2010-11-05, 14:27
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det är en sydligare företeelse, i norrland tillagas de på beställning. I åtminstone skåne är man slarvigare och försteker hamburgarna.

Någon borde påpeka detta otyg för MAX-ledningen.

Max-ledningen skiter fullständigt i hur det ser ut på restaurangerna, så länge försäljningen är tillräckligt hög. Pengar går före allt för dem.
Citera
2010-11-05, 15:21
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Att just den typen av ost är väldigt svår att komma över som privatperson är en annan femma, Kraft singles och liknande är ju helt fel i konsistensen.

Precis, det är där skon klämmer, och eftersom max redan har apparaten för att sälja sina produkter till butik igång kan de väl slänga med lite ost också IMHO. Men om t.ex. kraft vill börja sälja sina deli deluxe singles i butik så funkar det också - eller något annat bra märke för den delen.
Citera
2010-11-05, 16:07
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Precis, det är där skon klämmer, och eftersom max redan har apparaten för att sälja sina produkter till butik igång kan de väl slänga med lite ost också IMHO. Men om t.ex. kraft vill börja sälja sina deli deluxe singles i butik så funkar det också - eller något annat bra märke för den delen.
Fast osten är ju som sagt inte Max "egen". Det är, om jag minns det rätt, Korvbrödsbagaren som specialtillverkar friscobröden åt Max. Sen har de väl någon deal där de splittar på vinsten, iom att Max står för marknadsföring och varumärke och KBB för tillverkning. Jag har dock svårt att se hur det skulle vara ekonomiskt gångbart att marknadsföra skiten ur färdiga ostslicear, skulle heller inte förvåna mig om osten tillverkas av ett utländskt företag just utomlands, och redan där blir allt mycket krångligare.
Citera
2010-11-10, 13:16
Medlem
Någon annan som upplevt att hamburgaren på max den senaste månaden luktar stall?
Åt hamburgare idag och för nästan 1 månad sedan.
Två olika max resturanger som ligger ungefär 1 km ifrån varandra.
Båda dessa luktade som ett häst stall :s

För cirka 2 månader sedan älskade jag hamburgarna, men nu är det något konstigt med dom..
Citera
2010-11-10, 16:55
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamFlasher
Någon annan som upplevt att hamburgaren på max den senaste månaden luktar stall?

För cirka 2 månader sedan älskade jag hamburgarna, men nu är det något konstigt med dom..

Det kan inte vara du som luktar stall?
Citera
2010-11-11, 01:40
Medlem
Känns som att Max har bättre variation på burgare, trevligare personal och en mer seriös (eller pretentiös?) organisation med kökschef och köksmästare. Sen får man ju gratis kaffe på maten och tillgång till handdesinfektion, trevligt trevligt...
Citera
2010-11-17, 09:21
Bannlyst
MAX är ett bättre val än McDonalds men samtidigt ett sämre val än Burger King, otroligt goda burgare men Burger King har det där lilla extra.

Gratis (och gott!) kaffe efter maten dock, det är trevligt.
Citera
2010-11-20, 00:30
Medlem
Mr Wrongs avatar
Citat:
Någon annan som upplevt att hamburgaren på max den senaste månaden luktar stall ?

Stall var att ta i, men jag visst har smaken förändrats ?
Sist jag handlade på mitt lokala Max kändes det som om de hade tappat ett kar med vitpeppar över burgaren.
Citera
2010-11-21, 04:18
Medlem
Johanboyboys avatar
Seriöst, Max kan fan ta sig i röven. Visst, de har väldigt goda hamburgare, men förhelvete. Under lunchruschen, vad håller de anställda på med? Jag har 30min lunch och vill inte stå i kö 28982934 år för att få en hamburgare. Vad ser jag? 2-3 personer ritar i ansiktet på kids medans 3 personer står i kassan och har 50 pers i kö. Då prioriterar man att måla lite folk i ansiktet?
Hur lång tid tog det då för mig att få ett mål? 35 minuter. Man undrar ju vafan de håller på med.

Nu måste jag klaga lite på den härliga personalen (snittålder, 16?). Konversationen:

"Hej, vill ha ett friscomål, hela menyn, tar cola som dricka, sen tar jag med mig det."
"Vill du ha hela menyn?"
"... ja"
"Vill du ha en extra dippsås?"
"Nej"
"Då blir det 65kr"
5min senare, med friscomålet på en bricka, utan drickan.
"Då har du ditt friscomål där"
"Jag skulle ta med mig det."
"Juste ja .... (fixar en påse) sådär"
"Får jag ingen dricka?"
"Oj förlåt"

Seriöst, fan vad trött jag blir.
Citera
2010-11-21, 08:48
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreroNachos
MAX är ett bättre val än McDonalds men samtidigt ett sämre val än Burger King, otroligt goda burgare men Burger King har det där lilla extra.

Gratis (och gott!) kaffe efter maten dock, det är trevligt.

Kan inte hålla med, dera grillade slår fan inte max stekta! Smakar inte lika gott helt enkelt!

Hos max får man också gratis kaffe
Citera
2010-12-03, 22:13
Medlem
Citat:

haha stall! Dom har grill istället för stekmaskin nuförtiden.
Citera
2010-12-07, 01:43
Medlem
ST.Beethovens avatar
Tror jag föredrar Max före både McD och BK. Käkade där nyligen och då blev det frisco-mål, plusmeny och chili cheese. Till detta cheddar cheese + garlic dip. Mycket, mycket gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in