2008-12-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Hehe. Har bara sett ett fåtal Barcelona matcher, tycker då att Pique sköts sig bra. Puyol på vänsterbacken känns ju dock sådär, men du har väl vissa aningar om vad jag tycker om honom

jepp, fast han spelar bara där för att Abidal är skadad. Det krävs en vänsterback med defensivt tänkande när Alves ges fria tyglar på andra kanten, och då är inte Sylvinho att lita på. men Puyol hoppar nog in ett snäpp igen när fransosen kommer tillbaka.
Citera
2008-12-04, 22:13
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Att Alves skulle vara dålig defensivt är ju också en myt vi kan slå hål på en gång för alla. Sedan han kom till Barca har klubben visat upp det bästa försvarspelet i modern tid. Knappast någon tillfällighet. Det är ytterst sällan ett motståndaranfall startar på Alves kant.

Dock blir det inte så mycket försvarande för Barca. Dom spelar ju s.k. possesion football och har ofta ett bollinnehav på 70 %. Kan inte säga att han varit dålig defensiv men jag väntar med att uttala mig tills han ställs mot Vicente/Silva eller Robben.
Citera
2010-12-05, 18:35
Medlem
NirvanAs avatar
Hoppas Iniesta vinner som tydligen Italiensk media redan tro sig veta, allt handlar om vm detta år...första guldet till en så stor o fin fotbollsnation, måste väga mer än en trippel med Inter.
Citera
2010-12-05, 18:58
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hoppas Iniesta vinner som tydligen Italiensk media redan tro sig veta, allt handlar om vm detta år...första guldet till en så stor o fin fotbollsnation, måste väga mer än en trippel med Inter.

Varför just Iniesta och inte Xavi då som i min mening förtjänar det mer?
Citera
2010-12-05, 19:13
Medlem
4522s avatar
Citat:

Du är för rolig du.
Citera
2010-12-05, 19:15
Medlem
Citat:

Ok. Iniesta var ju typ skadad halva förra säsongen, startade 20 matcher för Barcelona medan Sneijder spelade hela säsongen för Inter och Robben var väl hel nästan hela säsongen med Bayern? Men visst, Iniesta kanske är en bättre fotbollsspelare än Sneijder och Robben och absolut smartare. Hade det varit Robben som lagt sig hade det varit Holland som spelat med en spelare mer i slutet av finalen och inte Spanien. Det är smart av Iniesta helt klart, och riktigt bra jobbat att framstå som sympatisk och sportslig trots det.
Citera
2010-12-05, 19:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Du är för rolig du.
Kolla vilka lirare landet har, finns fan inga bättre.. du tolkade det nog fel och tog det i ett historiskt perspektiv men det menade jag inte.
Citera
2010-12-05, 19:21
Medlem
så reglerna för guldbollen är, gör det avgörande målet i en VM-final så vinner du?

personligen tycker jag att det Sneijder har gjort är mer imponerande, att i sitt första år i en klubb vinna alla tre stora klubbturneringar och dessutom ta sitt landslag till final i VM (där han var på delad förstaplats i skytteligan) är mer imponerande än det Messi, Xavi och Iniesta gjorde.

jag vill en av dessa tre gå till en ny klubb och briljera lika mycket

(jag menar inte att de är dåliga, tycker absolut att de är bland världens bästa fotbollsspelare)
Citera
2010-12-05, 19:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Varför just Iniesta och inte Xavi då som i min mening förtjänar det mer?
Xavi var bättre i klubblaget och viktigare för barcelona men tyckte iniesta var snäppet vassare än xavi just under vm
Citera
2010-12-05, 19:27
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Xavi var bättre i klubblaget och viktigare för barcelona men tyckte iniesta var snäppet vassare än xavi just under vm
Är ju dock löjligt att 7 matcher i VM ska väga över en hel säsong i klubblaget.
Citera
2010-12-05, 19:28
Medlem
Hoppas snubbarna i Italien vet vad dom snackar om.. Hoppas fan inte att Sneijder inte får titeln, inte svårt och glänsa i två lag som presterade över deras maximum iår. Ge den till Iniesta/Xavi som är bäst när det gäller och sällan gör en dålig match.
Citera
2010-12-05, 19:32
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Hoppas snubbarna i Italien vet vad dom snackar om.. Hoppas fan inte att Sneijder inte får titeln, inte svårt och glänsa i två lag som presterade över deras maximum iår. Ge den till Iniesta/Xavi som är bäst när det gäller och sällan gör en dålig match.

Du har inte tänkt på en sak - varför tror du dom två lagen presterade "över deras maximum"? Kanske för att en viss Wesley Sneijder var helt makalöst bra. Han var fläckfri säsongen 2009/2010 och den som inte ser det kan bara vara blind. Det var längesedan jag såg en enskild spelare ha ett så stort inflytande på ett lags framgångar.

"Sällan gör en dålig match" vs "Presterat sitt livs fotboll".... vad väljer man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in