Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Har börjat välja bort Max det senaste året då jag tycker det tappat men fick ändå impulsen att testa igen då nya burgaren 'grilled onion & cheese' lät intressant, dock var detta besöket också något av en besvikelse. Jag förväntar mig inte underverk men jag håller ändå Max till samma standard som BK/Mcdonalds/Sibylla då det är samma typ av käk, men personligen tycker jag Max hamnar sist av dessa 4 på nästan alla områden.
Vad gäller själva burgarna så är Max utan tvekan de tråkigaste. Känns som de överkompenserar som fan med såser och tillbehör för den smaklösa burgaren. Personligen tycker jag BK är överlägsen 1a av de 4 'stora' ställena då köttet ändå brukar smaka, men t.o.m Mcdonalds lite tråkiga burgare - Big Mac, Mcfeast osv har ändå lite mer personlighet och sticker ut, samt även Sibylla's lite generiska gatuköksburgare känns vassare än Max.
Vad gäller pommesen så hatar jag deras crispy fries med passion. Får i princip alltid 50% småflisor och detta kombinerat med att Max har de 'djupaste' dipp-bägarna gör att det är i princip omöjligt att dippa pommesen efter du ätit de bra bitarna du fått. Mcdonalds har de bästa 'traditionella' pommesen och i princip alltid längre bitar än Max, BK har lite tjockare som jag också gillar och Sibylla's future fries sticker ändå ut på sitt sätt jämfört med de övriga 3 och är inte helt fel faktiskt.
Säger inte att övriga 3 ställena (BK, Mcdonalds, Sibylla) är michelin restauranger men det känns ändå som Max tappat en hel del senaste åren och även när jag har haft turen att få en ganska bra burgare och varma pommes så känns ändå deras mat mer 'färglös' än de övriga.
Jag vill inte göra politik av det här, men MAX ledning/ägare har ju sagt att invandring (invällning) är bra och att de ska anställa fler invandrare (odressserade apor) och placera än fler i ledande positioner på sina restauranger. Kommer inte ihåg om det var runt valet 2010 eller 2014, men det var i alla fall då MAX gjorde ett korkat uttalande om detta. Visst jag har mer eller mindre "bojkottat" MAX sen dess, men har ändå handlat där några enstaka gånger. Tyckte de var riktigt okej i början av seklet och även på tidigt 10 tal. Men sen har det rasat. Totalt! Har aldrig fått en hamburgare varm där, sen har de blivit slabbiga och äckliga.
Men med tanke på vad som står bakom diskarna på många MAX så är jag inte förvånad att kvalitén fullständigt rasat genom golvet. Var på MAX i Varberg för ett drygt år sen, och en sån jävla lekstuga det var där, dessutom bara apor som "jobbade". Jag säger inte att alla invandrare är dåliga, för så är det verkligen inte, men MAX har verkligen lyckats anställa de sämsta möjliga på många av sina ställen.
Generellt så håller jag med om att BK är bäst utav dessa, förutom vissa Sibylla, men de är väldigt ojämna, finns de som är kanon och de som är riktigt usla.