2012-11-25, 21:03
Medlem
Zeunerts gör den godaste julmusten. Är det någon som vet vart den finns att få tag på i Göteborg?
Citera
2012-11-25, 21:09
Medlem
T-L-Ks avatar
Ikväll kommer jag dricka den första nygårda bourbonlagrade! Kommer avnjutas med en rejäl snus och julmusik i lurarna.
Citera
2012-11-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekken
Ska snart ta mig i kragen och köpa in årets laddning av julmust. Har fastnat för Zeunerts. Verkar som den finns i butik nu enligt inläggen här

Har även två stycken oöppnade flaskor från förra julen. Ska bli trevlig att öppna och smaka på dem. Undrar om det blir någon skillnad?

Dom flesta butiker brukar ha en drive med just Zeunerts helback (24 st) så du får passa på medan det finns kvar.
Citera
2012-11-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Ikväll kommer jag dricka den första nygårda bourbonlagrade! Kommer avnjutas med en rejäl snus och julmusik i lurarna.

Klockrent.

Får nöja mig med Ekfatslagrad nygårda och en skinkmacka och lite Nu är det jul igen med Just D :P

http://www.youtube.com/watch?v=dYcDhMx4mb0
Citera
2012-11-26, 19:36
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JS-
Zeunerts gör den godaste julmusten. Är det någon som vet vart den finns att få tag på i Göteborg?

Handlade nyligen en sådan på ICA Maxi på Mölndalsvägen.
Citera
2012-11-26, 21:23
Medlem
crewmedlems avatar
Ingen jul utan julmust
Citera
2012-11-27, 09:30
Medlem
Slingshots avatar
Eldrorado är ju ett jäkla budgetmärke men ack så god deras julmust är, smakar bättre än Apotekarnas sedan kommer LIDL:s julmust, om ni inte har testat dom gör det.
Citera
2012-11-27, 10:11
Medlem
callas300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Eldrorado är ju ett jäkla budgetmärke men ack så god deras julmust är, smakar bättre än Apotekarnas sedan kommer LIDL:s julmust, om ni inte har testat dom gör det.

Ja, man kanske borde testa Eldorados julmust, har annars mest Apotekarns hemma. Zeunerts är ju lite småknepigt att få tag på dessvärre.
Citera
2012-11-27, 18:04
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Jag köpte en Bourbonlagrad Nygårda must men märkte att det är vanlig kork och därför inte återförslutningsbar, är en sån här julmust gjord för att drickas i ett svep då? Eller går det att bevara det? Blir ju en del för en person att dricka.
Citera
2012-11-27, 19:52
Medlem
Jamen här är ju en enastående tråd att pusha lite för min egen sida: www.mustprovning.se
Citera
2012-11-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninian88
Brukar försöka hålla mig så länge som möjligt att inte dricka julmust innan själva julen, brukar annars bli bra trött på den innan julafton :P
En regel inom familjen har typ alltid varit att man absolut inte får dricka innan december och advent iaf, så ska försöka hålla mig en liten stund till
Men finns inget godare än Nygårda julmust och en härlig bit av julskinkan på segkaka med lite hemlagad senap lr kanske äppelmos, MUMS!
Vad är segkaka för något?

Kan tipsa om Lidl's julmust, god och oerhört prisvärd, 6x1,5 30:-
Men när det ska smaka riktigt jäkla gott så är det Systembolagets, Zeunerts och Mora som gäller.
Citera
2012-11-29, 19:09
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Jag köpte en Bourbonlagrad Nygårda must men märkte att det är vanlig kork och därför inte återförslutningsbar, är en sån här julmust gjord för att drickas i ett svep då? Eller går det att bevara det? Blir ju en del för en person att dricka.

Såg den på bolaget, var den god?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in