2006-10-16, 23:37
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hehe. Håller egentligen också med om att november är mer rimligt, men jag har fått ett sånt sug efter julmust nu... vet inte varför. Kanske var det för att jag läste om Spendrups nya lyxmust som gjorde att det började vattnas i munnen? Nåväl, jag får lugna mig ett tag till. Läser man första inlägget i denna tråd så verkar det som om musten kom till butikerna runt slutet av oktober förra året.

Det går faktist att få tag på must året om. Men det beror nog på var man bor i landet, om det finns bryggeri i trakterna som brygger året om.
Som det tex gör i närheten av mig

www.guttsta.se kalasmusten är det
Citera
2006-10-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det går faktist att få tag på must året om. Men det beror nog på var man bor i landet, om det finns bryggeri i trakterna som brygger året om.
Som det tex gör i närheten av mig

www.guttsta.se kalasmusten är det

hehe, Guttsta källa ja. Var det inte där de hittade uran? Har för mig att jag slutade dricka deras prodkuter efter det. Dessutom smakar deras Trocadero helt annorlunda jämfört med Spendrups dito. Well well, deras julmust är säkert god.
Citera
2006-10-16, 23:52
Medlem
Badios avatar
Citat:
hehe, Guttsta källa ja. Var det inte där de hittade uran? Har för mig att jag slutade dricka deras prodkuter efter det. Dessutom smakar deras Trocadero helt annorlunda jämfört med Spendrups dito. Well well, deras julmust är säkert god.

Har inte den blekaste om uranen. Sen har jag faktist inte provat deras kalasmust får jag erkänna. Bara den "vanliga" julmusten om det nu är någon skillnad.
Citera
2006-10-17, 00:05
Medlem
erikgottfrids avatar
Titta vad gotte hittade:
Citat:
Ursprungligen postat av www.tasteline.com
Svenskarna älskar sin julmust. Drycken med den djupt bruna färgen, karakteristiska söta smaken och det mjuka fluffiga skummet skänker julstämning i decembermörkret, som nästan ingen annan dryck. Spendrups Bryggeri lanserar nu en elegant designad must med ännu mer smak – tänkt att ytterligare förhöja stämningen vid ett vackert dukat bord i juletid.

När svenskarna handlar drycker, väljer de utifrån ”när”, ”var” och ”hur” drycken ska konsumeras. Detta ställer krav på dryckers smak och förpackningstyper. Trots en aldrig sinande ström av nya variationer av befintliga drycker på den svenska marknaden, har utbudet av julmust sett nästan likadant ut genom åren. Den nya julmusten från Spendrups särskiljer sig från annan julmust, genom sin fylligare smak och elegantare design.

– Att göra en lite lyxigare julmust kändes som den naturligaste sak i världen när idén väcktes, säger Helena Augustson som är marknadschef för läsk och vatten på Spendrups Bryggeri AB. Julen är en tid då vi ställer höga krav på både mat och dryck. Vi bjuder in våra nära och kära till ett julbord som är dukat med största omsorg. Vad är då naturligare än att vilja bjuda sina gäster på julmust med extra stor smakrikedom och i en dekorativ flaska som ytterligare bidrar till julstämningen?

Den nya julmusten kommer att säljas på 37,5 cl flaska. Fr o m v.44 finns den till försäljning i dagligvaruhandeln. Då är det även försäljningsstart för Svenska Klassiker Julmust, som även kommer att säljas i servicehandeln.
Citera
2006-10-17, 00:13
Medlem
Hehe, två veckor kvar då... Alldeles för mycket. Förhoppningsvis är Apotekarnes före, samt ica och de andra fulmustarna.

Snygg flaska på lyxmusten. Hoppas man har satsat lika mycket på smaken som på flaskan...

http://be.crossmedia.se/spendrups/loginAnonymous.do?lang=sv&publicationId=1655
Citera
2006-10-17, 00:26
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Hehe, två veckor kvar då... Alldeles för mycket. Förhoppningsvis är Apotekarnes före, samt ica och de andra fulmustarna.
13 dagar kvar!

Men en glädjande nyhet är att bjäremusten kommer redan nästa vecka!!!
Citat:
Ursprungligen postat av www.cocacola.se
Förra årets testlansering av Bjäre Julmust blev en succé och när årets must-försäljning börjar återfinns Bjäre i butiker över hela landet. I år kompletteras utbudet även med en lightmust. Bjäre Julmust light och Bjäre Julmust finns i butik från och med vecka 43 och säljs i 1,5 och 2,0 liters PET.
Citera
2006-10-17, 00:27
Medlem
mankers avatar
har för mig att ngn skrev någonstans på tal om annat att han hittat gammal jul- eller om det var påskmust i ngn halvskum butik. skit man får ta om man vill ha det redan nu
Citera
2006-10-17, 00:30
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
13 dagar kvar!

JAAAAAAAA!!!!!

JulMust!!!! Fy fan vad underbart!!
Jag har inte druckit det sen i September nån gång,
Ska köpa några liter så fort jag hittar det och festa loss
Citera
2006-10-17, 08:01
Medlem
Snailiss avatar
Äntligen Apotekarnes julmust. Men bara till julen, den smakar inte bra till Påsk.
Citera
2006-10-17, 09:38
Medlem
rikkus avatar
Ska runt och leta lite efter julmust efter jobbet idag tror jag allt minsann.
Citera
2006-10-17, 10:18
Medlem
Shitzors avatar
Julmust, lussekatter och pepparkaksdeg. Fan va jag älskar julen!
Citera
2006-10-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
13 dagar kvar!

Haha, frågan är om jag kan motstå att köpa. Egentligen vill jag inte stödja Coca-cola:s intrång på den svenska mustmarknaden, men jag är så jävla sugen på julmust...och Bjäremust är jävligt god...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in