2013-08-24, 19:59
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Max hamburgare är till min förvåning inte 100% nötkött som på McDonalds, istället har man blandat ut med allehanda krafs.

http://www.max.se/sv/Maten/Produktinformation/?product=1682
har du ens läst tråden?
Citera
2013-08-24, 20:09
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
har du ens läst tråden?
Nej jag glömde söka
Citera
2013-08-24, 20:30
Medlem
Inte för att vara sån men vart har du fått i dig att en riktig hamburgare är 100% malet kött?
Nog för att det kan vara gott men då ska man mala själv och välja kött som faktiskt smakar (McDonalds kött smakar inte!).

Men även om du nu anser att det smakar så innebär det inte att det därför är hamburgare.
Det är malet grillat kött.

Det här är den klassiska hamburgaren:

http://allrecipes.com/recipe/hamburger-steak-with-onions-and-gravy/

Alltså den typ av biff som sedan blev till den hamburgare vi har idag.

Ägg och ströbröd är absolut nödvändiga ingredienser.
Citera
2013-08-24, 20:46
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Inte för att vara sån men vart har du fått i dig att en riktig hamburgare är 100% malet kött?
Nog för att det kan vara gott men då ska man mala själv och välja kött som faktiskt smakar (McDonalds kött smakar inte!).

Men även om du nu anser att det smakar så innebär det inte att det därför är hamburgare.
Det är malet grillat kött.

Det här är den klassiska hamburgaren:

http://allrecipes.com/recipe/hamburger-steak-with-onions-and-gravy/

Alltså den typ av biff som sedan blev till den hamburgare vi har idag.

Ägg och ströbröd är absolut nödvändiga ingredienser.
nej. sluta ljug för dig själv. en riktig burgare är 100% nöt. säger man annat så är man dum i huvudet. måhända att man har lite kryddor och skit, men ägg och ströbröd? ffs.
Citera
2013-08-24, 21:49
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nej. sluta ljug för dig själv. en riktig burgare är 100% nöt. säger man annat så är man dum i huvudet. måhända att man har lite kryddor och skit, men ägg och ströbröd? ffs.

Ägg, ströbröd och potatis binder färsen. Aldrig käkat köttbullar? Samma princip.
Citera
2013-08-24, 23:02
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ägg, ströbröd och potatis binder färsen. Aldrig käkat köttbullar? Samma princip.

Då är det en pannbiff. Det behövs inget bindemedel för burgare.
Citera
2013-08-25, 00:56
Medlem
swebarbs avatar
precis hamburgare ska fan ha 100% nöt och inget annat, fan dillar man om pannbiff egentligen haha noll koll alltså.
Citera
2013-08-25, 01:01
Medlem
melackos avatar
Det är väldigt svenskt att hålla på och blanda i massor annan skit, ägg, ströbröd, t.o.m. mjöl. Den klassiska svenska snabbmatsburgaren brukar ligga på ca 80% nötkött, vilket är förjävligt och helt fel.
Citera
2013-08-25, 03:11
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Det är väldigt svenskt att hålla på och blanda i massor annan skit, ägg, ströbröd, t.o.m. mjöl. Den klassiska svenska snabbmatsburgaren brukar ligga på ca 80% nötkött, vilket är förjävligt och helt fel.

Mja, om man är ute efter en MAX burgare så är det väl dom och deras kunder som definierar vad som är rätt och fel.

Gillar kunderna nygrillade burgare med bindemedel bättre än andra burgare som är "rätt" så blir ju inte MAX automatiskt fel.

Vill man ha bestick till skrovmålet så brukar det gå att lösa (tidigare i alla fall) på MAX men inte på dom andra ställena, detta är åxå (enligt puritanerna) helt fel - men jag gillar inte att äta med händerna. Är det fel med det åxå egentligen.

Dvs att ge kunden vad kunden vill ha.
Citera
2013-08-25, 10:03
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Då är det en pannbiff. Det behövs inget bindemedel för burgare.

Nej, jag håller med om att det inte behövs. Jag gillar 100% kött bäst jag med, men jag håller inte med om att Max serverar pannbiff. Fortfarande hamburgare.
Citera
2013-08-25, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det behövs inget bindemedel för burgare.

McDs hamburgare är specialbehandlade för att hålla ihop och har inbyggt stekfett i ytan som en del av denna process att binda ihop skiten. Det är därför man bör låta bli att steka skiten i pannan där hemma. Inbyggt stekfett eller ägg som bindemedel, en smaksak vad man föredrar.
Citera
2013-08-25, 12:40
Medlem
melackos avatar
Använder Max diverse bindningsmedel menar ni?! Där har vi isåfall förklaringen till varför deras burgare smakar så svenskt.

Men detta används väl knappast i deras deluxeburgare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in