2013-12-06, 19:08
Medlem
Har du någorlunda nära till ICA dragonen i Täby så har jag sett den där för nån vecka sen. är ju däremot inte säkert att det finns kvar.
Citera
2013-12-06, 19:22
Bannlyst
Kan tipsa om man har en sodastream att julmust är nog den bästa smaken att använda.
Cola eller fanta till sodastream smakar inte alls likabra i sodastream.

har druckit över 25 liter julmust i höst så vet vad jag pratar om
Citera
2013-12-09, 03:15
Medlem
RoaldDahls avatar
Julens bästa Julmust 2013?

Vilken är årets bästa julmust?

Har testat Apotekarnes vanliga nu - klassikern - och den är ju god. Sätter 5 av 5.

Har testat Nygårda Julmust lagrad på ekfat, men den smakade gammal sittbrunn och svag smak öht. En klar besvikelse eftersom jag har för mig att jag har gillat just Nygårda, men det var nog i så fall deras vanliga. Ger 2 av 5.

Kommer att gå vidare i detta test.
F.ö. finns väl ingen julmust helt utan kornmalt (d.v.s. glutenfri)?
Citera
2013-12-09, 03:18
Medlem
Zartazas avatar
Prövade Apotekarnes Årsmust och jävlar vad god den var. Nygårdas ekfatslagrade är ju också riktigt god men nostalgin säger något helt annat.
Apotekarnes är väl favoriten hos mig.

Edit: Zeunerts julmust har vi ju också, men jag är tyvärr inte så förtjust i eftersmaken.
Senast redigerad av Zartaza 2013-12-09 kl. 03:23.
Citera
2013-12-09, 03:19
Medlem
Tycker Zeunertz har den bästa tveklöst, glasflaskorna.
Citera
2013-12-09, 03:20
Medlem
kinesarsles avatar
Jag har köpt på mig ett gäng Zeunertz som jag ska spara till nästa år.
Citera
2013-12-09, 03:32
Medlem
RoaldDahls avatar
Intressant. Zeunerts är den med relativt hög glutenhalt. Sollefteåbaserat. Finns här i Stockholm.

Kommer att testa Nygårda vanlig och Grebbestads julmust inom kort och kanske Apotekarnes Årsmust.

Märkligt nog så är Stockmos mångas favorit när man läser på Nätet. Är inte det enkelt sötslisk bara?
Har för mig det.

Testet går vidare.
Citera
2013-12-09, 03:41
Medlem
Spackelackans avatar
Är inte Nygårda Coca colas eget märke? Har för mig att jag sett det någonstans, men är inte ett dugg säker.

Hursomhelst så har jag under den vecka som jag vistats här hemma i äran och hjältarnas land lyckats att trycka i mig nio liter julmust. Samtliga litrar av Apotekarnes standardmust.
Min favorit av PET-musten.

Pratar vi glasflaskor så har jag några flaskor Zeunerts stående i källaren sedan förra året, men dessa heliga graalar får inte röras förrän på Julaftonsmorgon! God som få!
Citera
2013-12-09, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Är inte Nygårda Coca colas eget märke? Har för mig att jag sett det någonstans, men är inte ett dugg säker.

Hursomhelst så har jag under den vecka som jag vistats här hemma i äran och hjältarnas land lyckats att trycka i mig nio liter julmust. Samtliga litrar av Apotekarnes standardmust.
Min favorit av PET-musten.

Pratar vi glasflaskor så har jag några flaskor Zeunerts stående i källaren sedan förra året, men dessa heliga graalar får inte röras förrän på Julaftonsmorgon! God som få!

Nä, Nygårda är Spendrups.
Citera
2013-12-09, 05:21
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Coca cola hade Bjäre julmust.
Citera
2013-12-09, 05:27
Medlem
DrPretentiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Prövade Apotekarnes Årsmust och jävlar vad god den var. Nygårdas ekfatslagrade är ju också riktigt god men nostalgin säger något helt annat.
Edit: Zeunerts julmust har vi ju också, men jag är tyvärr inte så förtjust i eftersmaken.
Finns Årsmusten på ica, etc? Har för mig att jag har sett den där... måste prova!

Den ekfatslagrade är väl den de brukar ha på systemet, inte sant?

Var får man tag på Zeunerts? Har aldrig ens hört talats om det
Citera
2013-12-09, 05:27
Medlem
AaronHernandezs avatar
Bara testat Apotekarns än så länge.

1.4 liter flaska: 2/5 för sött och tappar lätt kolsyran när den stått framme 1-2 timmar. Inte lika god som den brukar vara

33 cl burk: 3/5 mycket godare än på flaska men inte riktigt samma smak som förr.

Ska testa Spendrups glasflaska och en del Nygårda istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in