara att glömma. I stressen som uppstår så kommer det bli väldigt svårt att hitta kablarna. Och vet du vad som händer om du gör det? Det kanske inte blir som du tänkt dig.

Så nä, det är bara ge upp tanken. Ska du råna en bank och lyckas med det så behövs det jävligt mycket planering.

Vapnen kan du glömma, dom ser allt för plastiga ut. Förvisso är ju glocken gjord av plast, men hagelbössan ser bara löjlig ut.
Citera
2011-03-22, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wellerocks
Obvious troll is obvious.

Precis, så trollet är väl du eftersom TS var helt allvarlig med sin tråd/fråga. Han har ju tillochmed lagt upp en fin bild på sitt vapen för att få mer feedback angående planen.
Citera
2011-03-22, 22:34
Medlem
wellerockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Precis, så trollet är väl du eftersom TS var helt allvarlig med sin tråd/fråga. Han har ju tillochmed lagt upp en fin bild på sitt vapen för att få mer feedback angående planen.
Hur kan jag på något sätt vara trollet i den här tråden? Bara för att man slänger upp en bild på vad som kan vara någon helt random soft-airgun, gör det inte han till trolig. Han kunde ju lika gärna slängt upp någon bild på någon random bank likaså utan att det visar att han hade någon typ av verklighet i det hela. Tänk lite utanför ramarna grabben.
Citera
2011-03-22, 22:39
Medlem
Helt omöjligt att lyckas är det inte. För något år sedan var det ju en rätt stor nyhet om ett liknande scenario. Tror det var någonstans i Skåne som två killar, ca 15-17 år gamla, rånade en bank med soft-air guns samt flydde på moppe. Ingen som kommer ihåg det fallet?
Citera
2011-03-22, 22:42
Medlem
foolproof. åka hem och dumpa bytet hemma direkt, jättesmart. Finns säkert 20pers som ser moppen åka in på din gata och ett antal som ser vilket hus ni stannar vid
Citera
2011-03-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelmusen
Helt omöjligt att lyckas är det inte. För något år sedan var det ju en rätt stor nyhet om ett liknande scenario. Tror det var någonstans i Skåne som två killar, ca 15-17 år gamla, rånade en bank med soft-air guns samt flydde på moppe. Ingen som kommer ihåg det fallet?

Var inte det dom killarna som torskade och fick möta brottsoffren face 2 face?
Citera
2011-03-22, 22:47
Medlem
prOGramrebells avatar
Direkt när ni kommer in genom lokalen med vapnen kommer någon i kassan hinna trycka på larmet. Skulle inte tro att larmsladdarna finns synliga, utan är säkert inmurade alt trådlösa.

Det kan ta mer än 1 minut att genomföra själva kuppen, räkna med åtminstone 2.

Tänk på att snacka engelska.

Dumpa inte pengarna vid ditt hus om du är smart.

Där ni dumpar moppen bör ni ha en bil alt annan flyktväg och åka ytterligare nån mil där ni gräver ner skiten och sedan parkerar bilen på en annan ort, tar bussen hem och därefter väntar några veckor.

Snuten har en förmåga att lista ut vilka som kan vara skyldiga.

Hoppas du drömmer sött
Citera
2011-03-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prOGramrebell

Tänk på att snacka engelska.

Varför engelska?
Citera
2011-03-22, 22:52
Medlem
kavajmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelmusen
Varför engelska?

För att det av någon anledning skulle missleda polisen om ens ursprung antagligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in