2008-10-19, 23:10
Medlem
lanafishs avatar
Tråkigt nog så tror jag Ronaldo kommer vinna. Ser helst att Messi vinner. Potentiella utmanare skulle väl vara Torres, Casillias och Zlatan. Hade varit kul om någon av dessa tog det.

Skulle tro att Torres finalmål väger ganska tungt, tyngre än det förtjänar faktiskt.
Citera
2008-10-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
Vi såg väl ganska tydligt matcherna United-Barca vem som styrde mittfältet.

är du allvarlig? Tycker du på allvar att Scholes är bättre offensivt än Xavi? Gå och göm dig. Baserar du allt på en lyckoträff så är du bara patetiskt, sätt till själva matcherna så var Xavi bättre än Scholes ja, det var ju fan Barca som styrde spelet i bägge matcherna.

Kenta må va enögd men han kan ju iaf något om fotboll och kan ibland ha lite distans och erkänna andra lags storheter. Och han gör det med finess ibland, varför det är roligt att debattera med honom. Du verkar ju på allvar riktigt jävla okunnig.
Citera
2008-10-19, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
är du allvarlig? Tycker du på allvar att Scholes är bättre offensivt än Xavi? Gå och göm dig. Baserar du allt på en lyckoträff så är du bara patetiskt, sätt till själva matcherna så var Xavi bättre än Scholes ja, det var ju fan Barca som styrde spelet i bägge matcherna.

Kenta må va enögd men han kan ju iaf något om fotboll och kan ibland ha lite distans och erkänna andra lags storheter. Och han gör det med finess ibland, varför det är roligt att debattera med honom. Du verkar ju på allvar riktigt jävla okunnig.

Jag är helt och hållet allvarlig.
Citera
2008-10-19, 23:19
Medlem
Citat:
Jag är helt och hållet allvarlig.

då är du nog ensam om den åsikten i denna värld. Bra där.
Citera
2008-10-19, 23:19
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Messi är bäst i världen, den ende som konkurrerar med han just nu är Rooney. Men han är ju bara riktigt bra i korta perioder. Saknar också Rio och Iniesta på den där listan
Citera
2008-10-19, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
då är du nog ensam om den åsikten i denna värld. Bra där.

Jag är ju ganska säker på att jag inte är det, men e sånt viktigt för dig så fine, förra saken du sa var ju att alla på detta förum tyckte att messi förtjänade titeln, kolla runt ltie på föregående sidor så kanske du inser hur verkligheten ser ut.
Citera
2008-10-19, 23:23
Medlem
Citat:
Jag är ju ganska säker på att jag inte är det, men e sånt viktigt för dig så fine, förra saken du sa var ju att alla på detta förum tyckte att messi förtjänade titeln, kolla runt ltie på föregående sidor så kanske du inser hur verkligheten ser ut.

stoppa inte orden i mun på mig tack. Jag sa att Ronaldo förtjänade titeln. Men att de flesta nog anser att Messi är världens bästa spelare just nu och har varit så ett tag. Du är ju verkligen hopplös. Godnatt.
Citera
2008-10-19, 23:24
Medlem
lanafishs avatar
Citat:

Nu är ju frågeställningen "vem vinner" inte "vem tycker du ska vinna?". För övrigt är jag på Riquelmes spår, Xavi är bäst. Då håller jag ändå på Liverpool.
Citera
2008-10-19, 23:29
Medlem
Svensk i topp

Hade självklart varit härligt med Zlatan som vinnare!
Men det känns som om det står mellan toppkandidaten Ronaldo, ytterst tveksamt med tvåan Messi
Citera
2008-10-20, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Nu är ju frågeställningen "vem vinner" inte "vem tycker du ska vinna?". För övrigt är jag på Riquelmes spår, Xavi är bäst. Då håller jag ändå på Liverpool.

Det är ju inte direkt till Scholes fördel. Men det är klart Xavi är bättre, men det är ju ingen rättvis bedömning egentligen då Scholes knappast är samma spelare nu som när han var som bäst.
Citera
2008-10-20, 11:00
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Det handlar inte om att balansera bort Xavi, utan det handlar om att balansera ett inner mittfält med en tydlig arbetsuppgiftuppdelning, då jag föredrar en offensiv och en defensiv, platsar inte Xavi på min lista. En uppdelning som skulle kunna vara Fabregas/Diarra. Sneijder/Mascherano. Scholes/Cambiasso, fattar du?

Jag förstår hur du tänker, men jag håller inte med.
Citera
2008-10-20, 11:03
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Frågar jag dig varför du tog med Torres kommer du med all säkerhet skriva hur många mål han gjorde. Av samma anledning så ska Adebayor med på listan.

Absolut ligger Adebayor bra till, även Rooney, skyller på att jag har sett för lite PL. Och ja, jag vet att även Torres spelar i PL, dock så var han med i EM.

För att återgå till topic så tror jag att det är 70% chans att Ronaldo vinner, 25% att Messi vinner och 5% att någon annan lyckas muta till sig segern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in