2008-10-20, 11:13
Medlem
sparvens avatar
Ronaldo borde vinna, annars bojkottar jag fan det här priset i framtiden. Messi är bättre i dag men om man tittar på Ronaldos förra säsong så ska han vara ohotad.

Hur fan kan Vidic vara nominerad men inte Ferdinand?! Vad är det för idioter som väljer ut dessa spelare?
Citera
2008-10-20, 11:57
Medlem
Dekomans avatar
Hoppas att Messi tar det.
Citera
2008-10-20, 11:59
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
En defensiv fältare om du läser rätt , förvisso så anser jag inte att Rio ska vinna, utan priset är vikt åt CR7, däremot ska han vara nominerad.
Blir det inte lite problematiskt att nominera engelska spelare i den här gången? Med tanke på debaclet med landslaget menar jag?
Jag menar, det viftas ju alltid vilt när Ibra nämns som kandidat att han inte presterat i CL (och tidigare i blågult)?
Om kriteriet är att man ska vara dominant och framgångsrik i liga, CL och landslag...?

För övrigt så kanske Ronaldo bör få det. Dock ingen solklar sak i min bok. Högst mänsklig i sitt landslag. Hans högra målsnitt blir INTE så jäkla märkligt när man dels betänker Torres uttalande om att det är väsentligt lättare att göra mål i PL än i ex LaLiga. Ronaldo gjorde väl dessutom en hel del straffmål om jag minns rätt? Dessutom har, som sagts, Messi nu fått chansen att bli frisk och kontinuerligt visa vem som egentligen är världens mest begåvade fotbollsspelare.
Men för all del. Ronaldo var briljant förra säsongen. Han kan gott få det.

Jag tycker dock priset är lite av ett skämt då man knappast kan jämföra ex en mittbacks eller en målvakts insatser över ett år med ex en forwards.
Varför någon tvunget måste ha på pränt vem som är "den" bäste är för mig en gåta.
Bäst på sin position verkar vettigast.
Senast redigerad av someuse 2008-10-20 kl. 12:26.
Citera
2008-10-20, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Blir det inte lite problematiskt att nominera engelska spelare i den här gången? Med tanke på debaclet med landslaget menar jag?
Jag menar, det viftas ju alltid vilt när Ibra nämns som kandidat att han inte presterat i CL (och tidigare i blågult)?
Om kriteriet är att man ska vara dominant och framgångsrik i liga, CL och landslag...?

För övrigt så kanske Ronaldo bör få det. Dock ingen solklar sak i min bok. Högst mänsklig i sitt landslag. Hans högra målsnitt blir INTE så jäkla märkligt när man dels betänker Torres uttalande om att det är väsentligt lättare att göra mål i PL än i ex LaLiga. Ronaldo gjorde väl dessutom en hel del straffmål om jag minns rätt? Dessutom har, som sagts, Messi nu fått chansen att bli frisk och kontinuerligt visa vem som egentligen är världens mest begåvade fotbollsspelare.

Jag tycker dock priset är lite av ett skämt då man knappast kan jämföra ex en mittbacks eller en målvakts insatser över ett år med ex en forwards.
Varför någon tvunget måste ha på pränt vem som är "den" bäste är för mig en gåta.

Det ligger nog nånting i det du skriver. Men jag finner den märkligt att en spelare som var så dominant som Rio var förra säsongen inte blir nominerad, då en spelare som Pepe blir nominerad.
Citera
2008-10-20, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av someuse

Gerrard, Rooney och Lampard blev ju nominerade och man kan ju inte säga att de gjorde några höjdarinsatser, möjligen Rooney som ändå försökte mest och gjorde några viktiga mål bla mot Ryssland borta. Just därför är det konstigt att Rio inte är nominerad med tanke på hur mycket han ändå dominerade när det gällde som mest. Endast två insläppta mål genom hela slutspelet i CL, och då är det ändå sju matcher som spelas mot absoluta världstoppen. Lägg till också att United höll på slå PL-rekord genom tiderna med minst insläppta mål nånsin.

Angående Ronaldo och "lättare att göra mål i PL" är det ju rent skitsnack. Skulle gärna vela se Torres säga det. Finns alltid folk som lyckas i Spanien men misslyckas i England och vice versa. Torres är ett bevis på det, Forlan är ett bevis på det och sen diverse Liverpoolspelare som har floppat till tusen.

Ronaldo gjorde ändå 42 mål på 45 starter, gjorde mål i CL-finalen och gjorde mål avgörande matchen i ligan. Ronaldo gjorde för övrigt sex mål på straff, inte överdrivet många. Tror tre eller fyra av dem kom i ligan.
Citera
2008-10-20, 13:52
Moderator
vfs avatar
Dom får svårt att frångå C Ronaldo. Undrar vad oddsen är
på honom? 1.02?
Citera
2008-10-20, 14:03
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom får svårt att frångå C Ronaldo. Undrar vad oddsen är
på honom? 1.02?
1.10 på unibet.
Citera
2008-10-20, 14:46
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Det är ju inte direkt till Scholes fördel. Men det är klart Xavi är bättre, men det är ju ingen rättvis bedömning egentligen då Scholes knappast är samma spelare nu som när han var som bäst.

Menade mer att jag håller såklart Gerrard högre än Scholes och Xavi högre än Gerrard.
Citera
2008-10-20, 16:21
Medlem
Shuzs avatar
Ronaldo
Citera
2008-10-20, 17:04
Medlem
Citat:
Gerrard, Rooney och Lampard blev ju nominerade och man kan ju inte säga att de gjorde några höjdarinsatser, möjligen Rooney som ändå försökte mest och gjorde några viktiga mål bla mot Ryssland borta. Just därför är det konstigt att Rio inte är nominerad med tanke på hur mycket han ändå dominerade när det gällde som mest. Endast två insläppta mål genom hela slutspelet i CL, och då är det ändå sju matcher som spelas mot absoluta världstoppen. Lägg till också att United höll på slå PL-rekord genom tiderna med minst insläppta mål nånsin.

Angående Ronaldo och "lättare att göra mål i PL" är det ju rent skitsnack. Skulle gärna vela se Torres säga det. Finns alltid folk som lyckas i Spanien men misslyckas i England och vice versa. Torres är ett bevis på det, Forlan är ett bevis på det och sen diverse Liverpoolspelare som har floppat till tusen.

Ronaldo gjorde ändå 42 mål på 45 starter, gjorde mål i CL-finalen och gjorde mål avgörande matchen i ligan. Ronaldo gjorde för övrigt sex mål på straff, inte överdrivet många. Tror tre eller fyra av dem kom i ligan.

Eh va? Chelsea sitter på rekordet som är 15 insläppta. 7 måls differens.
Citera
2008-10-20, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Eh va? Chelsea sitter på rekordet som är 15 insläppta. 7 måls differens.

Ja. Har jag sagt nåt annat?
Citera
2008-10-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ja. Har jag sagt nåt annat?

Du sa ju att United var nära på att slå det rekordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in