2008-12-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apricot
Messi kan anses vara i bättre form NU, mot slutet av 07/08 var det inget snack om vem som var bäst i världen. Det är inte bara antalet mål som avgör hur bra man är som fotbollsspelare. Även fast man kan lacka på hans sliskiga stil, så var Ronaldo utan konkurrens på toppen ett tag. David Villa gjorde 22 mål, Ronaldo 42.

Nä, båda har gjort EXAKT lika många ligamål år 2008. Vad är det som är så svårt att fatta?
Citera
2008-12-02, 12:05
Medlem
Apricots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nä, båda har gjort EXAKT lika många ligamål år 2008. Vad är det som är så svårt att fatta?

Villa - 18 ligamål. Ronaldo - 31 ligamål. Sluta skojja nu, Messi vinner nog också i framtiden
Citera
2008-12-02, 12:13
Medlem
Citat:
Villa - 18 ligamål. Ronaldo - 31 ligamål. Sluta skojja nu, Messi vinner nog också i framtiden

Så du påstår att Sveriges Radio ljuger? De sa det igår iaf i deras fotbollsmagasin. dina källor?
Citera
2008-12-02, 12:18
Medlem
Apricots avatar
Citat:
Så du påstår att Sveriges Radio ljuger? De sa det igår iaf i deras fotbollsmagasin. dina källor?

http://uk.eurosport.yahoo.com/football/la-liga/2007-2008/league-tables/top-goalscorers.html

Ronaldo är nummer 1. End of discussion.
Citera
2008-12-02, 12:24
Medlem
Citat:
http://uk.eurosport.yahoo.com/football/la-liga/2007-2008/league-tables/top-goalscorers.html

va? Jag snackar år 2008. Dina källor på att ronaldo och Villa inte gjort lika många ligamål år 2008 är vilka?
Citera
2008-12-02, 12:30
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Du är ju ganska blåst, läs vad Riquelme skriver istället för att komma med ointressant fakta om vem som gjorde flest mål säsongen 07/08, det är ju inte vad som diskuteras, kom in i matchen.
Citera
2008-12-02, 12:30
Medlem
Apricots avatar
Citat:
va? Jag snackar år 2008. Dina källor på att ronaldo och Villa inte gjort lika många ligamål år 2008 är vilka?

Guldbollen handlar inte bara om ligamål. Ska se till att skriva detta så du förstår, Ronaldo vann Champions League, Premier League, alla skytteligor, guldskon. Det väger klasser tyngre än att göra några mål i EM-gruppspelet.

Messi ses av vissa som bäst i världen, han vinner nog i framtiden. Han var den enda som stundvis var nära Ronaldo till utmärkelsen bäst i världen. Villa kommer inte på tal.
Citera
2008-12-02, 12:34
Medlem
Apricots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Du är ju ganska blåst, läs vad Riquelme skriver istället för att komma med ointressant fakta om vem som gjorde flest mål säsongen 07/08, det är ju inte vad som diskuteras, kom in i matchen.

haha Faktumet här ÄR att Ronaldo är bäst i världen för år 2008. Fö kan du ju fortsätta hoppas på Totti 09' Bara inte Roma lottas mot United igen, då kan det bli pinsamt
Citera
2008-12-02, 12:40
Medlem
Citat:
Guldbollen handlar inte bara om ligamål. Ska se till att skriva detta så du förstår, Ronaldo vann Champions League, Premier League, alla skytteligor, guldskon. Det väger klasser tyngre än att göra några mål i EM-gruppspelet.

Messi ses av vissa som bäst i världen, han vinner nog i framtiden. Han var den enda som stundvis var nära Ronaldo till utmärkelsen bäst i världen. Villa kommer inte på tal.
Så du blåljög helt enkelt. Du hade inga källor på det utan tog ett random nummer rakt ur luften och hoppades att jag skulle gå på det.
Bra där. Din trovärdighet här på forumet stärktes just ytterligare.
Citera
2008-12-02, 12:41
Medlem
lanafishs avatar
Var väl ganska väntad topp5. Men vad fan gör Arshavin och Kakan på topp10? Visar bara vilket löjligt pris det egentligen är.
Citera
2008-12-02, 12:45
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Var väl ganska väntad topp5. Men vad fan gör Arshavin och Kakan på topp10? Visar bara vilket löjligt pris det egentligen är.

Äh, Kaká är ju egentligen topp 3.. Bara det att han inte visar det

Det måste ju vara i kombination med att de tycker att det gått bättre för Kaká denna hösten, men de vet jag inte heller om jag kan hålla med om, det är väl isf Ronaldinho som varit den mer frukbärande av de båda brassarna i Milan.

Men det är ju som jag sagt tidigare, lite ett statuspris. Kaká plockar ju sina poäng tack vare att han är en sån respekterad fotbollsspelare, och i form, ansedd av många som bäst i världen. Sen att han inte presterat under ano 2008, kan man ju inget annat än instämma i..
Citera
2008-12-02, 12:45
Medlem
Apricots avatar
Citat:
Så du blåljög helt enkelt. Du hade inga källor på det utan tog ett random nummer rakt ur luften och hoppades att jag skulle gå på det.
Bra där. Din trovärdighet här på forumet stärktes just ytterligare.

Eeh, din trovärdighet är obefintlig men du kan alltid hoppas på det bästa Jag "blåljög" inte, det som gäller när bästa spelaren utnämns är den gångna säsongen, INTE 08/09 alltså. Läs om vad jag skrev, du bör förstå om du är över 18. Om du inte förstår det så, synd. Så är det som sagt, när det gäller guldbollen.

Fattar fan inte heller vad Arshavin gör på 6e plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in