Citat:
Ursprungligen postat av
Youngling
På det svenska provtestet fick jag 117 och på det norska endast 85...Vilket ska man lita på? Jag har alltid känt mig som en idiot närmast efterbliven så jag lutar åt norska hehe
Gjorde precis svenska, norska och danska provtesten.
Svenska: Alldeles för enkelt. Satte provet och då får man ett "Du har 126 eller mer, för att gå med i Mensa krävs 131 eller mer", vilket ska få en att vilja betala för att skriva deras prov. Så ett bete helt enkelt.
Danska: Vet inte om jag satte provet, den sista frågan är lite klurig, men fick 143. Jag tycker fortfarande att det här provet känns lättare än det riktiga Mensa-provet i Sverige.
Norska: Det här är nog det som är mest likt det riktiga provet. De sista 3-4 är rätt kluriga. Jag fastnade på 32:an alldeles för länge, då jag fick för mig att det var sista frågan, men det var det inte, hade därför inte tid åt de sista tre frågorna utan fick dra till med gissningar. Fick bara 138.
Kom dock ihåg att ett längre IQ inte betyder att man är korkad. Jag har ganska låg allmänbildning, ("textfakta" tråkar ut mig), och skulle säkert anses som "korkad" i vissa forum trots min höga IQ.