2011-03-22, 22:56
Medlem
cschrilles avatar
Grattis TS, polisen är förmodligen på väg hem till dig just nu.

OnT: Jag tror nog att folk kommer att se att det är soft airguns inte minst när nån jävla 12 åring kommer inrusande med en flickröst. Lycka till.
Citera
2011-03-22, 22:58
Medlem
MrGrinchs avatar
Alltså du kan ju omöjligen vara äldre än 15 år eller möjligen 17 med något grovt förståndshandikapp.

*Soft airguns? Pantade jävel säger jag bara.
*Moped? Snabbaste flyktfordonet på marknaden, jo tack.
*Vinkelslip? Dörren till ett bankvalv är närmare en halvmeter tjock och består av flera lager glas som är i princip omöjligt att såga i, tror inte ens du lyckas med c4.
*Rökgranater? Varför? Fyller de någon funktion alls i din briljanta plan?

Här är mitt upplägg:

*Kom ur puberteten.
*Köp ett riktigt vapen alt startskottspistol
*Ta reda på vilken tid valvet är öppet/ när en värdetransport anländer och genomför rånet då, gärna nära en löningsdag.
*Behöver jag nämna lämplig maskering? rekomenderar denna http://www.spfxmasks.com/ourmasks.php
*Åk i någon BIL, ta gärna gisslan.
*Bränn allt som kan koppla er till rånet (eventuellt gisslan om det smakar).
*Sitt på pengarna ett tag utan att köpa något större alt tvätta dem.

ELLER SÅ VÄXER DU UPP, KLIPPER DIG OCH SKAFFAR DIG ETT JOBB SOM EN VETTIG MÄNNISKA!
Citera
2011-03-22, 23:03
Medlem
Celenos avatar
Glöm inte att ha kamera på vapnet och hjälmkamera. Det du inte får med dig från banken tjänar du in på google adsense.
Citera
2011-03-22, 23:09
Medlem
Låter som en plan som kan funka, men får en olustig känsla av att något kommer gå snett

Dock funderar jag på varför du nickar 1997, är det det födelseår?
Citera
2011-03-22, 23:10
Medlem
Elbirds avatar
Hade varit j*vligt intressant att se när ni försöker råna banken. Eftersom jag själv jobbar på en bank så vet jag att även om du skulle komma in med en riktig pistol och skjuta någon anställd så skulle ingen på banken kunna ge dig mer än ca 10 000 ändå. Eftersom uttag över 10 000 så måste bankvalvet öppnas, och det går via tidslås. Sen så sitter det larmknappar kopplade till samtliga skrivbord på bankerna och polisen ska enligt de själva vara på plats efter 3 minuter.
Citera
2011-03-22, 23:10
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Blir väl lägre straff om du torskar med ett softair gun än äkta vara iaf i övrigt så är väl din plan långt från vattentät.
Citera
2011-03-22, 23:16
Medlem
Klipper du larmet så går larmet...
Det är 2011 nu grabben...

Detta har dom på alla ställen nuförtiden... Även privata bostäder...
Citera
2011-03-22, 23:17
Medlem
Cripss avatar
HAHAHA! Du ska vara glad om du ens får 100 k om du rent teoretiskt skulle lyckas utan att bli tagen. Bankerna har knappt några kontanter på kontoren nuförtiden. Alla stora summor måste beställas i förväg.
I övrigt en skitplan...
Citera
2011-03-22, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wellerocks
Hur kan jag på något sätt vara trollet i den här tråden? Bara för att man slänger upp en bild på vad som kan vara någon helt random soft-airgun, gör det inte han till trolig. Han kunde ju lika gärna slängt upp någon bild på någon random bank likaså utan att det visar att han hade någon typ av verklighet i det hela. Tänk lite utanför ramarna grabben.

Tänk lite utanför ramarna själv. Han var helt allvarlig med sin fråga om att råna en bank, hur fan gör det en person till ett troll?

In kommer du, helt ensam, och skriker troll åt TS som ville ha feedback angående hans planer på att råna en bank. Bara för idén är dum så är han ju inget troll för det, eller hur?

Tänk lite längre nästa gång.
Citera
2011-03-22, 23:21
Medlem
Xenios avatar
Jag har aldrig försökt eller tänkt tanken men jag har förstått att det inte är såhär lätt..
Att såga upp ett bankvalv på drygt 4 minuter? Nja

Men kom med edit när ni lyckas
Citera
2011-03-22, 23:21
Medlem
SpaCCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alban1997
vadå jag har dysleksi
Jag förstår verkligen inte, Flashback måste vara det stället som har flest personer med dyslexi... Helt absurt, varenda trådstartare har det.

OffT: (Ursäkta div stavfel, jag har dyslexi. Och är trött. Och skriver från en iPhone.)

OnT: Fint gevär. Och glöm inte att införskaffa extrabatterier till slipen. Kommer bli som att tugga grus.
Citera
2011-03-22, 23:24
Medlem
anakin1s avatar
Tycker att du ska göra det, varför inte?

Hoppas även att TS blir skjuten på kuppen, natural selection at its finest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in