2011-03-23, 18:07
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
den är stor och klumpig och så måste man växla hela tiden!

Skaffa en bil med automatlåda.
Citera
2011-03-23, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
En plan låter alltid bra tills man väl utför den.

Vad gör du om personalen inte lyder dig? Vi säger att det bara är en person som kan öppna dörren till valvet, och han vägrar. Vad gör du då?

Och att klippa av sladdarna till larmen, det är bara att glömma. I stressen som uppstår så kommer det bli väldigt svårt att hitta kablarna. Och vet du vad som händer om du gör det? Det kanske inte blir som du tänkt dig.

Så nä, det är bara ge upp tanken. Ska du råna en bank och lyckas med det så behövs det jävligt mycket planering.

Vapnen kan du glömma, dom ser allt för plastiga ut. Förvisso är ju glocken gjord av plast, men hagelbössan ser bara löjlig ut.

Det fetmarkerade;
Nej, det vet han tydligen inte. Men jag vet. Larmet går och polis tillkallas.
Citera
2011-03-23, 18:11
Medlem
Pauronfestiss avatar
Problem
1, Klagas på vinkelslip batteri, man skaffar bara en vinkelslip med sladd!
Du ska alltså inte bara använda en vinkelslip för att komma in i valvet, du har alltså tid till att leta upp ett vägguttag med?

2, Klagas på att larmet går när man klippa slad, spruta kylsprej på sladdarna, detta leder att dom elektriska signalerna fryses(stannar upp) sedan klipper man och larmet går då ej igång.
Det är dem elektriska signalerna som ska gå fram ponken, när kretsen bryts så går larmet. Fryser du signalerna går larmet.

3, Klagas på ålder, min ålder e ingen med detta att göra! desutom e jag gamal nog.
Ålder har allt med detta att göra, kunskap kommer med ålder. En 30 åring har större chans än en 50 åring, även större chans än en 18 åring.

4, klagas på MOPPEN!, man använder en Rieju Drak Sport edion
Har ingen kommentar, men moppe? .... Ta en pansarvagn istället, inget lär stoppa er då
Citera
2011-03-23, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
Problem
1, Klagas på vinkelslip batteri, man skaffar bara en vinkelslip med sladd!

2, Klagas på att larmet går när man klippa slad, spruta kylsprej på sladdarna, detta leder att dom elektriska signalerna fryses(stannar upp) sedan klipper man och larmet går då ej igång.

3, Klagas på ålder, min ålder e ingen med detta att göra! desutom e jag gamal nog.

4, klagas på MOPPEN!, man använder en Rieju Drak Sport edion

Rieju drak sport editon setup:

Metrkit SP
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11000

Tnt drev + kedja
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9322

Manga fröntkopa

http://www.twostroke.se/product.asp?product=9149 (för tufhetens skull )

Med denna setupen hade riejun gått som ett svin, takvare Sp röret kommer moppen göra ungefär
170 - 190, + axa 0-100 på säkert 3-4 sekunder!

Nu undrar ni om pudan, man säter en liten puda under bakåpan!

Fetmarkerade;
Haha.
Oj oj oj, du vet tydligen inte mycket om elektricitet du... Om kablarna blir kalla, vet du vad som händer då? (retorisk fråga) Då minskar resistansen, dvs, strömmen flyter lättare. Även om det var så som du sa, att "elen stannar upp", så betyder det fortfarande att sabotagekabeln kommer larma och larmcentralen tillkallar därefter polis(automatiskt)

Edit: Du kanske har hört om supraledare (noll resistans) Kan du gissa varför man kyler ned dem till nästan den absoluta nollpunken? Alltså mer än 200 minusgrader. Take a wild guess.
Citera
2011-03-23, 18:13
Medlem
FimpenAs avatar
Bra maskering kan vara det viktigaste, så satsa på detta:
http://www.cinemablend.com/new/First-Poster-For-The-Town-Will-Haunt-You-With-Nun-Masks-20121.html

Sen blir det bra! Bara du inte lyckas få en crush på en brud där inne!
Citera
2011-03-23, 18:17
Bannlyst
Angående larmet:
Det finns inget snabbt och enkelt sätt att avaktivera larmet om du inte känner en insider som har installerat anläggningen. Tro mig, jag jobbar med sånt här, och jag har lekt i dom tankarna flera gånger. Kommer alltid fram till samma grej;

Det finns ett par sätt, men du lyckas inte ta dig så långt in i byggnaden innan något larm går ändå. Tänker inte berätta vad för sätt som går heller, so don't even ask.

Sen är jag hyffsat säker på att larmcentralen (väktaren/polisen) ändå kommer se att "oj, den där anläggningen svarar inte längre, skicka dit någon."

Så hur du än vrider och vänder på det så funkar det inte som du tror, iaf inte med den larmklassningen som banker har.

Försök inte ens
Citera
2011-03-23, 18:41
Medlem
Tehvees avatar
Jäkligt bra plan! Tycker du ska köra på det. Försök också planera en flyktväg och så ni har någonstans att gömma er några dagar.
Citera
2011-03-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrundMakarn
rymmer en mopedsadel 1 miljon kr i svenska sedlar?

Under sadeln på en moppe-skoter ska du nog lyckas knö ner 8-10 miljoner i 500lappar i alla fall.
Citera
2011-03-23, 19:04
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losgard
Under sadeln på en moppe-skoter ska du nog lyckas knö ner 8-10 miljoner i 500lappar i alla fall.
Inte en chans att man får ner drygt 20kg sedlar som tar grymt stor plats i ett mopedutrymme
Citera
2011-03-23, 19:08
Medlem
Tycker det är än jäkligt dårligt ide. Geväret ser inte särskilt riktigt ut (kanske borde plocka bort det röda på pipan?)

Tänk om du måste banka till någon med pistolen och den går sönder?
Citera
2011-03-23, 19:20
Medlem
nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
1. Man ser ju den röda plastsaken på ditt vapen, är du 10 år gammal eller?
2. Du har ju tydligen inte forskat om larmen i banken, då det är 70 procent chans att de går igång vid kortslutning.
3. Vad händer om polisen kommer, ska ni ha vattenkrig tillsammans eller?
4. Knappast att vinkelslipen funkar på deras valv, och jag tror inte att banker har valv utan allt betalas elektroniskt, så ni kan komma över 50 kronor till korv med mos.

Hoppas det hjälpte.

Haha, du verkar ju inte dåligt bakom flötet du heller

Larmet har knappast inbyggt lotteri, klart som fan att det går av om man klipper kabeln
Och varför skulle den inte funka på deras valv? Har dom pokemon-ninja-super-kraftfält runt det eller? Varför skulle dom inte har ett valv? Tror inte dom hanterar kontanter i en skrivbordslåda precis

Nä du, nog för att TS inte har alla hästar hemma, men dina har nog fan gått i tjänstepension
Citera
2011-03-23, 19:22
Medlem
Charlie6789s avatar
Ta istället och åk till en håla (där de inte har närpoliser)
rekognonsera banken några veckor innan och gör rånet en dag då grannstaden har något jippo av något slag så polisen har annat att göra.
in råna, ut igen och stick iväg i en stulen bil. bränn den och åk sedan iväg i eran egen bil och gräv ner pengarna någonstans. ligg lågt något år eller så och gå sen fria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in