2013-10-07, 14:22
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Snooze
Finns julmust att köpa idag?
Ja, apotekarnes har jag sett i butik i några dagar nu och jag tror att jag även såg nygårdas när jag var och handlade igår. Hur det står till med Zeunerts vet jag inte.
Citera
2013-10-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Ja, apotekarnes har jag sett i butik i några dagar nu och jag tror att jag även såg nygårdas när jag var och handlade igår. Hur det står till med Zeunerts vet jag inte.

Apotekarnas är helt klart bäst. Vet du vilka butiker som har julmust till försäljning? Kvantum borde väl ha?
Citera
2013-10-07, 14:31
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hoppas att Zeunerts finns på min Maxi. Annars får det bli Apotekarnes.

Brukar finnas på City Gross över hela riket om du inte hittar på Maxi, men det är kanske lite för tidigt för Zeunerts...

Själv har jag "tjuvstartat" lite lätt med att dricka någon Apotekarnes (De fanns på Maxi.) och ett par flaskor Mora Must som jag fått av brorsan (De säljs tydligen året runt i Mora.); de sistnämnda kan rekommenderas.
Citera
2013-10-07, 14:36
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Apotekarnas är helt klart bäst. Vet du vilka butiker som har julmust till försäljning? Kvantum borde väl ha?
Jag har bara besökt ICA Maxi och ICA City och båda dessa butiker hade Apotekarnes julmust till försäljning. Personligen tycker jag att det är lite väl tidigt med julmust men kommer att köpa mina flaskor när bolaget börjar sälja sin lagrade.
Citera
2013-10-07, 14:42
Medlem
Citat:
Jag har bara besökt ICA Maxi och ICA City och båda dessa butiker hade Apotekarnes julmust till försäljning. Personligen tycker jag att det är lite väl tidigt med julmust men kommer att köpa mina flaskor när bolaget börjar sälja sin lagrade.

Är det stor smak skillnad på bolagets julmust?
Citera
2013-10-07, 14:47
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Är det stor smak skillnad på bolagets julmust?
Jag tycker att det är den bästa jag testat hittills har dock inte testat någon annan lagrad must. Köp en flaska och testa när de börjar sälja, den är rätt dyr om man jämför med exempelvis apotekarnes. Jag testade bolagets första gången förra året och köpte på mig några flaskor, den senaste drack jag nu i somras.
Citera
2013-10-07, 16:09
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är den bästa jag testat hittills har dock inte testat någon annan lagrad must. Köp en flaska och testa när de börjar sälja, den är rätt dyr om man jämför med exempelvis apotekarnes. Jag testade bolagets första gången förra året och köpte på mig några flaskor, den senaste drack jag nu i somras.

Det är alkoholfritt va?
Citera
2013-10-07, 20:27
Medlem
Havskajaks avatar
Citat:
Det är alkoholfritt va?

Japp, dom jag sett på bolaget är alkoholfria. På tal om vilka ställen som säljer julmust redan nu så vet jag att det finns på Statoil och de som redan sagts tidigare. Jag har sökt, med hjälp av en halvtaskig internetuppkoppling, efter svar om när bolaget släpper sin julmust men hittar tyvärr inget.

*Givetvis är all kommersiell julmust alkoholfri. Vad jag sett iaf!
Citera
2013-10-07, 21:14
Medlem
Citat:
men kommer att köpa mina flaskor när bolaget börjar sälja sin lagrade.
Vet du när detta sker? Jag hoppas att den bourbonlagrade säljs i år också.
Citera
2013-10-07, 22:05
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Vet du när detta sker? Jag hoppas att den bourbonlagrade säljs i år också.

Jag hoppas även på en annan spännande nyhet
Typ sherryfatslagrad eller något liknande

Sen finns ju ekfatslagrad i vanliga matbutiker också

EDIT: Glömde svara på din fråga.
Det brukar säljas i slutet av oktober/början på November
Senast redigerad av Wutnoshit 2013-10-07 kl. 22:11.
Citera
2013-10-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Jag hoppas även på en annan spännande nyhet
Typ sherryfatslagrad eller något liknande

Sen finns ju ekfatslagrad i vanliga matbutiker också

EDIT: Glömde svara på din fråga.
Det brukar säljas i slutet av oktober/början på November
Ok. Den ekfatslagrade tycker jag inte är lika god som den bourbonlagrade.

Nån som vet varför den bourbonlagrade inte säljs i mataffärer? Den innehåller ju mindre alkohol än folköl.
Citera
2013-10-08, 12:24
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ok. Den ekfatslagrade tycker jag inte är lika god som den bourbonlagrade.

Nån som vet varför den bourbonlagrade inte säljs i mataffärer? Den innehåller ju mindre alkohol än folköl.

Den görs specifikt för Systembolaget, jag tror att de vill att det ska vara lite exklusivare bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in