2008-11-24, 16:24
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbi
Jag tycker att Messi är bäst just nu och om man slår ut ett snitt på prestation per match så anser jag Messi vara etta.

Slå ut på snitt? Mål, betyg eller hur menar du?
Citera
2008-11-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simbi
Jag tycker att Messi är bäst just nu och om man slår ut ett snitt på prestation per match så anser jag Messi vara etta.

Men så skall inte priset bedömmas. Priset skall bedömmas över bäst prestation över hela år 2008. Där finns bara en kandidat - Cristiano Ronaldo. Han har helt enkelt varit bäst. Visst har Messi konkurrerat med honom, men enligt prestationsmåttet så kan han omöjligen ha varit bättre än C Ronaldo.

Sen kan man diskutera huruvida skador spelat in, vad som hänt om Terry suttit sin straff i CL-finalen etc, men det är oväsentligt för själva utnämningen.

Messi har varit bättre än Ronaldo 2008. Han har inte gjort 42 mål 2008 som alla säger, minst häften av de där gjorde han hösten 07. Sedan Mars när Messi kom tillbaks från skadan har han varit SÅ mycket bättre än Ronaldo, och givetvis bör han vinna guldbollen. Men Ronaldo kommer få den ändå, så engelsmännen inte börjar lipa.
Citera
2008-11-24, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Messi har varit bättre än Ronaldo 2008. Han har inte gjort 42 mål 2008 som alla säger, minst häften av de där gjorde han hösten 07. Sedan Mars när Messi kom tillbaks från skadan har han varit SÅ mycket bättre än Ronaldo, och givetvis bör han vinna guldbollen. Men Ronaldo kommer få den ändå, så engelsmännen inte börjar lipa.

Du menar att Messi var bättre samtidigt som Ronaldo fixade CL-titeln och PL-titlen med mål i båda "finalerna" där? Fast jag håller med dig om att Messi startat bättre den här säsongen.

I slutet av januari hade Ronaldo gjort 23 mål, vilket betyder att han gjorde ungefär lika många mål under hösten som under våren.

Befängt att du tycker Messi ska få guldbollen. Han har inte vunnit ett skit. Inte ens en sketen spansk cup.
Citera
2008-11-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mufc
Du menar att Messi var bättre samtidigt som Ronaldo fixade CL-titeln och PL-titlen med mål i båda "finalerna" där? Fast jag håller med dig om att Messi startat bättre den här säsongen.

I slutet av januari hade Ronaldo gjort 23 mål, vilket betyder att han gjorde ungefär lika många mål under hösten som under våren.

Befängt att du tycker Messi ska få guldbollen. Han har inte vunnit ett skit. Inte ens en sketen spansk cup.

Vann OS, har varit världens överlägset bästa spelare sen mars, det kan inte ens du förneka. Ronaldo höll på att avgöra CL-finalen, det kan jag medge, men olyckligtvis halkade Terry så Anelka fick äran istället. Om en spelare varit världens bästa spelare i 9 av 12 månader, då borde han också koras som årets bästa. Tyvärr så skriker inte Messi högst, och tycker han bör vara etta, tvåa och trea på listan. Han är inte typen som söker bekräftelse. Ge Ronaldo priset så han kan hålla käften. han lär ändå aldrig vara i närheten av det igen.
Citera
2008-11-24, 16:43
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Cristiano Ronaldo fixade inte CL-titeln.. Han missade sin straff vafan :P Men bidragande orsak till båda titlarna var han givetvis.

Riquelme försöker hitta fördelar för Messi, men ack.. De går inte :P De är bara å ta det, C. Ronaldo vinner i år, och det får man väl ändå säga att han är värd..

C. Ronaldo har ju dessutom inte varit dålig nu under hösten, mängder av både mål och assist sen han kom tillbaka ifrån skadan. Och hans EM var ju egentligen inte heller någon besvikelse. Åka ut mot Tyskland, de är ju inte direkt första gången ett lag gör de..
Citera
2008-11-24, 16:46
Medlem
Citat:

United vann CL trots Ronaldo. Hans missade straffar mot Barcelona och Chelsea hade kunnat bli riktigt, riktigt kostsamma.
Citera
2008-11-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Slå ut på snitt? Mål, betyg eller hur menar du?

Prestation genom antalet matcher. Dvs man måste alltså värdera prestationen i ett betyg/en siffra. Jag tror att den stora massan är överens om att Messis snittmatch är bättre än Ronaldos snittmatch, precis som att Ronaldo förtjänar guldbollen mer än Messi.
Citera
2008-11-24, 17:24
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
United vann CL trots Ronaldo. Hans missade straffar mot Barcelona och Chelsea hade kunnat bli riktigt, riktigt kostsamma.
Trots att Ronaldo bara gjorde över 40% av Uniteds mål i turneringen.
Citera
2008-11-24, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vann OS, har varit världens överlägset bästa spelare sen mars, det kan inte ens du förneka. Ronaldo höll på att avgöra CL-finalen, det kan jag medge, men olyckligtvis halkade Terry så Anelka fick äran istället. Om en spelare varit världens bästa spelare i 9 av 12 månader, då borde han också koras som årets bästa. Tyvärr så skriker inte Messi högst, och tycker han bör vara etta, tvåa och trea på listan. Han är inte typen som söker bekräftelse. Ge Ronaldo priset så han kan hålla käften. han lär ändå aldrig vara i närheten av det igen.

Håller med dig helt och hållet. Ge Christina priset så vi slipper höra honom tjaffsa om orättvisa, det lär ju ändå vara enda året han har chans till priset ändå...
Citera
2008-11-24, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
Håller med dig helt och hållet. Ge Christina priset så vi slipper höra honom tjaffsa om orättvisa, det lär ju ändå vara enda året han har chans till priset ändå...

Varför tror du inte det? Han har gjort lika många mål nu som han gjorde vid samma tidpunkt ifjol fast fler assist nu. Dessutom har han varit skadad innan en tid, jag tror absolut han kan vinna priset igen. Mannen är en komplett fotbollsspelare och kan göra mål på alla olika sätt som går.
Citera
2008-11-24, 17:46
Medlem
Quorthons avatar
riquelme verkar viga sitt liv åt att hacka på allt Ronaldo gör och alltid framhäva Barcelona och Messis förträfflighet. Börjar bli lite löjligt nu.
Citera
2008-11-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
riquelme verkar viga sitt liv åt att hacka på allt Ronaldo gör och alltid framhäva Barcelona och Messis förträfflighet. Börjar bli lite löjligt nu.

KeNtA lär slita sitt hår i frustration
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in