2013-12-09, 06:37
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
Finns Årsmusten på ica, etc? Har för mig att jag har sett den där... måste prova!

Den ekfatslagrade är väl den de brukar ha på systemet, inte sant?

Var får man tag på Zeunerts? Har aldrig ens hört talats om det
Årsmusten vet jag finns på ICA och där är den köpt. 30 kronor eller vad det var och det är 75 cl.
Den ekfatslagrade Nygårda har jag inte sett på ICA här i Årjäng, utan den har jag hittat på Maxi Mat i en annan stad vid gränsen. Samma med Zeunerts.
Citera
2013-12-09, 12:25
Medlem
KnaazMannens avatar
Blir det godare om den får stå ett år ?
Citera
2013-12-09, 16:44
Medlem
RoaldDahls avatar
Både Nygårda vanliga och Nygårda ekfatslagrad, Apotekarnes vanliga och Apotekarnes Årsmust samt Grebbestad julmust (som sägs vara den som skiljer sig mest) finns ALLA på Hemköp.
Citera
2013-12-09, 22:18
Medlem
ThemeBoys avatar
Någon som har hittat Zeunerts julmust i Stockholm än? Har själv kollat i fyra affärer i mitt område och frågat vänner utan någon träff än så länge.
Citera
2013-12-10, 17:08
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Coca cola hade Bjäre julmust.
Så var det ja. Tackar

Nu har jag avnjutiten 33cl PET-flaska Nygårda. Helt ok med fin maltaktig smak. Dock så var den en aning för hårt kolsyrad för min smak, men annars så var den klart drickvärd, speciellt till det överkomliga priset 34 kr exl pant för ett tolvpack. (Coop Brommaplan)
Citera
2013-12-10, 18:01
Medlem
Ibland när jag dricker julmust vet jag inte vilken av dem jag dricker (när det finns både ''Nygårda'' och ''Apotekarnes'' julmust pga ganska lika etiketer, om man inte kollar så noga. Men man känner skillnad! Jag skulle säga att Nygårdas julmust är godast av dem två!
Citera
2013-12-10, 18:02
Medlem
Ett litet tillägg. Är det någon som håller med om att julmust dricks mycket bättre i ett glas än vad den gör ur flaskan? Bättre smak, det blir sådant dryck när man dricker just julmust direkt ur flaskan!
Citera
2013-12-10, 18:12
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmmmKlurigt
Ett litet tillägg. Är det någon som håller med om att julmust dricks mycket bättre i ett glas än vad den gör ur flaskan? Bättre smak, det blir sådant dryck när man dricker just julmust direkt ur flaskan!
Det gäller ju alla drycker.
Citera
2013-12-11, 18:09
Medlem
Zuenerts finns på ica kvantum i liljeholmen centrum.
Citera
2013-12-12, 08:05
Medlem
jkl555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenbucks
Zuenerts finns på ica kvantum i liljeholmen centrum.

Brukar också finnas på ICA i Kista gallerian och på ICA i Sollentuna centrum. Jag har däremot inte lyckats hitta Apotekarnes årsmust, kollat runt på en rad olika matvaruaffärer.
Citera
2013-12-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Det gäller ju alla drycker.
Ja, i alla fall dem med kolsyra. Men jag tycker man märker skillnaden mycket, mycket lättare med julmust
Citera
2013-12-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Brukar också finnas på ICA i Kista gallerian och på ICA i Sollentuna centrum. Jag har däremot inte lyckats hitta Apotekarnes årsmust, kollat runt på en rad olika matvaruaffärer.
Köpte Apotekarnes årsmust från ICA i Kista Gallerian för två dagar sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in