Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Det har nog ingen förnekat, frågan var om uppgifterna ger olika mycket poäng.

Nej, ts skrev såhär:
Citat:
Anses några uppgifter vara svårare eller enklare, eller är de likvärdiga?
Citera
2010-06-01, 10:14
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerr
Enkelt besvarat. Det handlar inte om någonting speciellt förutom nyfikenhet.
Någon som är med i Mensa behöver knappast vara osäker eller omogen med tanke på att medelåldern i Mensa förmodligen är hög.
Som om hög ålder automatiskt medför personlig mognad! Dessutom vet du ju inte om medelåldern är hög vilket får hela ditt inlägg att framstå som...ogenomtänkt
Citera
2010-06-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Som om hög ålder automatiskt medför personlig mognad! Dessutom vet du ju inte om medelåldern är hög vilket får hela ditt inlägg att framstå som...ogenomtänkt

Oftast medför ålder mognad. Med tanke på att hela poängen med att bli äldre är att mogna till sig

Sedan så har jag visserligen inte fakta på att medelåldern är hög, men med tanke på att man behöver vara 18 för att göra testet så bör medelåldern vara rätt hög(Man kanske kan gå runt denna 18års gräns?). Från mitt korta googlande hittade jag mer info om 35+ som medelålder i Mensa än någonting annat. Men sedan letade jag inte speciellt mycket.
Citera
2010-06-01, 10:21
Medlem
Citat:
Svar på varför du är som du är hittar du inte i ett IQ-test.

Du har nu bevisat min teori genom att bli sårad och arg eftersom allt jag sagt stämmer in på dig. Dessutom heter det nedvärdera och självhävdelse!

Detta betyder inte att föreningen inte behöver pengar! Resultat på ett Mensa-test är ytterst dubiöst eftersom Mensa har ett ekonomiskt intresse av att den som skriver testet blir "godkänd".

Ska man gå ner till den nivån, så heter det faktiskt de och dem, inte dom. En dom är rättens beslut efter rättegång. Skriver du fel på lågstadiesvenska så tycker jag verkligen inte att du ska kritisera andras språkbruk. Och jag har varken blivit sårad eller arg, hur kan du möjligvis veta vad jag känner?

Och varför svarade du inte på några av mina frågor när du ändå svarar?
Citera
2010-06-01, 10:24
Medlem
Quorthons avatar
Varför vill man ens göra ett IQ-test som kostar pengar? Man blir ju inte intelligentare bara för att man får ett papper med ett bristfälligt värde på. Om man nu tror sig vara intelligent så borde man kunna identifiera de människor man kan få intellektuellt utbyte av utan att gå med i Mensa. Något som vissa hävdar är syftet. Klarar man inte det så gör det väl detsamma.
Citera
2010-06-01, 10:28
Medlem
Holmertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Varför vill man ens göra ett IQ-test som kostar pengar? Man blir ju inte intelligentare bara för att man får ett papper med ett bristfälligt värde på. Om man nu tror sig vara intelligent så borde man kunna identifiera de människor man kan få intellektuellt utbyte av utan att gå med i Mensa. Något som vissa hävdar är syftet. Klarar man inte det så gör det väl detsamma.

Man kanske är nyfiken! Man kanske gillar frågeformulär! Man kanske inte har nåt bättre för sig!

Varför lyssnar folk på hårdrocksmusik? De blir ju knappast tuffare av det!
Citera
2010-06-01, 10:33
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Det är väl enklare att hitta dessa personer om de är samlade på ett och samma ställe än att man ska behöva leta efter dom överallt? eller va fasen snackar du om?
Citera
2010-06-01, 10:34
Medlem
Citat:

Haha, så nu ska du börja irritera dig på icke faktagrundade inlägg?

Citat:

Och att ha en ideell förening där man samlar alla medlemmar som man kan få ett ömsesidigt intellektuellt utbyte av är väl ändå en bra lösning? Eller ska man kolla om alla man möter kan ge en ett intellektuellt utbyte och be om deras telefonnummer? =P
Citera
2010-06-01, 10:50
Medlem
Jag förstog fan inte en enda fråga och stängde ner skiten.
Citera
2010-06-01, 10:51
Bannlyst
va ju nått reportage på tv om nån som va med i den klubben som hade 200 tydligen den högsta han va bonde på sin egen gård
Citera
2010-06-01, 10:52
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piskaren
Haha, så nu ska du börja irritera dig på icke faktagrundade inlägg?

Och att ha en ideell förening där man samlar alla medlemmar som man kan få ett ömsesidigt intellektuellt utbyte av är väl ändå en bra lösning? Eller ska man kolla om alla man möter kan ge en ett intellektuellt utbyte och be om deras telefonnummer? =P
Sen när blev hög IQ ett tecken på intellektualism?
Citera
2010-06-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Har gjort testet två gånger.

Första gången:
Svarade på 4/5 kanske, jag var bara 15.
Fick 126 om jag inte minns fel. (Vilket jag nog gör.)

Andra gången
Svarade på alla, kanske 2 år sedan.
Resultat: 132

Max är "135 och uppåt".
( http://www.mensa.se/bli-medlem/oevervakat-test/185-vilken-aer-den-maximala-iq-man-kan-erhalla-pa-det-oevervakade-testet )

Är inte med i Mensa. Men ser fint ut i CV:t.

Kom ihåg:
Träffar du någon smurf som påstår att de har över 140, skrik på dem tills de får tinnitus.
Har man 140+ på riktigt så måste man ha Aspergers eller något.
Chanserna är f.ö. jävligt små att de ens skulle skryta om en IQ över 140. Det är bara sjukt...

PS.
För mycket metylfenidat i DAT-cellerna, ursäktar om inlägget blev stökigt.

ska du ta med ett test till ditt cv som du har gjort på nätet din flane?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in