2008-11-16, 16:32
Bannlyst
Jag är ingen finsmakare på något vis, och halsar därför med glatt humör i mig vafan som helst som är någorlunda flytande, MEN om det till äventyrs ges tillfälle att välja juledricka så är det givetvis Zeunerts ädla dryck som porlar nerför strupen, detta alldeles oavsett årstid och etikett.

OT:
Citat:
http://upload.snelhest.org/images/081116must.jpg
Inte konstigt att det är en del hysch-pysch kring den gode roberts recept...
Citera
2008-11-16, 20:22
Medlem
OlleVieros avatar
Julmust är ju något som får en att minnas jularna då man var liten. Jag och brorsan fick en back att dela på till varje jul och brorsan drog i sig sina 12 flaskor (33cl glasflaskor) på direkten och sedan tjöt han som en gris resten av julen för att han inte fick smaka av mina.

Påskmust är ett nyare påfund och jag har för mig att det även funnits festmust som såldes andra tider på året.
Citera
2008-11-17, 02:02
Bannlyst
äntligen! (ica maxi 16/11)
Citat:
http://img300.imageshack.us/my.php?image=julmustom2.jpg
Citera
2008-11-17, 12:39
Medlem
Salgouds avatar
Så JÄVLA gott är det med julmust! Finns inte att köpa i landet långt borta där jag bor, men åkte till ikea häromveckan och till min stora glädje hade deras matavdelning inte bara glögg i år, utan även, just det, JULMUST! Ska ut och köpa en halv pall nån dag, även om dne är dyrare än vanligt..

Kom att tänka på en sak, hur tror ni Jack Daniels och Julmust smakar? Tycker det borde funka bra? Någon som testat? Annars återkommer jag med recension nästa fredag..
Citera
2008-11-17, 13:39
Medlem
Baseballbats avatar
I Need My Christmas Must!
Citera
2008-11-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethuvve

Du hann före!

jag drack en i lördags och FYFAN vad gott det är med årets första Zeunert!
Citera
2008-11-17, 15:40
Medlem
pump-action.s avatar
Tog i helgen mina första riktiga glas julmust för denna säsong. Blev en gammal hederlig Apotekarnes, funkar alltid. Men ska väl testa lite olika sorter ju närmare julen man kommer. Några förslag på julmust?
Citera
2008-11-17, 16:05
Medlem
Skogixs avatar
jag måste erkänna att jag är svag för light versionen
Citera
2008-11-17, 17:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pump-action.
Tog i helgen mina första riktiga glas julmust för denna säsong. Blev en gammal hederlig Apotekarnes, funkar alltid. Men ska väl testa lite olika sorter ju närmare julen man kommer. Några förslag på julmust?
Du vet det att han som tillverkar syrupen till julmust rotera blandningarna till de olika tillverkarna.
Så man kan aldrig vara säker på vems must som är bäst från år till år.

Föresten finns det några andra tillverkare av must syrup.
Förr vet jag att man inte kunde köpa det billiga udda märket, för gjorde man det så fick man nån skit som smaka blä.
Idag kan man tom gå in på netto och köpa deras billiga med konstigt namn och få god must.
Citera
2008-11-19, 19:28
Medlem
Hoegbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethuvve

Zeunerts är negerpiss! Tacka vet jag Apotekarnes ädla must som inte bara är god, utan har en dekorativ stämningshöjande liten tomte på etiketten. Ingen jul utan riktig julmust!
Citera
2008-11-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg
Zeunerts är negerpiss! Tacka vet jag Apotekarnes ädla must som inte bara är god, utan har en dekorativ stämningshöjande liten tomte på etiketten. Ingen jul utan riktig julmust!

Antar att du är en sån som föredrar Budweiser framför Guiness.

Kopparbergs framför Strongbow.

HB Framför Kosken.

Zeunerts är bäst, men du får tycka vadfan du vill!

Jag blir dock väldigt sårad över att du inte delar samma åsikt som mig
Citera
2008-11-19, 20:45
Medlem
Hoegbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingeliv
Antar att du är en sån som föredrar Budweiser framför Guiness.

Kopparbergs framför Strongbow.

HB Framför Kosken.

Zeunerts är bäst, men du får tycka vadfan du vill!

Jag blir dock väldigt sårad över att du inte delar samma åsikt som mig

Det är en sån jag INTE är.

Äch, ska jag vara ärlig så är det väl inget större fel på Zeunerts. Men jag har växt upp med Apotekarnes, och då är det inte lätt att börja missbruka någon annan must helt plötsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in