2007-11-14, 05:16
Medlem
Behöver vi två trådar?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=564883
Citera
2007-11-14, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Behöver vi två trådar?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=564883
Behöver vi tre trådar?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=263595
Citera
2007-11-14, 05:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
Det finns faktiskt lightvarianter som smakar helt ok

Nej.

Light julmust ska från 1:a dec endast kunnas införskaffas på apoteket med recept från läkare.

Kolamust? Är det intebrottsligt att ens försöka dra paraleller till vanlig hederlig julmust med vanligt hederligt socker i? Borde vara fängelsestraff på det.
Citera
2007-11-14, 22:17
Medlem
xnines avatar
Testade alla tre idag.

Julkola
Som namnet antyder smakar den som en blandning mellan gräddkola och julmust, något av det värsta jag druckit.

Julnougat
Smakade julmust med en äcklig eftersmak av något som skulle liknas med nougat.

Julkryddor
Det smakade ungefär som en blandning mellan julmust, äppelcider och trähantverk (ni vet den där doften av trä när man är på t.ex. en julmässa).
Citera
2007-11-14, 22:19
Medlem
xnines avatar
Förbannat också... Proxy error.
Citera
2007-11-14, 22:19
Medlem
xnines avatar
Sorry för trippelpost.
Citera
2007-11-14, 22:21
Medlem
norgeskusts avatar
anus!
Citera
2007-11-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Testade alla tre idag.

Julkola
Som namnet antyder smakar den som en blandning mellan gräddkola och julmust, något av det vedervärdigaste jag har druckit.

Julnougat
Smakade julmust med en äcklig eftersmak av något som skulle liknas med nougat.

Julkryddor
Det smakade ungefär som en blandning mellan julmust, äppelcider och trähantverk (ni vet den där doften av trä när man är på t.ex. en julmässa).

Nej, jag håller mig till vanlig julmust, jag. Julmust ska smaka julmust, så är det.
Kan du inte posta det en fjärde gång så vi kan vara säkra på va du tycker?

Jag kör nog också på att det kan väl vara småkul att prova för sakens skull, men sen är det nog vanlig julmust som gäller om inte någon av de tre skulle vara helt å hållet underbar. Apropå light så ska man nte dricka det om man inte måste låta bli vanlig läsk. Dock är frågn om det inte är bättre att låta bli läsk om man inte kan dricka vanlig? Lätt för mig att säga förstås...
Citera
2007-11-15, 21:03
Medlem
Smakade "julkryddor" nu. Helt ok tycker jag. Ganska liten skillnad mot vanlig julmust. Kanske något fruktigare i smaken, men knappast godare än riktig julmust.
Citera
2007-11-18, 15:56
Medlem
Nisse76s avatar
Sitter just nu och sippar på "Julkola"-musten. Ingen höjdare... alls :/
Citera
2007-11-18, 15:58
Medlem
Provsmakade cola, nougat och kryddor på ICA. Cola och nougat smakade vedervärdigt men desto mer förvånande var att de även luktade vedervärdigt av billig cola och nougat. Julkryddor gick trots allt att dricka och smakade väl ungefär som must brukar smaka.
Citera
2007-11-18, 18:12
Medlem
Antrims avatar
Nougaten var vidrig.

Vilka andra alternativ kan de givit testsmakarna? Eftersom de valde denna vedervärdiga kombination?
Julmust-Bensin? Julmust-surkål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in