Citat:
Underbart. Ge inte upp…
Ursprungligen postat av Smerch
…
När det kommer till Brilles raljanta inlägg kan jag bara kommentera att det han kallar verklighet är exakt den bit av matcherna och året som kan sammanfattas på papper eller i en nyhetssändning eller årskrönika. Jag kollar på fotbollsmatcher och bedömer spelares insatser, prestationer. Han tar en titt på vilka klubbar som vunnit titlar och vilka som bidragit till det och drar sina slutsatser efter det.
När det kommer till Brilles raljanta inlägg kan jag bara kommentera att det han kallar verklighet är exakt den bit av matcherna och året som kan sammanfattas på papper eller i en nyhetssändning eller årskrönika. Jag kollar på fotbollsmatcher och bedömer spelares insatser, prestationer. Han tar en titt på vilka klubbar som vunnit titlar och vilka som bidragit till det och drar sina slutsatser efter det.
Jag skrev under dagen ett inlägg där jag beskrev när Messi skulle överta Maradonas krona. Jämförelsen dem emellan var ingen slump. Fantastiska fotbollsspelare. Tekniska genier.
Youtube-klippet som visar hur Messi lyckas upprepa Maradonas berömda mål. Dribblar i princip av ett helt lag från egen planhalva. Otroliga bedrifter av skickliga spelare.
http://www.youtube.com/watch?v=nXzXsdZJ5AQ&feature=related
Låt mig ta dig med på en resa. Både Thatchers England och Militärjuntans Argentina var i början av 1980-talet i upplösning. Moraliskt och ekonomiskt.
England hade en inflation på 22% 1980 och kallade in militär mot strejker. Argentina hade minst lika stora problem.
Lösningen var patriotism och nationalism. Falklandskriget 1982 skulle lösa ledarnas problem…
Militärjuntan trodde att de kunde ta billiga poäng och att England inte skulle bry sig. Men Thatcher insåg att enda sättet för henne att vinna valet 1983 var ett framgångsrikt krig. Hon gick all fucking in!
Utklassning och seger för England. Mer än 1.000 döda och 10.000 fångade argentinare…
Thatcher var populärare än någonsin och segern firades vilt.
I Argentina fanns ingen flykt från verkligheten. Förnedring och fattigdom. Men även demokrati. Många av de döda begravdes på Falkland…
Jag hade en barndomsvän som hade argentinskt påbrå, men som bodde hos sin danska mamma. Han slets mellan att han ville ha bort militärjuntan och föraktet för hur England frossade i sin seger…
I VM 1982 blev 21-årige Maradona fullständigt raderad av Italiens Gentile och tappade sedan humöret och blev utvisad mot Brasilien. Regerande mästarna Argentina åkte ur turneringen…
1986 var Maradona tillbaka i VM, nu som kapten för Argentina. När det är dåliga tider så växer fotbollens betydelse. För Argentina betydde den allt.
I kvartsfinalen möter Maradonas Argentina England…
Världen står stilla. Allas blickar är mot Matchen. Det är då han gör sin prestation.
Att förstå den glädje och stolthet som argentinare kände. Min barndomsvän började först då berätta för bekanta att han hade argentinskt påbrå…
Det Maradona gjorde för miljoner av människor. Med sin prestation.
Messi gjorde sitt mål mot Getafe…
Och där har du skillnaden mellan prestation och prestation.
Citat:
Du har naturligtvis fel även här. Jag citerade dig i morse. Att jag efter det skrev ytterligare två inlägg under dagen (innan du hunnit svara) utan att citera dig är väl inte särskilt märkligt?
Ursprungligen postat av Smerch
Jag är trött på att han konsekvent vägrar svara på mina frågor, och nu också slutat citera mig. Ja, jag kan skriva på ett närmast autistiskt vis när det kommer till fotboll, men det är för att jag blir intresserad av såna här frågor och vill ha svar, eller på så bra sätt som möjligt vill förklara hur jag tycker när det verkar som att någon inte förstår. Jag ger upp att diskutera med honom för en stund, det finns andra jag kan diskutera med som tycker ungefär likadant men som debatterar hederligare och med mer hyfs.
Senast redigerad av Brille68 2011-11-03 kl. 22:19.
Senast redigerad av Brille68 2011-11-03 kl. 22:19.