2010-12-06, 17:36
Medlem
Rackartusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Din intelligens verkar inte vara särskilt hög. Likt de flesta Barcasupportrar eller människor från europas negerfäste Katalonien överhuvudtaget, så antar jag att du har mer gemensamt med apor än med civiliserade normalintelligenta människor. Du måste förstå att det är svårt att diskutera med er "apor" då ni har problem med att göra er förstådda eller uppfatta andras argument.

Messi har aldrig visat sig vara tillräckligt bra när allt står på spel för att på något plan räknas som en av de riktigt stora. Ett överreklamerat skämt. Likt de andra Barcaspelarna, dopad. Hur mkt böter har Barca fått för ändrade träningsscheman och missade dopningskontroller nu? Börjar bli många gånger nu. Kommer ju ihåg hur Ferdinand blev avstängd åt helvete för länge för exakt samma sak. Patetiskt.

Ditt första stycke stärker knappast din intelligens heller..
Ditt andra stycke håller jag dock med om.

Och i diskussionen håller jag Sneijder som en större/bättre spelare under år 2010 än Xavi, helt klart.
Citera
2010-12-06, 17:43
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Xavi var grym under våren. Sneijder måhända snäppet vassare, men det tycker alla bara för att Inter råkade gå vidare i en matchserie Barca hade gått vidare i ifall inte domaren dömt bort ett solklart mål i slutminuten. Små marginaler.

I VM var Xavi hjärnan bakom laget som vann guld.

Under hösten har Sneijder varit förhållandevis under isen medan Xavi dominerar som alltid. Så helt jävla uppenbart är det inte att att holländaren varit bättre år 2010.

Jo men det är så att dem troligtvis bedömmer våren och sommaren, hösten kommer nog lite i skymundan trots att det heter för hela året 2010.

Kan dock hålla med dig om att Xavi har varit riktigt bra. Bättre än Iniesta enligt mig. Orehört viktig för Spanien men framför allt Barca.

Tycker dock Sniejider trots allt varit bättre än Xavi, alla hans viktiga mål och assist. Måhända? Han var vassare än Xavi. Dock är Xavi en mycket bättre fotbollsspelare.
Citera
2010-12-06, 17:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackartuss
Ditt första stycke stärker knappast din intelligens heller..
Ditt andra stycke håller jag dock med om.

Och i diskussionen håller jag Sneijder som en större/bättre spelare under år 2010 än Xavi, helt klart.

Håller med dig. Sneijder stod bakom mycket av Inters offensiv men eftersom han inte är nominerad till topp tre, väljer jag Xavi som etta.
Citera
2010-12-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Din intelligens verkar inte vara särskilt hög. Likt de flesta Barcasupportrar eller människor från europas negerfäste Katalonien överhuvudtaget, så antar jag att du har mer gemensamt med apor än med civiliserade normalintelligenta människor. Du måste förstå att det är svårt att diskutera med er "apor" då ni har problem med att göra er förstådda eller uppfatta andras argument.

Messi har aldrig visat sig vara tillräckligt bra när allt står på spel för att på något plan räknas som en av de riktigt stora. Ett överreklamerat skämt. Likt de andra Barcaspelarna, dopad. Hur mkt böter har Barca fått för ändrade träningsscheman och missade dopningskontroller nu? Börjar bli många gånger nu. Kommer ju ihåg hur Ferdinand blev avstängd åt helvete för länge för exakt samma sak. Patetiskt.

Nåja, detta är trots allt flashback men vad i helvete säger du?
Citera
2010-12-06, 17:49
Medlem
Quorthons avatar
Frågan är ju hur relevant hösten 2010 är egentligen då de första omröstningarna och nomineringarna görs ganska tidigt på hösten.
Citera
2010-12-06, 17:59
Medlem
"Iniesta 2009/2010:20 matcher från start i Primera Division, 1 mål och 5 assist.
7 matcher från start i Champions League, 0 mål och 0 assist."

"lol" är det jag tänker på.
Citera
2010-12-06, 18:02
Medlem
Brossys avatar
Vidrigt att Iniesta är med i omröstningen med inte Sneijder.
Citera
2010-12-06, 18:05
Medlem
Brutalt dåligt av FIFA att inte Sneijder ens är med bland de tre främsta. Men då de är en skitorganisation så får man väl stå ut med deras skitval.
Citera
2010-12-06, 18:10
Medlem
Ferry31s avatar
Att VM dock spelar in borde ju egentligen hjälpa Sneijder mer än stjälpa hans chanser. Sneijder gjorde enligt mig ett bättre VM och en bättre vår än samtliga nominerade, men sen har hans höst varit sämre.

Sen håller jag med om att de andra är bättre spelare överlag, men ska man utgå från deras "talang" så saknar jag Ronaldo på listan

Hade varit kul om Sneijder blivit den förste holländaren att vinna Ballon d'or sedan Van Basten vann det på sin tid, och därmed blivit den enda holländaren tillsammans med Van Basten och Cruyff genom alla tider att vinna.

Av den senaste generationen så var han helt klart värd det. Han har i mitt tyckte varit bättre än vad Robben, Van Bommel, Cocu, Bergkamp, F.De Boer, m.fl är/varit. Ingen av de jag räknade upp kan ha haft ett sådant starkt år som Sneijder hade 2010.

Tror starkt på Iniesta nu. Skulle var löjligt om han vann dcok, Xavi förtjänar den tveklöst.
Citera
2010-12-06, 18:11
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Brutalt dåligt av FIFA att inte Sneijder ens är med bland de tre främsta. Men då de är en skitorganisation så får man väl stå ut med deras skitval.

FIFA har förvandlat priset till ännu en cirkuskonst från deras sida, är bara och glömma Ballon d'Or nu.
Citera
2010-12-06, 18:12
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Vad har FIFA med det att göra, det är väl förbundskaptener och journalister som röstar.
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
"Iniesta 2009/2010:20 matcher från start i Primera Division, 1 mål och 5 assist.
7 matcher från start i Champions League, 0 mål och 0 assist."

"lol" är det jag tänker på.
Det är som sagt inte hockey, och det där säger inte mycket. Iniesta är ändå ett konstigt val, och som jag skrev tidigare beror det nog på att de flesta haft med Iniesta som top 3, medan många sket i Messi pga att han inte gjorde mål i VM medan andra sket i Sneijder eftersom han är en sämre fotbollsspelare än de andra tre.
Citera
2010-12-06, 18:16
Medlem
Cambijaos avatar
Dags att bojkotta Ballon d'Or? Jävla pajaspris, hur kan Iniesta komma före Sneijder? Hur kan Xavi kommer före Sneijder? Hur kan Messi komma före Sneijder?

Nej, nu kommer jag sluta bry mig i dessa utmärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in