2009-10-25, 20:28
Medlem
ett kadavers avatar
Såg den också idag på Hemköp i halvliters PET. Väntar tills glasflaskorna dyker upp. Tycker egentligen inte att must bara hör julen till dock men den ska vara i glasflaska, plastflaskorna känns som att de innehåller för mycket kolsyra.
Citera
2009-10-25, 20:34
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine
Har ett vag minne av att julmust och gin kan funka ihop. Men på fyllan så verkar ju det mesta vettigt.

Bekräftas. Tänkte prova must och genever denna vinter.

Minttu och must var märkligt. Inte direkt äckligt men absolut inte gott.
Citera
2009-10-26, 21:58
Medlem
Puttgardens avatar
Jag köpte hem två flaskor idag. Blev Apotekarens

Någon som har provat Nygårdas nya(?) fatlagrade julmust. Såldes i 4p glasflaskor

http://be.crossmedia.se/spendrups/downloadStream.do?format=16&PhotoId=8236
Senast redigerad av Puttgarden 2009-10-26 kl. 22:06.
Citera
2009-10-27, 01:21
Medlem
Killerolavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttgarden
Någon som har provat Nygårdas nya(?) fatlagrade julmust. Såldes i 4p glasflaskor

Nygårda är ju menlös jämfört med ApotekArne's i vanliga fall, tvivlar på att fatlagring skulle göra någon större skillnad.
Citera
2009-10-27, 14:12
Medlem
någon som har hittat min älskling Zeunerts än?
Citera
2009-10-27, 18:12
Medlem
Julmust är mjäkig cola. Hade julmust varit tillräckligt gott hade det funnits i butik året om. Tacka vet jag inte julmust.
Citera
2009-10-27, 18:52
Medlem
Squalos avatar
Jag var förbi netto, där hade dom 3 fabrikat. Två svenska, apotekarne och någon mer, men bara i socker-smak. Sen hade dom 1 sort som var light, bara Harboe. Det blev en sådan á 7 spänn.

Blir väl att köpa en Lidl light senare..
Citera
2009-10-27, 19:07
Medlem
zepofans avatar
På grund av orsak så blir det lightmust även för mig i år. Köpte en på Lidl tidigare i dag för att prova lightversionen eftersom jag tycker att Lidls must är minst lika bra som Apotekarnes, men till ett betydligt bättre pris. Har snart druckit ur halva flaskan, och jag kan inte säga annat än att det är gott! Kanske för att jag inte druckit någon läsk öht sedan juni.
Citera
2009-10-27, 19:12
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
På grund av orsak så blir det lightmust även för mig i år. Köpte en på Lidl tidigare i dag för att prova lightversionen eftersom jag tycker att Lidls must är minst lika bra som Apotekarnes, men till ett betydligt bättre pris. Har snart druckit ur halva flaskan, och jag kan inte säga annat än att det är gott! Kanske för att jag inte druckit någon läsk öht sedan juni.
Betyg är såklart subjektiva, men Lidls light brukar få bra betyg i test. Jag drack den mycket förra året.

http://www.tasteline.com/Inspiration/Hogtider/Jul/basta-julmusten-2008/
Citera
2009-10-27, 21:47
Medlem
Ozknybergs avatar
Sitter och dricker Julmust Special från Vasa och vad den är god, lätt den godaste julmusten!
Citera
2009-10-28, 00:37
Medlem
Har bara fått tag på Apotekarnes julmust en så länge. Längtar tills man kan få tag på Zeunerts julmust! Den är ju så jävla god. Har fortfarande kvar en flaska från förra året som jag brukar titta på och drömma mig bort haha.
Citera
2009-10-28, 00:41
Medlem
Tog min första julmust för året i lördags, ack så länge sedan det var. Fuck påskmust och allt annat. Man skall leva i mustcelibat resten av året så man kan uppskatta julmusten fullt ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in