2008-10-19, 15:58
Medlem
Shuyins avatar
Ser nu att nomineringslistan över de 30 kandidaterna är färdig. Den kan bevittnas här: http://www.svenskafans.com/europa/artikel.asp?id=260443 eller som spoiler nedan. Notera att det är France Football som delar ut utmärkelsen.

Jag tror på C Ronaldo som vinnare. Men de vore ju festligt om Youri Zhirkov vann...
Citera
2008-10-19, 16:03
Medlem
lolaktig lista. Vad har Etoo och Drogba gjort det senaste året, när lirare som Sneijder och Iniesta INTE är med. Sjukt är vad det är.
Citera
2008-10-19, 16:03
Bannlyst
Helt otroligt att Vidic och Pepé är med men inte Rio Ferdinand. Bland det sjukaste jag nånsin sett. Jag fattar fan inte hur de tänker alltså. Zhirkov?!!

Drogba?!! Knappt lirat nåt och verkligen inte varit bra. Kaká har knappast varit bra den senaste säsongen!
Senast redigerad av bLyGE_kEntA 2008-10-19 kl. 16:06.
Citera
2008-10-19, 16:15
Bannlyst
CR7 är den självklara vinnaren.
Citera
2008-10-19, 16:16
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
CR7 är den självklara vinnaren.

Glöm inte bort Iker och Zlatan!

De tre slåss om det iaf!
Citera
2008-10-19, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Glöm inte bort Iker och Zlatan!

De tre slåss om det iaf!

Gå och lägg dig för fan!

42 mål, skytteligavinnare i PL och CL. Vinnare av Premier League, Community Shield och Champions League. 13 individuella trofeer (bla UEFAS spelare, UEFAS forward, europeiska guldskon osv).
Citera
2008-10-19, 16:26
Medlem
Citat:
Gå och lägg dig för fan!

42 mål, skytteligavinnare i PL och CL. Vinnare av Premier League, Community Shield och Champions League. 13 individuella trofeer (bla UEFAS spelare, UEFAS forward, europeiska guldskon osv).

Han var bra förra säsongen ja. Den här säsongen har han dock varit kass. Uniteds sämste spelare hittils? Han och Park kanske. Säger inte att han inte förtjänar den men Messi; Iker och Xavi konkurrerar sannerligen. Messi pga att han varit världens överlägset bästa spelare det senaste halvåret, Iker för att han ju är för jävla grym och stabil. Xavi behöver jag inte ens motivera.
Citera
2008-10-19, 16:28
Medlem
Zlatan tar hem det guldbollen och sen pekar finger åt hela världen i livesändning. Jag såg det i min dröm.
Citera
2008-10-19, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Han var bra förra säsongen ja. Den här säsongen har han dock varit kass. Uniteds sämste spelare hittils? Han och Park kanske. Säger inte att han inte förtjänar den men Messi; Iker och Xavi konkurrerar sannerligen. Messi pga att han varit världens överlägset bästa spelare det senaste halvåret, Iker för att han ju är för jävla grym och stabil. Xavi behöver jag inte ens motivera.

Messi helt överlägsen säger du? vad vann han förra säsongen? Har han någonsin vunnit ngt (där han själv tagit ansvar, dvs CL och la liga titlarna var det Ronaldinho som vann åt Barca)? Casillas, bra målis, men vilka spelare spelar han framför, världens bästa högerback, starkt mittlås osv. Xavi, motivera gärna.
Citera
2008-10-19, 16:42
Medlem
Citat:
Messi helt överlägsen säger du? vad vann han förra säsongen? Har han någonsin vunnit ngt (där han själv tagit ansvar, dvs CL och la liga titlarna var det Ronaldinho som vann åt Barca)? Casillas, bra målis, men vilka spelare spelar han framför, världens bästa högerback, starkt mittlås osv. Xavi, motivera gärna.

Tror de flesta i världen anser att Messi är världens bästa just nu. Bara att fråga runt här på forumet så får du en aning. Vet inte vilken sten du bott under på sistone men kan man inte se att Messi är bäst just nu har man antagligen en skruv lös. Att han inte vann nåt förra säsongen berodde ju på att han var skadad nästan hela året.

Reals backlinje är ju ett skämt. Vet inte hur många gånger Cassillas räddat poäng åt det laget. Real var det lag, efter Levante, som släppte till mest antal skott på mål mot sig förra säsongen. Ändå vann man ligan överlägset. Säger en del...

Xavi? EM:S bästa spelare. Den ende som var bra i barca förra våren (förutom Messi när han spelade), samt helt magisk hittils det här året.
Citera
2008-10-19, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tror de flesta i världen anser att Messi är världens bästa just nu. Bara att fråga runt här på forumet så får du en aning. Vet inte vilken sten du bott under på sistone men kan man inte se att Messi är bäst just nu har man antagligen en skruv lös. Att han inte vann nåt förra säsongen berodde ju på att han var skadad nästan hela året. Reals backlinje är ju ett skämt. Vet inte hur många gånger Cassillas räddat poäng åt det laget. Real var det lag, efter Levante, som släppte till mest antal skott på mål mot sig förra säsongen. Ändå vann man ligan överlägset. Säger en del...
Xavi? EM:S bästa spelare. Den ende som var bra i barca förra våren (förutom Messi när han spelade), samt helt magisk hittils det här året.

Haha, du skulle nog behöva se lite mer fotboll för att kunna ge en beskrivning, du säger först att Messi har varit helt överlägsen, sen säger du att han varit skadad halvssäsongen? Kanske dags att bestämma sig.. Jag opponerar mig absolut inte emot att Messi är bra, men han är varken överlägsen ellerden bästa spelaren. Fotbollsspelare mäts efter vilken impakt dom har för sina lag. Messi har aldrig lett sitt lag till vinst i nånting, om du inte vill räkna OS lr diverse ungdomsturneringar. Medans Ronaldo förra säsongen var den mest dominanta spelaren i världen, han ledde United till vinst i dom två tuffaste ligorna, utöver det vann han skytteligan i både, fast han är yttermittfältare. Casillas har världens bästa högerback, pepe (som är nominerad till ball d`or, cannavaro, som fortf håller hög klass. Real släppte in minst mål i ligan, 36, knappt ett per match, ett mycket bra facit i offensiva la liga, ovanpå det vann spanien em, jag skulle knappast kalla de backlinjer casillas spelar framför som ett skämt, bara en okunnig person skulle göra d...Xavi, var väl ok, osm han alltid är, men du kanske missat att grundtanken i fotboll är att göra mål, att slå sina motståndare med teknisk finess, därför kommer aldrig en defensiv spelare att vinna Ball d`or.
Citera
2008-10-19, 16:56
Medlem
Kolbulles avatar
Citat:
därför kommer aldrig en defensiv spelare att vinna Ball d`or.

Ändå lyckades Cannavaro vinna för två år sedan?

Jag tycker att Cristiano Ronaldo ska vinna. Även om han inte varit något vidare den här säsongen så måste han få ett pris för förra säsongen. Messi kan få den nästa år.
Senast redigerad av Kolbulle 2008-10-19 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in