2010-12-06, 19:42
Medlem
ischs avatar
Killar, det är Fifa som håller i det så det kan väl inte överraska någon att det blir ren skit av det hela. Kolla bara på deras tidigare listor. Inte mycket vettigt där.
Citera
2010-12-06, 19:46
Medlem
LexLecters avatar
Jag tycker förvisso att Sneijder borde få Guldbollen. Men då han inte ens är nominerad, råder det inget tvivel för mig att Messi och Xavi är de värdiga vinnarna utav de tre nominerade spelarna - trots att Don Andres är min favoritspelare.
Messi gjorde 54 mål på 47 klubbmatcher, inklusive sex hat-tricks. Och även om han inte gjorde mål i VM, var han helt klart den bäste spelaren i landslaget. Inte hans fel laget tränades av en oerfaren coach. Inte hans fel att försvaret gjorde bort sig gång på gång. Han bidrog till flera assists och träffade stolpen flertalet gånger, oturligt nog. Otur, hade han, men var fortfarande bäst 09/10. Det kan ju en idiot se.
Xavi gjorde inte mål i VM. Han dribblar inte förbi 3-4 försvarsspelare på 2 sekunder likt Messi. Han är dock en spelare som gör minst 100 passningar match efter match, och flest assists i sitt lag. Han är en av de rörligaste spelaren i världen, och helt klart den bäste centrala mittfältaren genom tiderna. Det är sällan man ser en så pass stabil spelare som Xavi och som han presterade den förra säsongen, tycker jag att han för en gångs skull förtjänar Le Ballon d'Or.
Senast redigerad av LexLecter 2010-12-06 kl. 20:24.
Citera
2010-12-06, 20:08
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Han är en av de rörligaste spelaren i världen, och helt klart den bäste mittfältaren genom tiderna.

Citera
2010-12-06, 20:09
Medlem
hajenthirteens avatar
Ingen spelare betyder mer för sitt lag än fenomenala xavi
Citera
2010-12-06, 20:11
Bannlyst
Ni som klagar på att FIFA är ett skämt ecetera är ju idioter!! dem som har röstat är fan spelare (kapten), tränare och journalister!! och dem som hamnade bland top 3 var just Xavi, Messi o Iniesta. Inse bara att Sneijder inte håller den klassen

jag fattar inte vad ni klagar på?

Xavi vinner!
Citera
2010-12-06, 20:25
Medlem
LexLecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Korrigering: Bäste centrala mittfältaren imo. Zidane och de andra räknas alltså inte.
Citera
2010-12-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardiola
Ni som klagar på att FIFA är ett skämt ecetera är ju idioter!! dem som har röstat är fan spelare (kapten), tränare och journalister!! och dem som hamnade bland top 3 var just Xavi, Messi o Iniesta. Inse bara att Sneijder inte håller den klassen
Är det inte FIFA som nominerar de tre som sedan de du räknar upp lägger sina röster på ?
Citera
2010-12-06, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Är det inte FIFA som nominerar de tre som sedan de du räknar upp lägger sina röster på ?

Nej! Vart får ni det ifrån?? ni tror FIFA är Barcalovers, att dem sammarbetar bla bla bla...

FIFA väljer ut 20-30 spelare. Sen får kaptenerna, tränarna och journalisterna rösta.
Citera
2010-12-06, 22:24
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Är inte Ballon d'Or ett pris till världens bästa fotbollsspelare, alltså den spelare som är bäst av alla i hela världen på att spela fotboll? Det är fan inte Iniesta eller Xavi... Kan möjligtvis hålla med om att Messi trots allt kanske förtjänar den men den mest kompletta spelaren i världen är ändå Cristiano Ronaldo och därför förtjänar han priset enligt mig.

Man kan ju tycka det men så röstar de inte. Ett exempel är väl Cannvaro 2006 även fast han var en otrolig back det VM:et.
Citera
2010-12-06, 22:26
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardiola
Nej! Vart får ni det ifrån?? ni tror FIFA är Barcalovers, att dem sammarbetar bla bla bla...

FIFA väljer ut 20-30 spelare. Sen får kaptenerna, tränarna och journalisterna rösta.

Med tanke på att Fifa väljer ut runt 30 spelare bör Sneijder finnas med bland dem.. tycker man.
Citera
2010-12-06, 22:26
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Korrigering: Bäste centrala mittfältaren imo. Zidane och de andra räknas alltså inte.

Så du anser Zidane vara ytter?
Citera
2010-12-06, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Med tanke på att Fifa väljer ut runt 30 spelare bör Sneijder finnas med bland dem.. tycker man.

men är du efter eller?

bland dem 30 spelarna fanns Sneijder. Men när det röstades kom han inte med bland top3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in