2010-12-06, 18:17
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Dags att bojkotta Ballon d'Or? Jävla pajaspris, hur kan Iniesta komma före Sneijder? Hur kan Xavi kommer före Sneijder? Hur kan Messi komma före Sneijder?

Nej, nu kommer jag sluta bry mig i dessa utmärkelse.

+1

Det värsta ju med hela är att Sneijder inte ens är nominerad.
Citera
2010-12-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vad har FIFA med det att göra, det är väl förbundskaptener och journalister som röstar.

Det är som sagt inte hockey, och det där säger inte mycket. Iniesta är ändå ett konstigt val, och som jag skrev tidigare beror det nog på att de flesta haft med Iniesta som top 3, medan många sket i Messi pga att han inte gjorde mål i VM medan andra sket i Sneijder eftersom han är en sämre fotbollsspelare än de andra tre.
Hur menar du? Du kan väl inte på allvar påstå att Sneijder inte är värdig en Ballon d'Or-utmärkelse? Nu är han ju inte ens nominerad, tragiskt nog. Såg du ens Inters matcher (speciellt våren) 2010?

Och sen förstår jag inte vad "bättre fotbollsspelare" har att göra med ett pris som ska delas ut till de som varit bäst under en viss tid. Skulle Elmander prestera Messis fotboll under ett år skulle väl han inte bojkottas priset bara för att han varit usel tidigare år? Du talar ju emot dig själv i var och vartannat inlägg. Nu sätter vi punkt.
Citera
2010-12-06, 18:37
Bannlyst
Visst Mourinho är en bra tränare, men knappast han som vann CL åt inter. Störst anledning till det är just Wesley Sneijder och Diego Milito.

Ett jävla skämt hur Sneijder inte kunde vinna, helt klart han som var störst favorit till den. Även enligt spelbolagen.

Och nu verkar han inte ens vara nominerad? Vad är det för jävla jippo-pris?

Visst Messi är världens bästa fotbollsspelare just nu och har varit ett tag, men bortser man från ligan förra året så var hans säsong sådär.

För mig är det större att man är den spelare som utmärker sig mest när man tar ett lag som Inter och vinner CL, LIGA, och tar ganska otippat holland till VM final. Delad skytteliga ledning i VM.

Kom ihåg också att han är mittfältare, inte anfallare.
Citera
2010-12-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Dags att bojkotta Ballon d'Or? Jävla pajaspris, hur kan Iniesta komma före Sneijder? Hur kan Xavi kommer före Sneijder? Hur kan Messi komma före Sneijder?

Nej, nu kommer jag sluta bry mig i dessa utmärkelse.

Bojkotta hur om jag får fråga? Är du prenumerat på tidningen France Football eller?
Citera
2010-12-06, 18:51
Medlem
lanafishs avatar
Haha, hade glömt hur enögda folket här var. En skymf för sporten att Sneijder inte ens är topp3.
Citera
2010-12-06, 19:00
Medlem
funerals avatar
Vilken spelare hade ni valt först till erat eget lag? Antar att 100% svarar messi.(Ta ingen hänsyn om ni redan har bra spelare på den positionen)
Citera
2010-12-06, 19:08
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Vilken spelare hade ni valt först till erat eget lag? Antar att 100% svarar messi.(Ta ingen hänsyn om ni redan har bra spelare på den positionen)

Vad har det med saken att göra? Inte för att jag hade valt honom. Gillade Messi förut, men han har blivit en äcklig diva som mest bölar när han inte får pass. Brukade gilla Barca också, men mår illa av deras destruktiva spel.
Citera
2010-12-06, 19:08
Bannlyst
Att Sneijder inte är med känns som ett skämt, Le Ballon Dór borde man börja bojkotta om det är pajaser år efter år som väljer ut sina gosebjörnar varje år.
Citera
2010-12-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Hoppas snubbarna i Italien vet vad dom snackar om.. Hoppas fan inte att Sneijder inte får titeln, inte svårt och glänsa i två lag som presterade över deras maximum iår. Ge den till Iniesta/Xavi som är bäst när det gäller och sällan gör en dålig match.
Och det är inte lätt att glänsa i lag som Spanien och Barca *harkel harkel*
Citera
2010-12-06, 19:20
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Är inte Ballon d'Or ett pris till världens bästa fotbollsspelare, alltså den spelare som är bäst av alla i hela världen på att spela fotboll? Det är fan inte Iniesta eller Xavi... Kan möjligtvis hålla med om att Messi trots allt kanske förtjänar den men den mest kompletta spelaren i världen är ändå Cristiano Ronaldo och därför förtjänar han priset enligt mig.
Citera
2010-12-06, 19:33
Medlem
Ett skämt. Detta visar att detta precis helt saknar betydelse då det är ett jävla barcelona-jippo och att FIFA tappar all trovärdighet.
Med samma logik som folk visar upp i detta forum borde inte Cannavaro ha vunnit guldbollen efter VM-2006då han inte kan dribbla som Cronaldo trots att han var världens bästa spelare då.
Citera
2010-12-06, 19:34
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Är inte Ballon d'Or ett pris till världens bästa fotbollsspelare, alltså den spelare som är bäst av alla i hela världen på att spela fotboll? Det är fan inte Iniesta eller Xavi... Kan möjligtvis hålla med om att Messi trots allt kanske förtjänar den men den mest kompletta spelaren i världen är ändå Cristiano Ronaldo och därför förtjänar han priset enligt mig.

Då kan man inte ha samma upplägg. Då får man ha någon form av formel som uppdateras med väsentlig data efter varje omgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in