2008-11-24, 17:51
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufc
Varför tror du inte det? Han har gjort lika många mål nu som han gjorde vid samma tidpunkt ifjol fast fler assist nu. Dessutom har han varit skadad innan en tid, jag tror absolut han kan vinna priset igen. Mannen är en komplett fotbollsspelare och kan göra mål på alla olika sätt som går.

Precis som Ingelsten! typ inte..

Tror att mycke väl både Christiano Ronaldo och Messi har möjlighet att vinna priset fler gånger, just nu känns det väl inte som att det är någon som är yngre å kommer iaf.. Och jag har svårt att se någon äldre som skulle överträffa dem.

Dock finns det alltid möjlighet för måltjuvar, typ Torres Villa, men då krävs det att de gör fler mål än både Messi och CR.. Dom är ju inte ens strikers.. Känns som att de båda herrarna ligger ett helt steg före alla andra just nu..
Citera
2008-11-24, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
KeNtA lär slita sitt hår i frustration

KOmmer nog behöva läkarvård om Messi tar priset
Citera
2008-11-24, 17:53
Medlem
Ge Ronaldo guldbollen så att han kan sitta och gråtrunka alla andra år för han lär aldrig vinna den igen.
Citera
2008-11-24, 17:53
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic

KOmmer nog behöva läkarvård om Messi tar priset

Äh, Kenta gillar ju knappt ens CR. Jag tror, och tycker, att alla ska kunna leva med att Messi vinner också. Oavsett vem det blir så är det en värdig vinnare. Förusatt att det blir någon av dessa två då. Vinner Zlatte, så är det orättvist.. som fan
Citera
2008-11-24, 19:19
Medlem
Quorthons avatar
Vinner inte Ronaldo så visar det bara ännu en gång att det knappt går att vinna priset om man spelar i England. Det har mer eller mindre varit ett krav att man skall ha vunnit något. Varför skulle det vara annorlunda i år?
Citera
2008-11-24, 20:31
Medlem
Dekomans avatar
Messi är utan tvekan världens bästa spelare.
Citera
2008-11-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Slå ut på snitt? Mål, betyg eller hur menar du?

här har du betygen från diverse tidningar och sajter efter Barcas matcher i år. Messis snitt är löjligt högt.

http://fcbtransfers.blogspot.com/search/label/match%20points
Citera
2008-11-25, 19:47
Medlem
Simaõs avatar
Vad är egentligen bedömningsgrunderna för det här? Ska de utse den mest värdefulla spelaren, den bästa, den som vunnit mest, den som gjort flest mål m.m. eller vad? Ska man bara gå direkt på vem som är den bästa fotbollsspelaren just nu så tycker jag Messi är överlägsen. Tycker han bara är sämre än Ronaldo på att nicka, och så skjuter han inte lika hårt. Ronaldo är inte ens top tre för mig pga sin brist på spelintelligens (som i mina ögon väger väldigt tungt). Skulle t.ex mycket hellre ha en Iniesta i mitt lag än en Ronaldo. Men Ronaldo vinner antagligen eftersom han gjorde en väldigt massa mål i den mest uppmärksammade ligan.
Citera
2008-11-25, 19:52
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Vad är egentligen bedömningsgrunderna för det här? Ska de utse den mest värdefulla spelaren, den bästa, den som vunnit mest, den som gjort flest mål m.m. eller vad? Ska man bara gå direkt på vem som är den bästa fotbollsspelaren just nu så tycker jag Messi är överlägsen. Tycker han bara är sämre än Ronaldo på att nicka, och så skjuter han inte lika hårt. Ronaldo är inte ens top tre för mig pga sin brist på spelintelligens (som i mina ögon väger väldigt tungt). Skulle t.ex mycket hellre ha en Iniesta i mitt lag än en Ronaldo. Men Ronaldo vinner antagligen eftersom han gjorde en väldigt massa mål i den mest uppmärksammade ligan.

Han vann väl dessutom skytteligan i CL? Brist på spelintelligens? Hur visar CR detta?
Citera
2008-11-25, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Han vann väl dessutom skytteligan i CL? Brist på spelintelligens? Hur visar CR detta?

Finns inget Ronaldo är dålig på. Messi är bättre på dribbla och är mer genial. Ronaldo är mycket starkare fysiskt, bättre skott med båda fötterna, bättre på göra mål, bättre på huvudet. Klart Ronaldo ska ha priset, även fast jag gillar Messi mer.
Citera
2008-11-25, 19:58
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufc
Finns inget Ronaldo är dålig på. Messi är bättre på dribbla och är mer genial. Ronaldo är mycket starkare fysiskt, bättre skott med båda fötterna, bättre på göra mål, bättre på huvudet. Klart Ronaldo ska ha priset, även fast jag gillar Messi mer.

Jag kan inte annat än hålla med dig. CR visade tidigare tecken på brist i spelsinne, då han sprang längst med sin kant och stirrade ner i marken, å tappa bollen, å tappa bollen å tappa bollen. Men dedär är borta nu, han har arbetat bort allt dedär, nu har han blicken uppåt, hittar sina spelare, och framför allt är jag imponerad av hur han alltid lyckas hålla sig framme i farliga situationer, som i våras mot Roma.. Var fan kom han ifrån egentligen? Bara stormade fram och nickade bollen i mål. Helt stört vad han är effektiv.
Citera
2008-11-25, 20:07
Medlem
Quorthons avatar
Att ta de där löpningarna som ingen annan tar och som leder till att man hamnar sist på bollen i avgörande situationer så pass ofta tyder väl på en viss spelintelligens? Ronaldo är IMO klart bättre än Messi när det gäller spelet utan boll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in