2013-10-03, 11:58
Medlem
Cornholio.s avatar
Visst vart man lite sugen på en iskall svensk julmust. Det slår aldrig fel. Hurdan är den bourbonfatlagrade ifrån glasbanken? Har icke prövat den men får väl ta och göra det nu till jul!
Citera
2013-10-03, 12:54
Medlem
Squeekys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Hurdan är den bourbonfatlagrade ifrån glasbanken? Har icke prövat den men får väl ta och göra det nu till jul!

Den var helt OK. Lite mindre söt än vanliga läskvarianterna vilket jag personligen gillade, speciellt till mat. Om den sen är värd merpriset vette tusan, men det är ju lite skojigare att korka upp några såna till julmaten än att ställa fram PET-flaskor.

Jag upptäckte för övrigt häromdan att jag hade kvar en fjolårsflaska i källaren.
Jag hade tänkt spara den till midsommar har jag för mig men glömde tydligen bort den.
Det får bli ett jämförelsetest mot en färsk framåt jul tror jag.
Citera
2013-10-04, 17:33
Medlem
Ratis avatar
Fanns på min lokala ICA affär idag. Tror jag ska försöka spara mig till kvällen innan julafton i alla fall.
Citera
2013-10-06, 18:54
Medlem
KickAss-1337s avatar
Vill minnas att den fatlagrade varianten var nice, är dock ett par år sedan jag testade den...

Ang. julmustdrink, kolla in denna: http://www.cocktailguiden.com/drink/jultomten/
Citera
2013-10-06, 19:32
Medlem
T-L-Ks avatar
Drack min första julmust för i år för några dagar sedan. Tyvärr var det icas egna.
Nu måste jag bara hålla ögonen öppna och leta efter den gudomliga Zeunerts julmust.

Tur att den brukar vara lätt att hitta här i norrland!
Citera
2013-10-06, 21:46
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Vill minnas att den fatlagrade varianten var nice, är dock ett par år sedan jag testade den...

Ang. julmustdrink, kolla in denna: http://www.cocktailguiden.com/drink/jultomten/

Zeunerts och kahlua funkar faktist finfint kom jag på.

Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Drack min första julmust för i år för några dagar sedan. Tyvärr var det icas egna.
Nu måste jag bara hålla ögonen öppna och leta efter den gudomliga Zeunerts julmust.

Tur att den brukar vara lätt att hitta här i norrland!

Den tar ju slut hela tiden, även här uppe i norrland
Citera
2013-10-07, 10:29
Medlem
Den finns att köpa lite överallt.
Har sett den på Pressbyrån, ICA och Hemköp.
Citera
2013-10-07, 11:55
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Borde fan pröva att hälla i lite absolut i nästa julmust!

Och vips så har du gjort dig en "Elake tomten" Jag brukar ibland slå i en skvätt cognac eller rom det är godare än att ha i vodka.
Citera
2013-10-07, 12:28
Medlem
kezz89s avatar
Löjligt att julmusten redan kommit ut i butikerna...
Citera
2013-10-07, 12:55
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Borde fan pröva att hälla i lite absolut i nästa julmust!
Gin och julmust är en blandning sänd ifrån gudarna, testade detta förra året när det ända jag i stort sett hade hemma var dessa 2 drycker.
Citera
2013-10-07, 13:45
Medlem
Hoppas att Zeunerts finns på min Maxi. Annars får det bli Apotekarnes.
Citera
2013-10-07, 14:16
Medlem
Finns julmust att köpa idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här