Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-15, 17:31
  #1189
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Är det någon som varit över i USA och testat Kristall Julmust som säljs där? Hur är den jämfört med våra inhemska märken?

http://kristallbeverage.com/home/jul.html
"We import “Must” directly from
Sweden at Christmas time and bottle it here in the US"

Torde alltså inte vara någon större skillnad
Citera
2009-11-17, 20:33
  #1190
Medlem
Nygårda Ekfatslagrad var helt ok, lite kådaktig smak på slutet tyckte jag nästan.

Grebbestads julmust är dock den bästa jag smakat. På glasflaska då.

Apotekarnes och andra "plastmustar" tycker jag inte är något speciellt roliga. Går att dricka helt klart, men om jag köper själv så blir det alltid Grebbestads.

Helst ska flaskorna vara ifrån förra året.
Citera
2009-11-17, 21:27
  #1191
Medlem
Apotekarnes på glasflaska är det som gäller. Fick faktiskt leta rätt på dem förra året och såg faktiskt ett par illavarslande nyheter häromdagen (var kanske igår förresten). Tydligen har folk pantat dåligt så det kan bli brist på Apotekarnes i glasflaskan. Blir att ge sig ut snart för att säkra ett antal exemplar.
Citera
2009-11-17, 22:07
  #1192
Medlem
gr6810s avatar
Zeunerts all the way! Upptäckte i affären idag att de nu har letat sig ner till södra Skåne. Det var ett trevligt återseende, och gott!

Citat:
Ursprungligen postat av måns
Mmmm.. Måste ut och inhandla årets första snart! Det verkar råda skilda meningar kring Zeunerts? Får se om jag hittar den annars kör jag på Apotekarnes!
Finns på Malmborgs Mobilia i Malmö, för det är väl här du bor?
Citera
2009-11-18, 16:16
  #1193
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Zeunerts all the way! Upptäckte i affären idag att de nu har letat sig ner till södra Skåne. Det var ett trevligt återseende, och gott!


Finns på Malmborgs Mobilia i Malmö, för det är väl här du bor?
Får se vad jag tycker om den när jag köper en, nöjde mig med en Apotekarnes sist. Riktigt gott som vanligt!
Nej jag bor inte på Mobilia i Malmö
Citera
2009-11-18, 17:46
  #1194
Avstängd
Grizlys avatar
Ska köpa en back Zeunerts till helgen och börja. Sen blir det vell 1-3 till senare till Jul.

Blir nog den ända julmusten jag dricker på hela julen.

Jag bor i staden där Zeunerts bryggeri är. Fast nu är dom uppköpta av copparberg tror jag.

iallafall dricker alla i min stad Zeunerts julmust till jul, man måste ju stödja det lokala bryggeriet.
Citera
2009-11-18, 20:00
  #1195
Medlem
Rakiis avatar
Ni som vill vidga era vyer får ta och testa Eldorados julmust som är klart den godaste och mest prisvärda av lågbudget musten, 7 kronor flaskan (1,5 L) eller två flaskor för 10 kr på mitt lokala Hemköp. Visserligen klår den inte Apotekarnas men smaken är ganska jämn.
Citera
2009-11-18, 20:17
  #1196
Medlem
Ni diskuterar vilken julmust som är godast. Jag kan ha fel, men görs inte ALL must av precis samma essens som de olika "bryggerierna" blandar till?
Citera
2009-11-18, 20:36
  #1197
Avstängd
Grizlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Ni diskuterar vilken julmust som är godast. Jag kan ha fel, men görs inte ALL must av precis samma essens som de olika "bryggerierna" blandar till?


All julmust har ju samma "orginal" smak men med vissa skillnader självklart.

Finns många drickor som smakar hallon men dom smakar ju ändå olika.

Samma med must.
Citera
2009-11-18, 20:37
  #1198
Medlem
SgtPepper_hejs avatar
Julmust dricks från glasflaska och inget annat. Märket spelar mindre roll, det är flaskan som är det viktiga..

Jag har för övrigt druckit tre Apotekarnes idag, på glasflaska såklart.. hehe
Citera
2009-11-18, 21:42
  #1199
Medlem
Hittade Zeunerts Julmust idag på Citygross!
Två års abstinens är äntlingen till ända. Köpte två flaskor direkt. Och det lär bli flera... Någon som vet hur Zeunerts blir att lagra? Tänka iallafall köpa några Apotekarnes att lagra till nästa år.
Citera
2009-11-18, 23:43
  #1200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Förresten, varför heter den Apotekarnes och inte Apotekarens? Gammeldags svenska?

som jag nämnde i tidigare post, vad jag förstår så syftar dom inte på Apotekaren som i Apotekare i bestämd form utan mer som Arne som jobbar som apotekare alltså ApotekArne. När han då gör ett eget märke blir det i ägande form:
Apotekarnes

det är min teori :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback