2008-12-03, 17:41
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Varken på pappret eller på planen är dom speciellt bra.
Frey, helt ok..
Gallas och Mexes är inte mkt att hänga i julgranen.
Toulalan, Nasri och Malouda får ligga kvar i julpyntsflyttlådan, likaså Henry. Kvarstå gör Ribery, Benzema, Sagna och Evra. Sagna är på uppgång, dock en bit kvar till maicon, dani o ramos..

Pajas. Frey var som sagt bästa målvakten i Serie A förra året. Sagna är världens bästa högerback just nu. Gallas har varit grym på planen, utanför lämnar jag utanför diskussionen. Nasri sänkte Man Utd på så gott som egen hand. Malouda och Toulalan har också varit bra i år.
Citera
2008-12-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Pajas. Frey var som sagt bästa målvakten i Serie A förra året. Sagna är världens bästa högerback just nu. Gallas har varit grym på planen, utanför lämnar jag utanför diskussionen. Nasri sänkte Man Utd på så gott som egen hand. Malouda och Toulalan har också varit bra i år.

nåja. Dani Alves har inte varit nådig de senaste två månaderna...
Citera
2008-12-03, 18:02
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
nåja. Dani Alves har inte varit nådig de senaste två månaderna...

Dani Alves, Sagna, Bosingwa, Maicon.. alla har faktiskt haft en fin höst.. Och alla är just nu bättre än Sergio Ramos.. Den som säger något annat, har fel
Citera
2008-12-03, 19:10
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Dani Alves, Sagna, Bosingwa, Maicon.. alla har faktiskt haft en fin höst.. Och alla är just nu bättre än Sergio Ramos.. Den som säger något annat, har fel

Sagna har väl varit skadedrabbad i år?
Citera
2008-12-03, 22:33
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Sagna har väl varit skadedrabbad i år?

Han har varit ganska skadedrabbad men varje gång han spelat har han varit en av dom bästa på planen. Så fruktansvärt stabil, spelar alltid bra.

Just nu är det nog lika mellan Sagna och Alves. Alves har varit grym offensivt och Sagna defensivt.
Citera
2008-12-04, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Han har varit ganska skadedrabbad men varje gång han spelat har han varit en av dom bästa på planen. Så fruktansvärt stabil, spelar alltid bra.

Just nu är det nog lika mellan Sagna och Alves. Alves har varit grym offensivt och Sagna defensivt.

Jag tycker backar ofta har en förmåga att vara bra fastän dåliga förutsättningar. Varken Alves eller Sagna är stora eller överdrivet snabba, men ändå lyckas de hur bra som helst. Kolla på Corluka med, klumpig, lång, oteknisk men ändå är han hur bra som helst offensivt och defensivt. Bollsinne kallas det!
Citera
2008-12-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Jag tycker backar ofta har en förmåga att vara bra fastän dåliga förutsättningar. Varken Alves eller Sagna är stora eller överdrivet snabba, men ändå lyckas de hur bra som helst. Kolla på Corluka med, klumpig, lång, oteknisk men ändå är han hur bra som helst offensivt och defensivt. Bollsinne kallas det!

Alves är väl ganska snabb? Sagna är faktiskt också ganska snabb och har även ett fint huvudspel vilket är ganska ovanligt för en ytterback. Ja, Corluka är ett bra exempel på hur en ytterback inte brukar se ut. Ändå lyckas han på något sätt, spelsinne som du säger..
Citera
2008-12-04, 14:43
Bannlyst
http://images2.wikia.nocookie.net/uncyclopedia/images/5/5d/Ronaldovibe.jpg

Grattis Christina...
Citera
2008-12-04, 15:32
Medlem
Att Alves skulle vara dålig defensivt är ju också en myt vi kan slå hål på en gång för alla. Sedan han kom till Barca har klubben visat upp det bästa försvarspelet i modern tid. Knappast någon tillfällighet. Det är ytterst sällan ett motståndaranfall startar på Alves kant.
Citera
2008-12-04, 17:03
Medlem
Citat:
Att Alves skulle vara dålig defensivt är ju också en myt vi kan slå hål på en gång för alla. Sedan han kom till Barca har klubben visat upp det bästa försvarspelet i modern tid. Knappast någon tillfällighet. Det är ytterst sällan ett motståndaranfall startar på Alves kant.

Bästa försvarsspelet av Barcelona i modern tid eller menar du generellt bland alla klubbar?
Citera
2008-12-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Bästa försvarsspelet av Barcelona i modern tid eller menar du generellt bland alla klubbar?

bästa världen någonsin har skådat.

Nä, skoja bara. Menade givetvis av Barcelona i modern tid. Det finns gränser även för min enögdhet, trot eller ej. Men jag har iaf aldrig upplevt ett Barcelona med så stabilt försvarspel, och detta trots att ärkesopan Pique tagit plats i backlinjen i höst pga Militos skada. Lovar gott.
Citera
2008-12-04, 17:08
Medlem
Citat:
bästa världen någonsin har skådat.

Nä, skoja bara. Menade givetvis av Barcelona i modern tid. Det finns gränser även för min enögdhet, trot eller ej. Men jag har iaf aldrig upplevt ett Barcelona med så stabilt försvarspel, och detta trots att ärkesopan Pique tagit plats i backlinjen i höst pga Militos skada. Lovar gott.

Hehe. Har bara sett ett fåtal Barcelona matcher, tycker då att Pique sköts sig bra. Puyol på vänsterbacken känns ju dock sådär, men du har väl vissa aningar om vad jag tycker om honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in