2018-01-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Det var som fan. Dum fråga, men jag kan inte få den ur huvudet: smakade det likadant som i Sverige? Fanns det dessutom samma tillbehör som i Sverige?

Minns fan inte. Men eftersom jag inte minns så tyder det på att det måste ha varit väldigt likt Sverige skulle jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Beror på när man besöker ställena. Vid fyllekäk-dags på en lördagsnatt ser Donken ut som en sprängd sopstation, medans kebab-haket bredvid torkar borden innan man hunnit resa sig.

Haha skojar du? Då ska du vara jävligt glad över ditt kebab-hak Så ser det inte ut i resterande Sverige kan jag informera
Citera
2018-01-22, 20:53
Medlem
rymdteleskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Umami är tilbaka hamburgare, halloumi eller kyckling. 95kr för alla tre mål och 75 för enbart burgaren.
Åt denna förra veckan, är den inte väldigt lik en viss jureskog? "Tillbaka" säger du dock... har jureskog snott den? Skräll!
Citera
2018-01-22, 21:22
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
Åt denna förra veckan, är den inte väldigt lik en viss jureskog? "Tillbaka" säger du dock... har jureskog snott den? Skräll!

Umami kom till Max våren 2017 nu utökat med kyckling. Ser ut som att grand de luxe kom två år innan för en comeback våren 2017 tillsammans med halloumi. Du kan ha rätt ingen aning när Jureskogs kom har inte ens ätit på McDonalds på flera år kan inte jämföra.

https://www.max.se/sv/Om-Max/Presscenter/Max-lanserar-smakaventyret-Grand-Deluxe-Umami-/
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-01-22 kl. 21:34.
Citera
2018-01-22, 22:19
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Det var som fan. Dum fråga, men jag kan inte få den ur huvudet: smakade det likadant som i Sverige? Fanns det dessutom samma tillbehör som i Sverige?

Personen får svara om smaken, ge omdöme menyn kan du finna här.

https://www.maxarabia.com/en/UAE/Food/Menu/
Citera
2018-01-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop

Tänker du på Jureskog New York? En burgare med rostad och karamelliserad lök, picklad gurka, cheddar och majonnäs med tryffelsmak. Medan Max Grand Deluxe Umami har krispigt bacon och Emmentalerost, Briochebröd, picklad rödlök, Umami-dressing med smak av rostad vitlök och tryffel. Samt det finns i tre varianter: nötkött, kyckling och Halloumi. Just Jureskog New York verkar vara den som är mest lik Max kampanjburgare.

Tycker inte de låter särskilt lika.
Citera
2018-01-23, 10:17
Medlem
rymdteleskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Tänker du på Jureskog New York? En burgare med rostad och karamelliserad lök, picklad gurka, cheddar och majonnäs med tryffelsmak. Medan Max Grand Deluxe Umami har krispigt bacon och Emmentalerost, Briochebröd, picklad rödlök, Umami-dressing med smak av rostad vitlök och tryffel. Samt det finns i tre varianter: nötkött, kyckling och Halloumi. Just Jureskog New York verkar vara den som är mest lik Max kampanjburgare.

Tycker inte de låter särskilt lika.
Jepp är nog den jag tänker på... bara från blurbsen där låter ju max godare... jag tänker att det är ju såsen och löken som är framträdande, och iaf såsen var lik, eventuellt även löken, de hade samma stämning, men jag minns nog fel för det var nåt år sedan jag åt jureskog.
Citera
2018-01-24, 10:59
Medlem
Sista dag för denna månads rabattkuponger. Passade på att prova Chicken Wings
gratis till målet. 3 st, kryddiga och varma. Fast med ben ...
Citera
2018-01-24, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Max finns i Dubai vet jag. Har själv ätit där.

Samt tva (2) i Abu Dhabi, ocksa UAE.
Citera
2018-01-24, 11:22
Bannlyst
Citat:

Billigt ar det i alla fall, ett Frisco-meal kostar SEK 43.00 i Dubai.
Citera
2018-01-24, 12:39
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Billigt ar det i alla fall, ett Frisco-meal kostar SEK 43.00 i Dubai.

Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Minns fan inte. Men eftersom jag inte minns så tyder det på att det måste ha varit väldigt likt Sverige skulle jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Personen får svara om smaken, ge omdöme menyn kan du finna här.

https://www.maxarabia.com/en/UAE/Food/Menu/

Ja, priserna verkar det ju inte vara något fel på, måste man ändå säga. Det verkar som att det är liknande mål där. Jag har inte varit i Sverige på ett ganska bra tag i och för sig, så det kan vara lite svårt för mig att jämföra.

Allt är ju dock halal, så jag hade vägrat att äta där ändå
Citera
2018-01-24, 12:45
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Sista dag för denna månads rabattkuponger. Passade på att prova Chicken Wings
gratis till målet. 3 st, kryddiga och varma. Fast med ben ...

Ja chicken wings har ben. Annars får man beställa nuggets, boneless eller så.
Citera
2018-01-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Ja chicken wings har ben. Annars får man beställa nuggets, boneless eller så.

De var alltså lite långsammare än den vanliga snabbmaten, kanske båda att äta och
att tillaga ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in