2009-10-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getsby
Vad dom kan dom där moderatorerna!
Är det någon som har tips på julmustgrogg? Kan föreställa mig att konjak kunde vara gott att blanda i!

Nu blir man väl lynchad av alla julmustälskare här i tråden men julmust vodka är en klassiker som jag kör varje år i juletid. Mörk rom funkar också dugligt att grogga på julmust. Whiskey är inget att rekommendera. Kommer ihåg att det smakade inte alls särskillt bra.
Citera
2009-10-24, 00:30
Medlem
Har ett vag minne av att julmust och gin kan funka ihop. Men på fyllan så verkar ju det mesta vettigt.
Citera
2009-10-24, 03:20
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discusnl
Nej nej, vet iof inte hur det fungerar med musten i glasflaskor. Men för skojs skull lagrade vi en flaska Apotekarnes, 1.4L, i farsans vinkällare. Så den skulle ligga svalt och mörkt - perfekt trodde man.

Tog fram den förra julen ett år senare - den smaken fick mig nästan att inte vilja dricka julmust igen

Det är klart att det inte är ultimat att lagra något i plastflaska. Zeunerts julmust på 50cl glasflaska går dock utmärkt att lagra. Den vinner även på det. Huruvida man kan lagra den i 5-10 år vet jag dock inte. Men själv så brukar jag köpa i alla fall en back Zeunerts och låta stå till nästa jul.

Citat:
Zeunerts gör även en, lokalt berömd och mytomspunnen, lagrad julmust som släpps varje jul och den skiljer sig markant i smak mot storbryggeriernas lite blankare och vattnigare must, vilket gör den till ett måste för de flesta lokalt boende runt i närregionen. Zeunerts hävdar att de är de enda som fortfarande brygger sin must, till skillnad från essensmusten som de flesta andra använder.
Citera
2009-10-24, 04:18
Bannlyst
Jag vill ha julmusten som är lagrad på ekfat!
Citera
2009-10-24, 04:22
Medlem
JerusalemSands avatar
Blanda rom(Föredrar mörk) och julmust, alternativt rom + julmust + glögg. Fyfan vad det är gott, och det är så perfekt till köttbullar, potatis, prinskorv...

Fan vad jag längtar tills julafton! Och nu blev jag hungrig också, faa-aan!
Citera
2009-10-24, 04:47
Medlem
Kaustis avatar
Åh helvete vad gott med julmust Imorgon blir det Ica för en julmustskontroll
Citera
2009-10-24, 06:05
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Varför är det en annan trådstartare än mig helt plötsligt?

Aja, julmusten är här. Nu ska det drickas!

Jag slog ihop trådarna, det fanns två och båda var aktiva. Reverent Mishap skapade en liknande tråd redan i oktober 2005 och den som skapar först blir trådskapare. Men ditt namn på topicen behölls. sry om jag missade att skriva att trådarna var sammanslagna.
//moderator
Citera
2009-10-24, 13:46
Medlem
BrainDisorders avatar
Nu är det väl säkert samma, men jag tycker Påskmust smakar bättre.
Åh, vad jag längtar till första knäckemackan med julskinka och stark senap tillsammans med ett glas iskall julmust.
Citera
2009-10-25, 17:11
Medlem
Domyojis avatar
om man kolar på huvudinlägget

står d att julmusten dök upp i hyllorna slutet av oktober... (2005)

... bara ne vecka kvar dåfår vi hoppas
Citera
2009-10-25, 18:56
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
om man kolar på huvudinlägget

står d att julmusten dök upp i hyllorna slutet av oktober... (2005)

... bara ne vecka kvar dåfår vi hoppas

Julmusten har redan kommit. Apotekarnes verkar finnas på alla Hemköp.
Citera
2009-10-25, 19:32
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Hittade på min lokala ICA i går också. Hade tyvärr begränsade medel med mig då men i morgon så djävlar ska det laddas upp med julmust tills kylen är helt full!
Citera
2009-10-25, 19:56
Medlem
Snoppzors avatar
Kan bara instämma. Nu är den här. Lite tidigt dock. Jag tänker hålla mig tills mitten av november. Får lite halvångest av hur tidigt all julcommerce drar igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in