2008-11-01, 11:41
Medlem
TheBoots avatar
Vet inte med bank, men jag provade det på en pankbank och de gav mig 150 spänn och behöll luren. Har än idag inte listat ut vad som gick fel!
Citera
2008-11-01, 11:45
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
svenska banker har inte 1 milljon i kontanter om man inte förvarnat dom innan om ett stort uttag
Tro mig, går du in på en central bank i t ex Stockholm eller Göteborg så finns där både 1 och 10 miljoner i kontanter. Sen ska vi ju inte räkna bort möjligheten att det finns en hel del värdesaker och kontanter i bankfacken också.

Vi bor i Sverige. Här utrymmer vi skolor om en 15-åring ringer och bombhotar.

Planera ett bankrån i en stor stad (stor bank). Några minuter innan rånet börjar man ringa in bombhot mot diverse skolor och annat smått och gott. In med en EMP på banken för att slå ut kameror etc. Sekunder senare använder man en ny EMP, just in case... Sen är det bara att vifta med sina automatvapen och ta allt man kommer över.

Allt ska givetvis göras i rusningstrafik och helst nära någon stor högtid (julen, förslagsvis).

Enjoy the chaos.

Finns garanterat stora fel och brister även i denna plan men idén är ju intressant, i alla fall. Lite mer fantasifull än ett telefonsamtal.
Citera
2008-11-01, 11:58
Medlem
lelleps avatar
Annars kan du ju gå in med en sportbag och säga till 'kassörskan' att hon ligger risigt till om hon inte fyllt bagen med 1 miljon svenska riksdaler innan du är tillbaka ett par timmar senare.

Citera
2008-11-01, 12:32
Medlem
Scheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Tro mig, går du in på en central bank i t ex Stockholm eller Göteborg så finns där både 1 och 10 miljoner i kontanter. Sen ska vi ju inte räkna bort möjligheten att det finns en hel del värdesaker och kontanter i bankfacken också.

Planera ett bankrån i en stor stad (stor bank). Några minuter innan rånet börjar man ringa in bombhot mot diverse skolor och annat smått och gott. In med en EMP på banken för att slå ut kameror etc. Sekunder senare använder man en ny EMP, just in case... Sen är det bara att vifta med sina automatvapen och ta allt man kommer över.

Allt ska givetvis göras i rusningstrafik och helst nära någon stor högtid (julen, förslagsvis).

Enjoy the chaos.

Finns garanterat stora fel och brister även i denna plan men idén är ju intressant, i alla fall. Lite mer fantasifull än ett telefonsamtal.

Jag vet inte hur det är hos er men häromkring är det inte sådär jättelätt att få tag i EMPs sen Toys'R'Us slutade sälja dem.
Citera
2008-11-01, 12:37
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scheike
Jag vet inte hur det är hos er men häromkring är det inte sådär jättelätt att få tag i EMPs sen Toys'R'Us slutade sälja dem.
Ja, det är så klart ett problem. Man kan ju bygga små EMP-bomber själv om man har kunskap och material. Jag har inte något av det men letar man så hittar man nog någon som vet hur man gör..
Citera
2008-11-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amethyst
Den här tråden får mig att tänka på en annan klassisk tråd.

OBS!!! TÄNKER INTE GÖRA DETTA!!!!

Kiosk rånaren?

Annars kan ju TS bara låna 1 miljon och berätta att du ska köpa ett hus, sen skiter du i att betala tillbaka pengarna
Citera
2008-11-01, 13:35
Medlem
brackspaces avatar
Citat:

Enjoy the chaos.

Man bygger en brandbomb och låter den detonera i en tom lokal 2 mil från banken, en rejäl smäll som kräver 5-6 brandbilar. Till platsen kommer två polisbilar, en stund senare detonerar en bomb på en annan plats några km bort. Även där kommer polis/brandkår. Tillslut är alla poliser på plats och då utför man bankrånet

Man planerar sin flytväg så den går t.ex. västerut, men åt österut placerar man 2-3 bilar efter en sträcka på 10 mil.. i varje bil ställer man in en detonator så bilarna självtänds.. då tror polsen att det var flyktvägen.. sjäva verket är dpm flera mil åt fel håll
Citera
2008-11-01, 13:41
Medlem
precis, åtgå från pulp fiction
återkom med rapport
Citera
2008-11-01, 13:54
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Man bygger en brandbomb och låter den detonera i en tom lokal 2 mil från banken, en rejäl smäll som kräver 5-6 brandbilar. Till platsen kommer två polisbilar, en stund senare detonerar en bomb på en annan plats några km bort. Även där kommer polis/brandkår. Tillslut är alla poliser på plats och då utför man bankrånet

Man planerar sin flytväg så den går t.ex. västerut, men åt österut placerar man 2-3 bilar efter en sträcka på 10 mil.. i varje bil ställer man in en detonator så bilarna självtänds.. då tror polsen att det var flyktvägen.. sjäva verket är dpm flera mil åt fel håll
Ungefär så jag tänkt också. Vill man så kan man ju dessutom ringa några samtal och påstå att man ringer från en bank som håller på att bli rånad.

Det gäller att skapa så mycket kaos i sin omgivning som möjligt.
Citera
2008-11-01, 14:05
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ungefär så jag tänkt också. Vill man så kan man ju dessutom ringa några samtal och påstå att man ringer från en bank som håller på att bli rånad.

Det gäller att skapa så mycket kaos i sin omgivning som möjligt.

Jag brukar fantisera att jag rånar en bank när jag inte kan somna för det tröttar ut min hjärna och då somnar jag. Så här går det i min fantasi..

1 år innan the big day hyr jag en lägenhet ovanför banken självklart i falskt namn och med ett annat utseénde, nämligen sån här mask dom har i filmer som man sedan river av sig som skinn. Ett av rummen ligger precis ovanför bankvalvet, i det rummet börjar jag lite smått gräva genom betongen. 1 år senare är jag igenom, då hissar jag ner en stege och packar ner alla pengarna i en väska. Klättrar sedan upp och bär ner grejorna till bilen.

Flyktvägen går som värdens omväg dit jag ska. Vägen går västerut 5 mil, inne i skogen efter vägen bränner jag upp bilen. Tar sedan nästa bil som står gömd och åker 5 mil till, norrut. Bränner upp denna bil och tar den tredje bilen som är folierat tex gul som jag kör hela vägen hem med, efter vägen när jag nästan är framme river jag av det gula och bränner upp detta. Väl hemma så rullar jag in på garageuppfarten med en vit bil

Mycket roande att fantisera så här för trött blir man och sen är det zzzzzzzzzzzzz :P
Citera
2008-11-01, 14:19
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Jag brukar fantisera att jag rånar en bank när jag inte kan somna för det tröttar ut min hjärna och då somnar jag. Så här går det i min fantasi..

1 år innan the big day hyr jag en lägenhet ovanför banken självklart i falskt namn och med ett annat utseénde, nämligen sån här mask dom har i filmer som man sedan river av sig som skinn. Ett av rummen ligger precis ovanför bankvalvet, i det rummet börjar jag lite smått gräva genom betongen. 1 år senare är jag igenom, då hissar jag ner en stege och packar ner alla pengarna i en väska. Klättrar sedan upp och bär ner grejorna till bilen.

Flyktvägen går som värdens omväg dit jag ska. Vägen går västerut 5 mil, inne i skogen efter vägen bränner jag upp bilen. Tar sedan nästa bil som står gömd och åker 5 mil till, norrut. Bränner upp denna bil och tar den tredje bilen som är folierat tex gul som jag kör hela vägen hem med, efter vägen när jag nästan är framme river jag av det gula och bränner upp detta. Väl hemma så rullar jag in på garageuppfarten med en vit bil

Mycket roande att fantisera så här för trött blir man och sen är det zzzzzzzzzzzzz :P
För det första så tror jag det är näst intill omöjligt att hitta en lägenhet ovanför en bank. Dessutom skulle du behöva helt sjuk utrustning för att kunna ta dig in i valvet. Det är betydligt hårdare material än beting som skyddar...Det är lättare att ta sig in med hjälp av en livrädd människa med koden (eller vad de nu använder).

Jag föreslår snarare att man tar in på närliggande hotell i falskt namn.
Citera
2008-11-01, 20:54
Medlem
Helt onödigt att skapa så mycket kaos som möjligt.
Bara man gör som jag sa så borde det gå ganska lätt bara att man inte säger 1 miljon.
Han i telefonen kan säga lägg så mycket pengar det går i två väskor och ge dom till han, om du ringer polisen skjuter vi hans dotter direkt.
Sen går man bara där ifrån med mobilen och väskorna ringer en taxi och betalar med en av sedlarna, åker därifrån och ligger lågt ett par månader kanske sen är det bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in