Jaha... Zlatan bara på 9.e plats men tjänar troligtvist mer än vad de 8 övriga gör?
Bevis på hur överskattad Zlatan ändå är?
Nja, det är väl isf bevis på hur viktig Zlatte är Inter, och isf vilken låg klass Serie A håller jämfört med de två andra ligorna.. Men det spelar naturligtvis de andra i händerna att det gick bra för Spanien i EM; Torres, Xavi, Casillas, Villa, överraskande bra för Ryssland; Arshavin. Kaká tar sin plats för sin status.. Och Messi och CR är bara allmänt bra, och bättre än Zlatte.
Så jag tycker inte man ska stirra sig blind på att han blev 9:a, han hade kanske kunnat trycka sig in på topp 5, men har ändå inte med toppstriden att göra..
Priset har gått till sin rätta vinnare. Jag håller med om att Messi är mycket hetare än Ronaldo just nu, men att han skulle ta den här guldbollen framför Ronaldo skulle vara idiotiskt. Fortsätter dock Messi såhär så får han den nog nästa säsong, och då välförtjänt också.
Jaha... Zlatan bara på 9.e plats men tjänar troligtvist mer än vad de 8 övriga gör?
Bevis på hur överskattad Zlatan ändå är?
Ja fyfan. Hemsk placering av Zlatan. Tredje gången han är top 10 nu. Hade det här varit ett udda år utan ett mästerskap under sommaren hade han placerat sig högre än de flesta spanjorerna + Arshavin på den listan. Även om Zlatan var Sveriges överlägset bästa spelare så hjälper inte det, han spelade för Sverige och Sverige åkte ur i gruppspelet.
Xavi kom från ett katastrofalt år med Barcelona, Villa från ett katastrofalt år med Valencia, Casillas var bra, men inte top 10-bra. Arshavin hade inte heller han varit top 10.
Ja fyfan. Hemsk placering av Zlatan. Tredje gången han är top 10 nu. Hade det här varit ett udda år utan ett mästerskap under sommaren hade han placerat sig högre än de flesta spanjorerna + Arshavin på den listan. Även om Zlatan var Sveriges överlägset bästa spelare så hjälper inte det, han spelade för Sverige och Sverige åkte ur i gruppspelet.
Xavi kom från ett katastrofalt år med Barcelona, Villa från ett katastrofalt år med Valencia, Casillas var bra, men inte top 10-bra. Arshavin hade inte heller han varit top 10.
Precis min mening. Zlatte skulle lika gärna kunna ligga på topp 5, men med mästerskap inblandat så stirrar många sig blinda på det.
De enda som behållt sina platser, oavsett EM/VM/OS, är ju CR och Messi.
Väntad vinnare och inget att säga om det egentligen. Svårt att anmärka på att Xavi och Torres hamnar högt också med tanke på att Xavi fick pris som EM's bästa samt Torres debutsäsong och "lyckade" EM.
Arshavin var faktiskt oerhört bra i UEFA-cupen.
Kaka? Vad fan är det? Som om de hade satt Seedorf på topp-10.
Vad jag inte förstår är vad Torres gör på listan. Någon som kan förklara det.
Visst han gjorde ju några mål i EM, men Villa var ju bättre. Och visst han gjorde lite mål för Liverpool, men inte så där jätte många. Så vad gör han på tredje plats?
Men att Ronaldo vann och att Messi kom tvåa var väl mycket logiskt.
Senast redigerad av icy 2008-12-02 kl. 15:08.