2011-03-22, 20:45
  #121
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
hej jag har tänkt lite och är av andvändning av pengar. Jag har kollat lite film och i många filmer rånar man just banker, detta är ju jävligt smart för att där finns mycket pengar.
jag har tänkt lite och ska kanske råna swedbank.

Planen:

Klockan 09:12 tar jag och min kompis min snor en mope och kör till swedbank på
No*d*n*ki*lds*ga*an.

09:17 Vi stormar banken med softairgun 1 glock softairgun (ser riktigt ut) 1 shotgun softairgun svart ( ser också jävligt riktig ut )

Vapnet (bild) http://img9.imageshack.us/i/p1220892c.jpg/

09:18 Alla blir chockade och slänger sig på golvet på våra komandon, sedan hoppar vi in bakom disken och klipper av alla sladdar till larm och övervaknings kamer med en liten bultsax, vi har sedan en batteridriven vinklslip som min polare sågar upp valvet med medan jag vaktar folket.

09:19 Vi tar alla pengar i påsar och slänger ut 5 stycken hemmagjorda rökbomber 2 i lokalen och 3 utanför entren, i röken springer vi till moppen och slänger i pengarna under sadlen (pudan), vi ska alltså har en moppe med stor puda.

09:20 kör iväg från banken stannar utan för mitt hus, slänger in pengarna, forsätter till en dunge som inte ligger så långt därifrån, där dumpar vi moppen och bytar kläder sedan går vi hem till mig.

Som ni ser tar allt detta cirka 5 minuter alltså mellan 200 000 - 1 000 000 på FEM MINUTER!


Så jag undrar av er som har lite kunskap inom detta, vad kan jag förbättra i min plan, några fler ideer?

vill endast ha seriösa svar TACK!
Kolla mer på film..

Nordenskiöldsgatan? Öhh,ja ha,varför inte även skriva vart du bor,då vet vi ju var vi ska hämta pengarna,när ni dumpar mopeden bakom huset..
(ska ju givetvis ha % på bytet om jag ska hjälpa till med detta!!)

Batteridriven vinkelslip! Öppna ett valv? Se mer film ... hade varit mer troligt om ni hade haft en LV-kanon och skjutit upp valvet med!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Oerlikon
Citera
2011-03-22, 20:45
  #122
Medlem
pernila12s avatar
sanolikheten att du lyckas är no 100/100 eftersom du tänker fly på en moped.........
Citera
2011-03-22, 20:45
  #123
Medlem
bezzes avatar
de va fan ta mig de dummaste jag hört!! haha de kan inte annat än misslyckas! lycka till med en batteridriven kapmaskin! ta med lite extra batterier och en termos med kaffe!
Citera
2011-03-22, 20:58
  #124
Medlem
145s avatar
Är det inte lättare att dra en guldsmedsbutik?

blir ni gripa skyller ni på flashback...
__________________
Senast redigerad av 145 2011-03-22 kl. 21:12.
Citera
2011-03-22, 21:03
  #125
Medlem
Triggerfreezes avatar
Lycka till att såga upp valvet med en batteridriven vinkelkap! och ett litet tips!! skit i moppen och välj en kombi typ RS6 om du nu får upp valvet med vinkelkap på 1 minut! 1 mille i kontanter är stort i volym
Citera
2011-03-22, 21:03
  #126
Medlem
Kebabsugers avatar
Vet att du bara fjantar dig, men hoppas någon polisanmäler dig och dom lyckas spåra dig haha

Idioter som dig som kommer se till att softair guns kommer få en fet ful röd kladd på vapnet som i USA
Citera
2011-03-22, 21:04
  #127
Medlem
Konstigt att ingen tänk på det här innan. hur skulle det kunna gå fel liksom?

Har ni tänkt på att banken sällan har mer än ett par tiotusen kontant, att larmknappskablar sällan ligger synliga eller att folk ser er köra hem maskerade?
Citera
2011-03-22, 21:06
  #128
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
Vet att du bara fjantar dig, men hoppas någon polisanmäler dig och dom lyckas spåra dig haha

Idioter som dig som kommer se till att softair guns kommer få en fet ful röd kladd på vapnet som i USA


Hm?

Undrar vem som är fjantig? Varför bryr du dig om att leksaksvapen har en röd kladd eller inte?
Citera
2011-03-22, 21:06
  #129
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
vadå jag har dysleksi
Tror inte att det var stavningen han syftade på.
Citera
2011-03-22, 21:07
  #130
Medlem
Alban1997s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
Vet att du bara fjantar dig, men hoppas någon polisanmäler dig och dom lyckas spåra dig haha

Idioter som dig som kommer se till att softair guns kommer få en fet ful röd kladd på vapnet som i USA


nu är du ute på väldigt tunn is, det här är inget jag tänker göra eller sagt att jag ska göra jag har haft det i mina tankar och fantasi lenge och är intreserad av rån med mera, gör om gör rätt.
tror inte ens du e tillräclig gammal för dena sidan!

desutom e jag snäll det kan du fråga budha om!
Citera
2011-03-22, 21:11
  #131
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
vad syftade han på?
Eftersom att det var du som skrev det så fattar du nog inte, kort sagt (nu berättar jag vad han antagligen syftade på) så är du en idiot.

Och vad är du då, en trettonårig alban som snackar alldeles för mycket skit med sina polare? Jaja, lycka till med bankrånet vars planer du just lämnat ut till ett forum med en halv miljon medlemmar på.
Citera
2011-03-22, 21:13
  #132
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
nu är du ute på väldigt tunn is, det här är inget jag tänker göra eller sagt att jag ska göra jag har haft det i mina tankar och fantasi lenge och är intreserad av rån med mera, gör om gör rätt.
tror inte ens du e tillräclig gammal för dena sidan!

desutom e jag snäll det kan du fråga budha om!

Du har visst sagt att du ska göra det, läs igenom första stycket i ditt inlägg

"hej jag har tänkt lite och är av andvändning av pengar. Jag har kollat lite film och i många filmer rånar man just banker, detta är ju jävligt smart för att där finns mycket pengar.
jag har tänkt lite och ska kanske råna swedbank."
__________________
Senast redigerad av archeon 2011-03-22 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in