2011-11-03, 20:07
Medlem
Aerials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newfagz
Måste erkänna att när jag smakade Zeunerts första gången (förra året) blev jag inte als imponerad..Hade en väldigt underlig smak tyckte jag då.
Smakade den igår kväll, då smakade den som en helt vanlig must. bytt recept?

hursomhaver:

IDag när jag öppnade Nygårda bourbon-fatlagrade julmusten fick jag en smaksansationell chock!
Den godaste musten jag har smakat!

Inge sötsliskigt skit, den hade väldigt mycket intoning av arrak, men även fatet kände man lite smak av

KÖP DEN! BUNKRA UPP!

Härligt att höra
Var förbi mitt lokala bolag tidigare ikväll för att köpa ett par flaskor, men den fanns tydligen inte inne. Skulle komma in senare i veckan!

Har du smakat nygårdas "vanliga" ekfatslagrade och kan säga någonting om en eventuell skillnad?
Citera
2011-11-05, 16:13
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newfagz
Måste erkänna att när jag smakade Zeunerts första gången (förra året) blev jag inte als imponerad..Hade en väldigt underlig smak tyckte jag då.
Smakade den igår kväll, då smakade den som en helt vanlig must. bytt recept?

hursomhaver:

IDag när jag öppnade Nygårda bourbon-fatlagrade julmusten fick jag en smaksansationell chock!
Den godaste musten jag har smakat!

Inge sötsliskigt skit, den hade väldigt mycket intoning av arrak, men även fatet kände man lite smak av

KÖP DEN! BUNKRA UPP!
Jo visst är den god! Får bunkra upp snart, ifall den tar slut. Köpte precis en Zeunerts, för att se om det är någon skillnad.
Citera
2011-11-05, 19:37
Medlem
Var förbi city gross här om dagen å köpte en Zeunerts som var från förra julen, lagrad och klar.
Ligger på kylning nu, får se när julmust premiären blir...
Citera
2011-11-05, 20:00
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckan
Var förbi city gross här om dagen å köpte en Zeunerts som var från förra julen, lagrad och klar.
Ligger på kylning nu, får se när julmust premiären blir...
Sitter just nu och avnjuter en sådan, fy satan vad god den är! Det är absolut den godaste julmust jag någonsin druckit!

Kommer imorgon att göra ett större inköp, man måste ju säkra julen.
Citera
2011-11-05, 20:42
Medlem
FreddeDs avatar
Har varit på systemet nu och köpt mig två flaskor bourbonfatslagrad julmust. Har dock fått för mig att jag ska spara dom till julafton så jag har inte öppnat dom än. Får se om jag kan hålla mig. Har köpt några flaskor Zeunerts också men den tänker jag inte spara på!
Citera
2011-11-12, 01:18
Medlem
Någon som vet var man kan få tag i Zeunertz(stavning?). City gross kanske är ett säkert kort?
Citera
2011-11-12, 09:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Någon som vet var man kan få tag i Zeunertz(stavning?). City gross kanske är ett säkert kort?
Jag köpte på ICA, har du frågat personalen?
Citera
2011-11-12, 23:46
Medlem
Sitter här och njuter av årets första Zeunerts; den är underbar!
Citera
2011-11-13, 00:24
Medlem
Vingummis avatar
Drack i fjol ett 6-pack "limited edition" apotekarnes julmust, lagrade på ekfat. Det var som att födas på nytt Måtte de komma tillbaka igen!
Citera
2011-11-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vingummi
Drack i fjol ett 6-pack "limited edition" apotekarnes julmust, lagrade på ekfat. Det var som att födas på nytt Måtte de komma tillbaka igen!
Du menar inte Nygårda? Ekfatslagrad Nygårda finns fortfarande, men mig vetterligen har aldrig Apotekarnes dito funnits...
Citera
2011-11-13, 01:45
Medlem
cerns avatar
Vilken är egentligen den mustigaste julmusten?
Citera
2011-11-13, 01:45
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Nygårda är helt klart min favorit. Har inte smakat så god must sen 80-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in